Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

1395115_10152068651765712_1933194964_n.jpg


Nä jag tar väl och vilar från träningen ett tag igen då...
 
Sv: Beach 2014 del II

Och messar med mig. x) Men skönt att du tog dig hem! Hojta till om jag kan hjälpa dig på nåt vis närmsta dagarna.. Jefla knän!
 
Sv: Beach 2014 del II

God morgon, det är fredag! :D Och jag är ledig, helt ledig eftersom nästa kurs börjar på måndag. Skönt! Blev dock väckt klockan 3 i natt av att väderstationen klagade på dåligt batteri vilket lät högt på hela undervåningen :meh:

Idag blir det först stallet och rida medryttarhästen, äta lunch där och sen åka till gymmet. Vad ska ni göra idag? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

God morgon! Underbar bild du lagt upp tidigare. :D

Jag sitter i sängen och försöker gå upp. Är vrålhungrig men trött. Tog sovmorgon igår till åtta ungefär och var så pigg hela dagen! Mycket skönare än idag. Jag har också lite ledigt, vår första vecka på kursen skulle varit en konferens som blev inställd. Så vi gör inget speciellt pga det.

Stå röja på torpet idag som vanligt. Kanske promenera lite nu på morgonen med hunden också! Lugna puckar träningsmässigt men städandet i huset är jobbigt. Knän och fotleder värker varje dag och jag är väldigt trött efter långa, aktiva dagar.
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh, nej! Dumma knä! Vad var det som hände??

KL
Idag har jag cyklat till et akvarium och matat små hajar och sköldpaddor! Och en pelikan. I övrigt har det vart en lugn dag. Åker till Brisbane imorgon, så det lär väl bli en del promenerande där.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ska sitta i soffan och kolla på barntv ;) Men jag tänkte nog bädda ner febertjejen i vagnen lite senare och ta en långpromenad :)

(Btw så är jag fotograf till cilis bild :D)
 
Sv: Beach 2014 del II

Japp, så du är nästan med i bilden!

Det ska nog gå bra. Kan gå på det idag i alla fall.
Men jag kände mig ju inte så jäkla smart när jag gick upp idag. Kollade på knät och tyckte att det såg inte så farligt ut, jämfört med vad jag förberett mig på. Några brustna blodkärl, och en svullnad i storlek av en femkrona. Den senare kunde jag inte låta bli att trycka på. Det ledde till att jag vrålade rakt ut, för jävlar vad ont det gjorde.

Så nu har jag tryckt ner knät i ett par skinny jeans för att få lite tryck runt det under jobbdagen. Tänkte ta med mig ett par lösare byxor + benlinda också om det skulle behövas.
Har även proppat i mig ipren och alvedon, samt förberett ett lager sådana att lägga i bilen. Funderar på att komplettera med zon-salva. Inga jäkla knän ska få förstöra den här arbetsdagen, den är för viktig för det!


Queen: Inget speciellt som hände. Har haft ont till och från i några veckor nu. Sprang i måndags och efter en bit gjorde det skitont, så jag vände och gick hem. Igår skulle jag köra lite lugnt på gymmet (och då inga benövningar), men det gick uppenbarligen inte ändå. Det gjorde väl lite ont till en början, men det får det göra enligt sjukgymnasten så jag fortsatte. Det gick bra tills jag skulle stå upp och köra hantelövningar, det blev för mycket vikt för knät skulle jag tro.
 
Sv: Beach 2014 del II

Men fy :-( knän som är så svåra att få bukt på också. Krya på dig!!

KL.
Igår kväll blev det bröst/triceps /axlar
- Sittande bröstpress
- Cable cross
- Hantelflyes
- Hantelpress
- Pushdowns
- Rep över huvudet
- Drag till hakan

Inte kört nå axlar förrän nu, men nu är dom med i gamet igen :-)
Tog nån form av före-bild också;

img_20131108_080428_527c973addf2b30d77d87fca.jpg
 
Sv: Beach 2014 del II

Förstår att du är trött efter såna dagar! Bara att stå och gå mycket är jobbigt.

Queen, vad roligt du verkar ha det! :)

Ninnurur, långpromenad låter skönt! Hoppas du slapp/slipper regnet ;)

pepp, axlar som är så kul! :D Kul med bild att jämföra med sen, det är så lätt att bli hemmablind.
 
Sv: Beach 2014 del II

Nyss hemkommen och lite blöt ;) Men Alice hade det skönt i vagnen på ett fårskinn, varma kläder på och invirad i fleecefilt. Regnskyddet ytterst var som pricken över i :) 5,8 km fick jag iaf ihop! Blir lite mer senare ikväll för jag ska ha mammas bil till arlanda så jag går ner och hämtar den.
 
Sv: Beach 2014 del II

Din stackare som har såna problem med knäna. Hoppas det känns bättre snart i alla fall.

kl.

Idag är jag ganska (läs: jätte) arg på dagens ungdom, som nästan lyckades förstöra allt det jag har byggt upp under några månader nu. Det har varit fantastiskt fint väder här idag, sol och nästan inte en vind, så jag trotsade förkylningen och åkte ut till stallet för att rida ut. Jag har som ni kanske vet en unghäst, hon fyller fyra efter nyår, och tyvärr måste jag alltid rida själv med henne sen stallägaren gjorde sig av med sina ridbara hästar, hon har bara föl och fölston kvar nu. Det går ändå över förväntan, jag går mycket med henne vid handen ute och har gjort sen jag köpte henne, det är ett lugnt område med ganska lite trafik och hästen är förvånansvärt stabil för sin ålder.
Tills idag då. Det var ett tag sen jag red ut på henne, vi har mest tagit promenader sista veckorna p.g.a. älgjakten, så hon var lite på tårna bara av att ha mig på ryggen istället för vid sidan om. Då kommer det en kille i den åldern där man brukar ta körkort, kör säkert 80 km/h (jag är den förste att erkänna att jag också har lätt för att trycka lite för mycket på gasen, men på den vägen är allt över 50 km/h en fara för andra människor, och jag tror det är antingen 30 eller 50-gräns på vägen), och när jag sätter upp handen som tecken på att han ska sakta in, vad tror ni att han gör? Skrattar med hela ansiktet, vinkar glatt och gasar förbi ännu fortare. :banghead: Som tur var lyckades jag få in hästen på en infart till ett hus, annars hade han förmodligen antingen kört på henne eller kört i diket själv (det sistnämnda hade i och för sig bara varit rätt åt honom). Förlåt för OT, men den ungen tog verkligen all glädje från ridturen, suck.
 
Sv: Beach 2014 del II

Hahaha alltså herregud vad jag är mör efter gymmet! Tog i ordentligt idag, svetten rann :D Mina armar skakade efter axelpressen (3x10 14 kg) och jag blev riktigt andfådd efter nästan varje övning. Nya rekordet i marklyft lyder 34,5 kg.
Avslutade med 2 km intervaller. Sprang 60 s i taget i 6:00 min/km förutom sista 70 s som gick på 5:27 min/km. Däremellan gick jag 40 s.

Trött tjej här nu :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Hatar all sorts av armträning :D haha.
Vad brukar du köra för axelövningar? Behöver skrapa ihop fler känner jag!
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt! :)

Kiwi, usch jag förstår dig! :( Sånt där kan göra mig galen. Tur att det gick bra!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har GYMMAT! Heja mig! Veckans 7e pass(två ridpass i måndags och två träningspass igår) och 5e dagen med träning på raken. BOOM!
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Vad gör man när man sträckt en muskel? Vila eller sjukgymnastik direkt?
Ryggen gör fortfarande ont :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp