Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

(KL?)

Och mosig i kroppen är precis vad jag är idag! Jag gymmade i onsdags kväll, spelade basket till 22 i går kväll och gick på cirkelträning på gymmet 06.45 i morse. Jag hade redan träningsvärk från onsdagens pass så allt kändes lite segare än vanligt både på basketen och cirkelträningen, men jag är ändå nöjd med min insats. Det blev massor av löpträning på basketen, inklusive tre omgångar Idioten - vilket för övrigt måste vara Guds bestraffning till folket...:crazy:

Cirkelträningen i morse var ännu mera ovanligt jobbig; instruktören hade ändrat om hela systemet och lagt in en väldig massa nya, pissjobbiga övningar. Vi hade 14 stationer totalt, där varannan var ren muskelträning (typ dips, shoulder press och bicep curls) och varannan var muskler blandat med kondition (typ burpees och jump squats). På slutet var jag så trött att jag trillade platt på mage när jag försökte mig på en burpee, benmusklerna orkade verkligen inte lyda och fånga upp mig! Jag framkallade både ett och annat flåsigt gapskratt från de andra deltagarna kan jag ju säga...:rofl:

Nu ska jag ha en rejäl vilodag imorgon och försöka låta bli att tänka på både utseende, vad jag äter, skola, jobb och andra stressfaktorer. Och så ska jag sova ut riktigt ordentligt, veckans genomsnittliga 5 timmars sömn per natt funkar inte riktigt i längden känner jag... Känns skönt att ha hela morgondagen på mig att komma ikapp! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Axelpress ska jag testa nästa gång :) Den du länkade till är riktigt bra, svider ordentligt!

Kl.

Idag.... sprang jag :o jag har inte sprungit på.... 9 veckor (förut sprang jag extremt mycket)
Men det gick bra, blev totalt 4.80 km (jag råkade slå av löpbandet innan jag var klar, hahahaha, men tror det landade på omkring 35 min. Blandat med lugn löpning, snabb löpning och backe!

Imorgon ska jag kötta rygg, söndag blir ev. corepass och bröst/triceps/axlar och på måndag ska jag träffa en aaaasgrym PT som håller på med lite crossfit, nu fan ska jag få till dom där knäböjen!!
 
Sv: Beach 2014 del II

Tassetass, Jenka och Niyama (och alla andra)- Tack för era svar, vad skulle ni äta mer om ni åt pitabröd? Vad kan man ha till eftersom grönsaker alltså är för lite? Har ni några tips? Jag gillar pitabröd så det vill jag kunna äta men samtidigt är det förbjudet och känns som "mycket" och då vågar jag inte ta något mer än grönsaker till men eftersom alla tre svarade att det var lite så är det kanske så. Jag har skrivit i min matdagbok att jag ätit pitabröd med fyllning och min behandlare har inte sagt något om det samtidigt som jag kom på igår att ordet "fyllning" kan betyda så olika saker för olika personer så hon kanske har trott att jag haft annat i.

Tassetass- Jag frågade eftersom det inte står på mitt matschema hur mycket man ska äta om man äter pitabröd eller vad man ska ha till och jag har inte haft något möte med min behandlare på ett tag nu och inte kunnat fråga henne om hjälp. Och för att jag blir väldigt mätt på det jag äter som t.ex. woken och därför känns det som lagom. Och för att jag blivit väldigt påverkad av allt jag läst och sett där "alla" man läser och ser på bloggar och på andra ställen verkar hoppa över saker som pasta, ris och sådana kolhydrater och istället äter grönsaker och det gör mig förvirrad för då vet jag inte vad som är normalt att äta, om jag blir "lurad" på dagvården när ingen annan äter sådant?

Minst vet jag verkligen att jag inte äter så det är ingen sådan bekräftelse jag söker, jag har skrivit tidigare i tråden att jag faktiskt äter mycket mer än vad många i tråden som ska gå ner i vikt gör, eftersom jag har näringsdrycker och mellanmål som ökar på kaloriintaget markant. Och jag vet att jag ska äta mer än andra, men ibland blir det kortslutning i huvudet av alla tankar och jag får ingen ordning på något. Jag tycker verkligen att jag äter mycket, väldigt mycket och då brukar jag behöva lite stöttning och råd och jag vill inte oroa mina föräldrar eller prata för mycket om ätstörningen med dom nu när det utåt sett går ganska bra för mig och det har varit väldigt tungt innan och dom oroar sig för mig på andra plan och jag vill inte belasta dom mer.

Jenka- En del av promenaderna är definitivt för min hunds skull, men jag vet också att det jag går utöver det är ätstörningens beslut för att jag inte får äta så mycket annars. Men det är något jag försöker jobba med, tyvärr har jag svårt att hantera det och då blir det lätt att jag tar för mycket lugnande tabletter istället vilket inte blir så bra.

Jag ber verkligen om ursäkt ifall mina sista inlägg har varit tråkiga och negativa och påverkat någon på något dåligt sätt, det vill jag verkligen inte :( Jag ska försöka skärpa till mig nu. Jag äter och sköter mig någorlunda på det sättet (även om jag kanske får i mig för lite vid vissa måltider) men rösten i huvudet är inte snäll nu.
 
Sv: Beach 2014 del II

Ett pitabröd skulle jag fylla med:
Finhackade grönsaker
Fina bitar av lamm eller nöt som grillats på spett
ev. nån bönröra
dressing/sås

Eller
Heta räkor
Finhackade grönsaker

Och nu blev jag ju sugen på det bara för det :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Äsch, man får inte lov att be om ursäkt i den här tråden vet du väl! Den är ju delvis till för att man ska kunna skriva ner sina negativa känslor och tankar och få pepp tillbaka, tycker jag i alla fall! Jag förstår dock hur du tänker och varför du vill be om ursäkt, jag hade förmodligen gjort samma sak, men till mig behövs det verkligen inte i alla fall! Jag blir inte ett dugg negativt påverkad av dina inlägg, utan ser dem snarare som nyttiga att läsa. Sedan är det såklart tråkigt att du känner dig nere, men om du känner att det hjälper att skriva av dig här så skriiiv för tusan, hur mycket du vill! :)

När det kommer till pitabrödsfrågan tycker jag också att det låter alldeles för lite med bara lite grönsaker, men jag vill också berömma dig för att du äter det överhuvudtaget och dessutom funderar över om det är tillräckligt! :bow: Sedan tror jag precis som du säger att din behandlare kanske tänkte på något lite mer än grönsaker när du skrev "fyllning" och att det kanske var därför hen inte reagerade. Hen borde dock ha frågat ändå tycker jag, men skitsamma. Min favoritfyllning till pitabröd är stekt lammfärs, isbergssallad, tomater och tzatziki. Inte helt lätt att äta på ett snyggt sätt, men gud så gott det är! Du kanske kan prova att lägga till en sak i taget, börja med grönsaker och tzatziki/annan kall sås och sedan lägga till några gram köttfärs, kyckling eller annan proteinkälla?
 
Sv: Beach 2014 del II

Du ska verkligen inte ursäkta dig för nånting! Det är ju det tråden är till för, spy av sig när man inte mår bra, eller träningen/maten inte går bra. Man kan inte ha bra veckor hela tiden :)

Äter du mest vegetariskt? Jag brukar göra egna falaflar (i ugn, så dom blir nyttiga) och ha i pitabröd, eller så brukar jag mosa kidneybönor och steka med tacokrydda (det blir exakt som tacoköttfärs. Supergott att ha i pita :) sen brukar jag ha egengjord guacamole som bara innehåller avocado, citron, purjo och vitlök. Man kan ju variera i det oändliga!
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Ska ut och träffa folk snart så jag gör ett snabbt avtryck. Sprang 11 ganska backiga km på 1:01, genomsnittshastihet 5:38 min/km. Kände mig en aning svimfärdig då och då så ptja, kondisen bättrar nog på sig genom alla ansträngningar iaf! Igår red jag och hann inte träna. Mycket tveksamt om jag hinner imorgon, ska jobba x2 (först skriva journaler och sen passa barn), kaaaanske hinner där emellan. Min sockerfria vecka går bra hittills!! Tror jag kan hålla mig i helgen också :), får se om jag tar en till nästa!

Btw så vägde jag mig innan och efter dagens pass och skillnaden innan-efter låg på 0,7 kg (:o). Rätt stört hur mycket jag svettas trots kylan
 
Sv: Beach 2014 del II

Grönsaker, nån typ av kött och sås skulle jag fylla med.
Och du behöver absolut inte be om ursäkt!
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
På plats på Arlanda och försöker förbereda mig mentalt... Men jag tog en PW för att hämta bilen och kunde springa ganska mkt, snittade drygt 7 km/h, 8,25 min/km. Det är jag nöjd med! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack för era förslag och snälla ord :bow:

Jag är vegetarian, så det där med falafel (jag har gjort hemgjorda ibland tidigare) eller mosade kidneybönor låter bra. Jag har inte provat att mosa dom så som du skriver så det kan jag tänka mig att prova :) Jag kan tänka mig kikärtor också för det tycker jag är gott,jag åt det för länge sen men har inte vågat mig på det igen för jag trodde det var för mycket med det och grönsaker. Kanske att man kan ha quornfärs i också om det är sådana saker som man ska ha i brödet? Keso är ju protein, det skulle jag kunna blanda med grönsakerna. Hmm, får hitta på något av alternativen att prova nu snart när det börjar ploppa upp lite inspiration. Känns jätte läskigt men jag får börja med lite grann och sen öka på, jag vill alltid göra allt perfekt direkt och då blir det ibland att jag inte vågar prova alls för att det inte är så bra som det skulle kunna vara, men jag får kanske vara lite snäll mot mig själv och ta det stegvis.

Lyckades hejda mig på kvällspromenaden och gick inte lika långt som vanligt. Och på min och mammas eftermiddagspromenad kunde jag erkänna att jag kände mig trött i benen. Det var nog första gången på jag vet inte hur länge som jag sa dom orden!!! Jag får inte erkänna att jag är trött eller svag i kroppen för mina tankar, det är förbjudet för mig så att säga det var ett stort steg.
 
Sv: Beach 2014 del II

Ninnurur- Hoppas det går bra under bilresan! Tänk på allt fantastiskt du gör nu och som du gjort när dom varit bortresta, dom har varit på resa utomlands men du gör en resa med dig själv mot ett hälsosammare liv. Och du gör det så bra, du är verkligen jätte duktig. Det är större och mer värt att ta hand om sig själv och våga göra förändringar än att ha råd med en resa tycker jag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Hallonsoda- Bra kämpat med den sockerfria veckan! Har du haft svårt att motstå sötsaker? Vad är det du brukar ha mest problem med när det gäller socker? Tycker du sprang snabbt om det var så backigt också! Haha, du ska se hur mycket jag svettas på nätterna ;) Jag har ju ingen östrogenproduktion så min kropp tror den är i klimakteriet så på nätterna växlar jag mellan att frysa och att vakna upp i lakan som är helt blöta av svett. Får byta nattlinne en eller ett par gånger varje natt och ha extra lakan att lägga på. Super fräsch tjej, not :p Tur att jag är singel...
 
Sv: Beach 2014 del II

Mineur- Jag har också märkt att pitabröd är väldigt svårt att äta på ett fint sätt, ingen mat man äter på en första träff med någon kanske...
 
Sv: Beach 2014 del II

Pepp- härligt att ha kommit igång med löpningen igen. Var det skönt/roligt att springa idag? Jag saknar att springa, tycker det är meditativt på något sätt, ungefär som att mocka åt hästen också är det.
 
Sv: Beach 2014 del II

En fråga till om pitabröd, jag köper Santa Marias pitabröd som finns vid tacoshyllan, om ni äter pitbröd i den storleken äter ni ett eller fler då? Jag brukade äta typ 1/3 förut men det är ju galet lite förstår jag ju så nu har jag tagit ett helt, låter det normalt?
 
Sv: Beach 2014 del II

nu är jag osäker på exakt hur stora de är men om de är som vanliga pitabröd brukar jag äta 2 st. Mums!

kl
Förkylningen börjar ge med sig och jag red idag:love: dressyr med mycket ben, så superjobbigt men så givande när det går som man vill :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp