Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Skitväder! Tur att du tog dig hem oskadd iaf! Värm dig nu och vila under filten.

Sitter i Ryd med full bevakning på stormen, här blir inte många knop gjorda idag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Snygga byxor:up: Och du är snart igång på riktigt igen;)

Emth: Här blåser det med! Gick också hem från gymet i blåst och regn men har som tur var bara typ 3 min hem:p

kl

1 km löpning som uppvärmning och sen 50 min intensivt gymande; axlar, triceps, ben och rygg. Vi körde 2 övningar samtidigt hela tiden så man slapp vänta på varandra, riktigt nice pass! La upp det så här:

Triceps pulldowns med rep
Axel-utåtrotation

Tricepdrag med rep ovanför huvudet
Axelflyes

Marklyft
Axelpress

Rodd i maskin
Utfall med viktstång på axlarna

Knäböj i smith
Tricepdips på bänk

"Skridskosteg"
Rygglyft

Nu har vi precis käkat med, gjorde en riktigt god pasta (fullkorn/dinkel) med massa broccoli, purjolök och honungschevre:d
 
Sv: Beach 2014 del II

Skönt att du mår bättre! :) Skipping/tripping (verkar vara lite olika vad det kallas) är i princip höga knän fast där man låter vaderna jobba. (sämst på förklaringar :p)
 
Sv: Beach 2014 del II

Fasen vilka snygga brallor :D

Emtherlia, fy sjutton vilket väder :crazy: Skönt att du kom hem i alla fall!
 
Sv: Beach 2014 del II

Varning för skryt/glad-inlägg :D:D

1) Blev tillfrågad av en tjej på gymmet imorse om jag kunde kolla tekniken när hon körde benböj :eek: Uppenbarligen ser jag inte helt lost ut :D Hjälpte henne så gott jag kunde, lite självförtroendeboost där!

2) Impulsköpte de här raringarna :love:
dd8646843fe311e3bb5122000a9e2955_7.jpg


3) När jag provade ut skorna fick jag beröm för min löpteknik :eek: Att jag hade jättebra fotisättning, där blev jag ännu lite gladare :D

4) Som jag nämnde tidigare, det går verkligen framåt med armhävningarna! Film: http://www.youtube.com/watch?v=KFN7vT875LM&feature=youtu.be

Jag gör ju inte riktiga än, men jag är ändå sjukt stolt över att jag kommit såhär långt! Någon gång ska jag kunna göra riktiga.
(Filmade bara 5 st för sen började jag känna mig lite svag :angel:)
 
Sv: Beach 2014 del II

Vilket underbart inlägg :love: Armhävningarna tycker jag ser skitbra ut, syns verkligen muskler där du! :d
Du borde lära mig att springa, jag är vingelpelle deluxe med fötter och allt!
 
Sv: Beach 2014 del II

Varning för skryt/glad-inlägg :D:D

1) Blev tillfrågad av en tjej på gymmet imorse om jag kunde kolla tekniken när hon körde benböj :eek: Uppenbarligen ser jag inte helt lost ut :D Hjälpte henne så gott jag kunde, lite självförtroendeboost där!

2) Impulsköpte de här raringarna :love:
dd8646843fe311e3bb5122000a9e2955_7.jpg


3) När jag provade ut skorna fick jag beröm för min löpteknik :eek: Att jag hade jättebra fotisättning, där blev jag ännu lite gladare :D

4) Som jag nämnde tidigare, det går verkligen framåt med armhävningarna! Film: http://www.youtube.com/watch?v=KFN7vT875LM&feature=youtu.be

Jag gör ju inte riktiga än, men jag är ändå sjukt stolt över att jag kommit såhär långt! Någon gång ska jag kunna göra riktiga.
(Filmade bara 5 st för sen började jag känna mig lite svag :angel:)

Du har jättefin teknik i armhävningarna! Snyggt jobbat. Roligt också att du kör knäböj - alldeles för många tjejer vågar inte närma sig de fria vikterna vilket enligt min är den enda vettiga styrketräningen (färgad av min tid som tyngdlyftare). Alla borde köra knäböj och marklyft; det finns inga effektivare övningar! :)

*kl

Jag var också på gymmet nu ikväll. Innan dess har jag suttit hela dagen i soffan (möjligheten att jobba hemifrån har sina fördelar) slitandes mitt hår över kod som inte vill fungera och jag kan för mitt liv inte förstå varför. Då är det skönt att få träna lite och få ur sig frustrationen. Räknar det här som en lätt träningsdag - sprang till och från gymmet så drygt 4 km löpning och 70 minuter viktlyftning är registrerade i träningsdagboken.
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh men tack, vad kul att höra! Filmade just för att jag tyckte att det kändes bra, men man vet ju aldrig hur det ser ut :D Och ja, håller med, älskar knäböj och marklyft! Har lite svårt att komma ner ordentligt i böjen men jag jobbar på det.

Tack ni andra, det har varit en grym dag :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Har samma problem som dig i böjen... utan vikter kommer jag ner ass to grass, även med 13 kg stång. Men sen är det bara stopp! Anar att det har med nån spärr i huvudet att göra eller att man bara är svag...

Du är grym för övrigt, jättefina armhävningar :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jamen precis! Tror det har mycket med huvudet att göra, men jag tror också att jag är lite stel i höfterna. Men det är bara att öva på!

Tack! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Du är grym tjejen! Jag vill nog inte gymma med dig längre ;)

*kl*
Invägning en dag för tidigt idag (byter vägdag pga gruppträff måndag) och jag har bara gått ner 1,4 kg denna vecka :( Men, nu har jag tappat totalt 14 kg sen 2/9 :) Och imorgon trappar jag upp till halvfart ett tag! Det ska bli toppen att orka mer igen! Idag har jag iofs både ridit och avverkat 40 min på gymmet med cili, men det har nog mest gått på energi av vetskapen om att jag ska få mer energi :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Grymt duktig du är och vilket härligt inlägg!

Kl
Simmade 2000 m igår och promenerade 20 min med hästen. Idag var jag på hiit express, kul pass och vi var bara 3 som var där! nästan som pt... Får se om benhinnan är lika glad imorgon, det var en hel del hopp och skutt. Känner mig lagom taggad för en ny vecka, lite mindre jobb och förhoppningsvis får jag plats på combaten imorrn. Det kommer bli fint trots stormen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Hahaha vafalls?! :D

Men hallå, vadå bara 1,4 kg, det är ju skitbra! Och herregud, 14 kg är ju asbra! Hur känns det? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, du är ju i en annan liga än vad en annan är ;) Det funkar ju att gymma med cili eftersom hon är lite invalid, men snart drar hon också ifrån mig :D

Det känns som lite ju ;) Hade velat ha ett kg till där för att hamna på 15 kg jämnt. Men det är klart att det känns bra! Jag är piggare och rörligare. När jag skaffade gymkort så tog 800 m på löpbandet 10:23 och jag tyckte att jag kanske skulle ta mig under 10 iaf. Nu blandar jag springa och gå och har klarat samma sträcka på 6:30. Det trodde jag knappt var möjligt! :D Men jag ska väl klara att springa hela sträckan till slut ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh men tack, vad kul att höra! Filmade just för att jag tyckte att det kändes bra, men man vet ju aldrig hur det ser ut :D Och ja, håller med, älskar knäböj och marklyft! Har lite svårt att komma ner ordentligt i böjen men jag jobbar på det.

Tack ni andra, det har varit en grym dag :D

Jag är själv stel som ett kylskåp så det är ett mindre under att jag kunnat lära mig sitta djupare än 90 grader. Det borde dock betyda att alla kan! Om du inte redan gör det är ett tips att lägga en tunn viktskiva under hälarna, då blir det lättare att komma ner. Jag tränar alltid i tyngdlyftningsskor som har en upphöjd kilklack. Frontböj (eller frivändningar om man behärskar den tekniken, fast det är det inte många instruktörer på "vanliga" gym som gör tyvärr) är också bra för djupet tycker jag, dvs att man har stången på nyckelbenen istället för latsen.

Här är en gammal film från vintern 2011 när jag kör frivändning följt av frontböj. Djupet är OK men inte max :).

http://www.youtube.com/watch?v=lts91QYVp6k
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Äsch man kan väl träna ibland tillsammans ändå! :) Nu verkar vi ändå ha olika gymtider :p

Gud vad härligt att det verkligen märks skillnad! :bump: Inte bara på vågen liksom, utan att du verkligen klarar av mer! Måste kännas riktigt peppande :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
274
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp