Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Tack för era förslag och snälla ord :bow:

Jag är vegetarian, så det där med falafel (jag har gjort hemgjorda ibland tidigare) eller mosade kidneybönor låter bra. Jag har inte provat att mosa dom så som du skriver så det kan jag tänka mig att prova :) Jag kan tänka mig kikärtor också för det tycker jag är gott,jag åt det för länge sen men har inte vågat mig på det igen för jag trodde det var för mycket med det och grönsaker.

Du skulle kunna ta falafel, hummus, tahini och grönsaker om du ska servera det hela i pitabröd. Pitabröden kan också serveras vid sidan av och brytas av för att dippas i en tallrik med hummus, falafel, kikärtor, tahini och olivolja och lite grönsaker vid sidan av.
 
Sv: Beach 2014 del II

Det glädjer mig att höra att det inte var sjukdomen som jagade bekräftelse. :)

Lite snabb huvudräkning på energiinnehållet på pitabröd säger mig att du lätt kan äta två stycken med ordentlig fyllning, din kropp behöver det. Men det kan ju vara ett mer långsiktigt mål, att du gått från ett tredjedel till ett helt bröd är ju strålande!

Något som är väldigt gott att pula ner i pitabröd är stekt kyckling (i ditt fall får du ta någon form av fejkkyckling, kolla www.vegoriket.se, han tipsar om flera bra köttsubstitut) som kryddats med salt, peppar och curry, en sås gjord på creme fraiche, sweet chili-sås, salt, peppar och curry och så en himla massa grönsaker (jag brukar ha sallad, tomat, gurka och majs, sambon har även lök och paprika).
 
Sv: Beach 2014 del II

Det gick över förväntan bra! Antingen så läste alla av mitt humör tydligt, eller så har syster varit här inne och tjuvläst. Vilket inte skulle förvåna mig. Hej hej isf ;) Hoppade ur bilen vid korsningen utanför bostadsområdet också och joggade sista biten hem. Ville komma upp i 8 km totalt idag men räknade fel så det blev "bara" 7,81. Insåg det först när jag var i trapphuset och då iddes jag inte gå ut igen :D

Nu har jag ändå en bra känsla i kroppen och har redan lagt mig i sängen med dottern. Ibland är en puss och en kram från henne så enormt boostande för känslolivet :love:
 
Sv: Beach 2014 del II

skulle säga som många andra här att du kan ta vad som helst som du gillar att äta i pitabrödet! jag brukar oftast ha kyckling eller taco köttfärs och variera grönsaker efter vad jag känner mej sugen på! supergott:D

nya fredagsmyset: gym med pappa! tomt på gymmet på fredagkvällar! gjorde nytt pb på marklyft med 65 kg 4x4, mkt nöjd! vet dock inte om det är mycket eller lite men för mej är det ett stort steg fram!

hade nog inte tänkt göra nå mer den här veckan, ev nån springtur och promenad i helgen om jag får det lite långsamt, har varit på 5 gympass, 2 spinningpass, ett cirkelfyspass och ett intervallflex pass redan den här veckan :o synd bara att man inte kan lära sig äta ordentligt.

hppas ni har en trevlig helg :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad gott med pitabröd!
Kycklingwok är gott och ha i, med någon dressing i så det inte blir för torrt.

På tal om mat så funderar jag på vad man kan ha till matlåda på jobbet.
Vill ha nyttigare alternativ än korv och pasta ;)
Sallad såklart men kan bli lite enformigt i längden. Det blir mycket promenerande under dagarna (hunddagis) så något som man håller sig mätt på länge behövs.

Pitabröd är ju helt klart en ide också. Men mer då?

Bra mat på kvällen när både man själv och barnen är trötta och hungriga? ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Inga bra förslag spontant men jobb? Det har jag missat, Grattis! :) hunddagis låter roligt. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hade glömt bort hur förjävla jobbigt spinning är när man inte har rutin på det. Men det blir ju bättre bara man kör lite, nu pallade jag inte att öka alla intervaller på 45-minspasset, förut har jag kört betydligt mer utan problem. Men kul var det, nu är jag taggad på att köra det oftare. Men ja, som jag sa till Jenka förut ikväll, jag har ju då mycket jag vill göra: jogga x2, simma, spinning, grit, styrka x3 och så gärna några mer gruppass, typ box, bodypump och kanske bodyjam. Hur får jag in det här på en vecka liksom? :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Minst vet jag verkligen att jag inte äter så det är ingen sådan bekräftelse jag söker, jag har skrivit tidigare i tråden att jag faktiskt äter mycket mer än vad många i tråden som ska gå ner i vikt gör, eftersom jag har näringsdrycker och mellanmål som ökar på kaloriintaget markant. Och jag vet att jag ska äta mer än andra, men ibland blir det kortslutning i huvudet av alla tankar och jag får ingen ordning på något. Jag tycker verkligen att jag äter mycket, väldigt mycket och då brukar jag behöva lite stöttning och råd och jag vill inte oroa mina föräldrar eller prata för mycket om ätstörningen med dom nu när det utåt sett går ganska bra för mig och det har varit väldigt tungt innan och dom oroar sig för mig på andra plan och jag vill inte belasta dom mer.

Du, be inte om ursäkt och jag tycker det är jättebra att du frågar här! Känner igen det mycket från min vän, att hon behövde hjälp med vad som är "normalt", inte att det handlar om någon bekräftelse på hur lite hon åt (tvärtom, om något så ville hon väl att folk skulle säga att det var mycket så hon fick en anledning att inte äta mer).
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

kl

Knäna överlevde gårdagens 8 h promenerande/stående på jobbet. Det var inte skönt och svullnaden var så pass att det ibland var svårt att böja benen. Det sitter nämligen i båda knäna nu: vänster som gör ont först, då överbelastar jag höger och så gör det också ont sen.

Idag kör jag bara ett kortpass där jag förhoppningsvis inte behöver stå/gå så mycket. Sen ska jag ut och rida, lär bli lugnt och i skritt (dvs åka häst i skogen).

Fick igår frågan av en manlig bekant om jag ville följa med till gymmet på kvällen, för han kunde hjälpa mig med bänkpressen då (något jag aldrig provat eller ens nämnt :p ). Nästan lite tur att jag skulle jobba sent, för jag vet inte vad jag skulle svarat annars :eek:
 
Sv: Beach 2014 del II

Vill du ligga: ja, vill du inte ligga: nej, typ? :p ;)

Emth, fy fan vad drygt! Hoppas den bara skojar med dig så det går över pronto!
 
Sv: Beach 2014 del II

Vill du ligga: ja, vill du inte ligga: nej, typ? :p ;)

:rofl:
Han får gärna hjälpa mig att komma över mer på dom fria vikterna, men jag vet inte om jag vill att han ska tro att jag är intresserad :p
Han kanske bara frågade för att vara snäll?
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag anser att den killen är intresserad av cili men hon vågar inte se det ;)

Emth - krya på dig, bums! Det är en order! ;)

*kl*
Sovmorgon idag, nu frukost och sen åka till mormor. Alice längtar! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, ja, om ni hade pratat om träning och du sagt att du behövde hjälp med fria vikter/bänkpress, då hade det kunnat vara en fråga bara för att vara snäll. Om inte så tror jag på att han är intresserad.

Men om du inte är intresserad kan ni ju fortfarande träna ihop, bara att du är tydlig så det inte blir flirt under passet. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hade glömt bort hur förjävla jobbigt spinning är när man inte har rutin på det. Men det blir ju bättre bara man kör lite, nu pallade jag inte att öka alla intervaller på 45-minspasset, förut har jag kört betydligt mer utan problem. Men kul var det, nu är jag taggad på att köra det oftare. Men ja, som jag sa till Jenka förut ikväll, jag har ju då mycket jag vill göra: jogga x2, simma, spinning, grit, styrka x3 och så gärna några mer gruppass, typ box, bodypump och kanske bodyjam. Hur får jag in det här på en vecka liksom? :D

Man får köra saker i perioder. Det går inte att hålla igång allt alltid, åtminstone inte förrän man är väldigt bra grundtränad och hållit igång i många år.

Jag har t.ex. prioriterat bort löpningen just nu även om jag tycker om det sjukt mycket. Det är för mycket jag vill göra på Friskis, vanan att sitta på landsvägshojen ska underhållas plus att jag nu ska börja förbereda mig inför att åka ett skidlopp i februari.
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Ryggen blir sämre och sämre :cry:
Fick ställa in det jag skulle göra i förmiddags, promenad tex. Vilken i sin tur innebär att jag riskerar att ha en hund som exploderar på tävlingen imorgon, om vi tar oss dit.
Är på väg till jobbet nu och vet inte riktigt alls hur det ska gå att jobba. Jag har helt klart fel jobb för ryggskador.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

hänger inte med i tråden riktigt, men hoppas det är okej att jag hoppar in ibland :)

Jag har nu insett att jag kanske inte ska klaga på att jag inte går ner i vikt. Efter att jag skrev i tråden har jag tänkt lite mer på vad jag har stoppat i mig. Alltså inte tänkt att stoppa i mig rätt, utan tänkt på vad jag egentligen stoppar i mig, om ni fattar :p

Måndag: McFlurry med daim och chokladsås och popcorn på kvällen
Tisdag: var hos en kompis och käka kladdkaka
Onsdag: burger king till lunch samt hamburgare på eftermiddagen med
Torsdag: kompisar hos mig och käkade kladdkaka
Fredag: biopopcorn x2(inte det nyttigaste), samt godis

och ingen träning på detta. Jag börjar nu inse varför jag inte går ner i vikt :meh:

nu ska jag iaf försöka skärpa mig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp