Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Åh ni är så duktiga allihop som tränar, jag blir bara bitter för att jag inte kan träna när jag läser i tråden:D
 
Sv: Beach 2014 del II

Nu får du ta och sluta upp med att vara sjuk tycker jag! ;) Eller så kan du komma hit och vara sjuk med min dotter så att jag får träna! :idea: Vi har ett digert bibliotek av barnfilmer att roa er med, hon gillar Monsters Inc skarpt :p

Zass - Kör så det ryker på tentan! :) Du har ju en rolig kurs att se fram emot nu :)

Sleepan & Hallonsoda - tack för pepp. Jag var nog inte helt 100 redo för mat än... Tror jag går på shakes nästa vecka igen faktiskt!

Det som knäckte mig nu var att min mamma och mina systrar + barn är på Lanzarote. Jag och Alice fick inte följa med. Jag vet ju att det är för att jag är arbetslös och får pengastöttning till hästen, men också att Alice är yngre än sina kusiner och inte klarar deras tempo. Första mailet jag får av dem så skrev de att de gärna haft Alice där. Tack för den, då startade avundsjukan som jag trängt undan... Sen igår fick jag nästa mail. De vill bli hämtade på Arlanda kl 20 på fredag kväll. Hela jag bara skriker NEJ jag vill inte. Jag vill inte höra nåt om resan. Jag är ledsen för att vi exkluderas bara för att jag är kass. Men moralen säger att jag borde hämta dem ändå. Så jag vet inte vad jag ska göra faktiskt... Vet bara att jag återigen är mer misslyckad än vad mina systrar är. :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Gud vilken trist situation! Kan väl säga att jag förstår alla parter, och det är så tråkigt när ekonomin ska stå ivägen. :( Har du lovat att hämta, redan innan de åkte? Jag hade också brottats med att jag inte velat höra om resan vs det dåliga samvetet... Men du ska INTE känna att du är misslyckad! Det är ju väldigt lätt att jämföra sig med sina syskon, men försök att låta bli. Det gör dig knappast gladare. Tänk vad glad du var häromdagen för att hästen gick så himla bra! Försök lägga lite mer energi på det positiva, istället för att leta brister hos dig själv... :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Usch vad avundsjuka är en tråkig känsla att ha:( Förstår att ni också hade velat följa med!

Sleepan - Jag tränar också på NW! Visst är det så att man får träna på deras klubbar överallt då? Kommer du ner till Halmtad får vi gyma ihop ju! Jag ska antagligen till Gbg (är det förresten där du är nu?) nästa vecka men kommer nog tyvärr inte hinna träna då..

Pepp - Kör du enarmsrodd eller så behövs ju ingen stång för att köra lite (övre) rygg:)

kl

Ska springa idag innan jobbet, hade tänkt sticka ut nu vid 10 men det ösregnar atm så jag väntar väl en halvtimme och ser om det lättar något...:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Vill ha skivstång för att kunna kötta ur ryggen ordentligt med marklyft :) tycker inte dom övriga övningarna ger samma brutala kött!

Springa i regn kan ju vara skönt, på sommaren iallafall! Nu kanske man mest bara fryser? :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Om du verkligen verkligen inte vill hämta så tycker jag du kan ta till en vit lögn och säga att du är upptagen med annat? :) Om du nu inte redan lovat att hämta, innan dom åkte?
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, alltså jag förstår helt klart att du vill ha en stång, marklyft är nice;) Menade bara att det går ju att hitta andra alternativ om alla stänger är upptagna:)

Mm, regn och 20 grader är kanske en annan femma än regn och 7 grader:p

kl

Haha, sitter och är asnöjd nu för det slutade regna och jag stack ut och sprang och klarade mig förutom liiite duggregn på slutet (men det gör ju absolut ingenting) och nu när jag satte mig ner så börjar det ösregna ute igen:D Moaha, trollunge-vädret 1-0;) Det blåste inte ens idag:up:

Blev iaf 4,27 km sprunget. Uppvärmning, lite löpskolning, 1 lite snabbare kilometer (5:32) och sen lite lugn nedvarvning det sista.

Nöjd med gårdagens matintag faktiskt! Trots pojkväns 25-årsdag och restaurang så blev det inga sötsaker, och inga överdrivna mängder vin heller:) Drack 1 glas rött och käkade vindruvor när pv kom hem, sen på kvällen blev det kräftravioli och ett glas champagne och sen torsk med sparris, potatis och smält smör och ett glas vitt :d

Imorgon är det fest här hemma så då blir det dock desto mer alkohol...:p

Ska försöka få till ett gympass med antingen imorgon eller lördag. Jag tänker att på lördag är jag kanske bakfull och osugen, samtidigt brukar jag inte bli så bakis att jag inte kan gå o gyma på eftermiddagen. Imorgon skulle jag ju kunna gyma direkt efter jobbet, men samtidigt hade det varit nice att sova lite efter jobbet om man ska orka hela natten efter att ha jobbat sedan 6.45. Tveksamt om jag hinner både gyma och sova på fredag? Hm....
 
Sv: Beach 2014 del II

Aha, är du också där? :D Bra ställe tycker jag!
Tyvärr har jag inte vägarna förbi Halmstad så ofta(eller jo, förbi - men vi stannar bara på Preem och köper en korv... :p) men annars hade jag jättegärna velat! Har du tid över och är i Götet så hör av dig! :)

Jag är inte där nu, men åker upp på onsdag. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Idag blir det tamejfan gym!! Känns som om jag inte varit där på evigheter, och ska det bli nån jäkla beach 2014 får jag faktiskt sätta fart ;)
Lär bli armar idag, knäna mår ju inte helt bra än.
Funderar på om det kan vara skorna jag jobbar i som ger problemen i knäna nu, så jag ska testa andra idag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Hur gammal är din dotter, och är hur gamla är hennes kusiner? Jag hade nog köpt argumenten om att det är din ekonomi som ställer till det, men bara för att det är stor åldersskillnad så kan kusiner ha kul ändå. Det hade jag också reagerat över, att ni inte skulle få följa med bara för att Alice är yngre. Jag har fantastisk kontakt med mina småkusiner, och då är jag 24 (två av mina syskon har också bra kontakt med kusinerna, de är 18 och 16), kusinerna är 17 (men har handikapp och är på samma nivå som en sjuåring på vissa sätt, äldre på vissa, men absolut inte som en "vanlig" tonåring), en på 13 och så ett tvillingpar på tre år. Nu är ju jag visserligen vuxen, och mina syskon också, men trettonåringen är jätteduktig på att gå ner på de smås nivå och anpassa sig efter deras behov. Förstår att du är avundsjuk och inte vill höra om resan, jag hade nog vänligt men bestämt sagt att jag hade annat inplanerat på fredag såvida du inte hade lovat innan.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är riktigt less på den här förkylningen jag har dragits med från och till i flera veckor nu. Om det bara bröt ut lite ordentligt istället för att ligga och pyra i bakgrunden. :mad: Skyller allt på november, pissmånad. :p

Funderar ändå på att åka och rida ett lättare pass, måste nästan få ut hästen idag, och jag är väl egentligen inte sjuk "på riktigt", bara snuvig. Paddocken lär se ut som sju svåra år efter gårdagens hällregn, så det kan nog vara rätt lagom att ta ett pass med mycket fokus på skritten idag, win-win för både mig, hästen och underlaget. Men det är bara det där med att ta sig ut när det ser så kallt och ruggigt ut ute som det gör här.
 
Sv: Beach 2014 del II

Får jag förresten fråga; vad menar du med att du inte var 100 redo för mat?

Jag tror inte har har brytit mitt känsloätande än, har inte disciplinen att låta bli. Det var ju helt klart lättare när jag bara åt shakes!

+ Chilli & pepp
Nej, jag har inte lovat att hämta, inte mer än att det pratade om det innan och jag sa väl varken bu eller bä. Men nu får vi se hur det blir med dottern, dagis ringde när jag var på väg hem igen och då hade hon 39,2 i feber. Nu ligger hon bredvid mig på soffan och sover. Jag får väl maila och säga att jag kommer om hon inte blir sämre. Har inget samvete att ljuga, men jag kan "kräva" att bli avsläppt hemma direkt sen ändå.
 
Sv: Beach 2014 del II

Förresten så behöver jag recepttips! Har ett drygt kg rödbetor som måste göras nåt med asap, men vad? Det enda jag tidigare gjort med färska rödbetor är bara att koka och äta med smör eller getost, och det passar ju inte mig nu. Hjälp! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Alice är 2½. Kusinerna är 12, 9, 8 & 5. Hon brukar hänga på dem ganska bra tycker jag, men hon sover ju fortfarande middag "till vardags" och behöver vagn om vi ska ut på längre aktiviteter typ marknad eller ena badsjön här där det är ca 5 min promenad från bilen. Mormor har sagt att hon hellre åker ensam med oss men då känns det mest som nån form av att döva dåligt samvete, och jag vet inte hur kul det blir för Alice om hon inte har nån att leka med...

Jag måste hitta ett jobb snart så jag tar mig ur den här bubblan, det är jobbigt att vara arbetslös ibland! :/
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Men bläää!
Har inte haft tid att träna på hela veckan, idag var enda chansen. Men hann inte ändå :(

Vill inte springa heller då jag känner av benhinnan och/eller ligamenten i vänsterfoten. Istället tar jag en promenad, halkar på en rot (igen! ) och sträcker till ryggen :cry:
Så nu gör den ont och jag nojjar över att mina gamla problem ska komma tillbaka.
 
Sv: Beach 2014 del II

Tentan gick bra, nu har jag precis varit ute på nästan 6 km powerwalk. Lite yoga är också planerat för senare. Dock har jag brutit mot en av de viktigaste reglerna: Du skola icke gå hungrig till affären. Ni kan ju lista ut vad resultatet av det blev... Wääääähhh!! Men gjort är gjort... Bara försöka få resten av dagen att bli bra och så tar jag nya tag imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sundsvall?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp