Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Imorgon, äntligen :D Ska försöka få till en löprunda i dem :)

Kl

Imorn ska jag även försöka ta tag lite i mitt liv igen...
Sprang ju igår och det blev runt 3 km(och så 2,5 km promenad hem efteråt) men lite gång i joggingen pga pojkvän med ont i magen. Jag själv mådde riktigt fint och tyckte nästan att det var skönt. Bra klipp i benen och perfekt väder! Gäller bara att försöka komma ihåg den känslan nu :)
 
Sv: Beach 2014 del II

min förra vecka var rätt bra träningsmässigt:

måndag: 45 min bodyboom (spinning med hantlar)
tisdag: vila
onsdag: 110 min dans (55+55 min) feminine vibe + show
torsdag: 55 min dans, hiphop
fredag: 45 min gym, överkropp (armar, axlar, mage, rygg)
lördag: vila
söndag: 55 min dans, ragga + 12 min styrka (mage + lite rygg)

hoppas dock på att få in mer styrka den här veckan!
 
Sv: Beach 2014 del II

Inte sådär jättemycket träningsvärk sen igår faktiskt, så jag körde hårt på gymmet i morse :D Så stolt för jag ser verkligen framsteg i mina armhävningar! Filmade några idag, ska se om jag kan visa dem.

Skön start på dagen! :) Nu blir det tentaplugg för hela slanten...
 
Sv: Beach 2014 del II

Soft runda!!!

Jag sprang mina kära 11 km i ett mycket lugnt tempo igår kväll, 6:34 blev genomsnittstiden per km, och det kändes jätteskönt verkligen. Rundan går lite upp och ned men jag kände mig aldrig speciellt pustig liksom :). Min kondition är alltså kallt förbättrad sedan i somras, då skulle jag knappast skulle varit opåverkad av ett dylikt pass! :D!

Hade tänkt att springa lite tuffare denna kväll men får se om jag kommer ut, ska ju bli storm i Göteborg. Lite störigt att inte ha gymkort :p, kanske får skaffa någon klippvariant.
 
Sv: Beach 2014 del II

Låter superhärligt att springa 11 km och tycka det känns lätt! Snows 2 mil är jag också lite lätt imponerad av:D

Sleepan: låter som du är på G igen:)

kl

Sammanfattning av min träning förra veckan: 4 h 15 min tränat varav 12,6 km löpning, 3 styrketräningspass och en promenad. Tränade ingenting fredag-söndag dock. Men var på Halloweenrave i lördags iaf och dansade i 4-5 timmar:p Nästan träning ju;)

Har ingen direkt plan för veckan förutom gymma ihop med pojkvännen idag + onsdag samt ska springa iaf 15 km sammanlagt. Tror jag kommer springa lite idag med men det blir nog på löpbandet iom att vi ändå ska till gymet och det regnar ute + ska bli storm:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Låter som en god plan! Är nog jobbigt att springa ute om det blåser öht, storm verkar jobbigt ;)

KL

Träningsvärk i latsen och axlarna som bara den idag! Och magen.. Ajajaj. Nåväl, det är ju en härlig smärta :D En sammanfattning av förra veckan:

Måndag: Gym (ben)
Tisdag: Gym (överkropp)
Onsdag: Spinning
Torsdag: Vila
Fredag: Gym (hyfsat soft helkroppspass)
Lördag: Vila
Söndag: Gym (överkropp)

Nöjd med veckan :) Denna vecka blir det vila idag och imorgon, funderar på spinning på onsdag, styrka torsdag och fredag och sen någonting på söndagen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Skönt att se att du är igång också :)

Kl.
Fick världens sämsta start på veckan. Vaknade upp mitt i natten med molande värk i magen och illamående, fick springa på toa flera ggr. Höll i sig till morgonen så sjukanmälde mig. Kunde inte gå ut med hunden ordentligt p.g.a smärtan...
Tog två ipren och har nu sovit till nu. Innan det spydde jag galla. Känns bättre nu, men är fortfarande öm nedanför naveln :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Inte sådär jättemycket träningsvärk sen igår faktiskt, så jag körde hårt på gymmet i morse :D Så stolt för jag ser verkligen framsteg i mina armhävningar! Filmade några idag, ska se om jag kan visa dem.

Skön start på dagen! :) Nu blir det tentaplugg för hela slanten...

Kul för dig, jag har brutal träningsvärk i mina ben. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Usch din stackare. Hoppas du mår bättre nu/snart!

Kl.
Jag fick inte heller någon lysande start på veckan. Det blåser och ösregnar, inte alls motiverande att gå ut. Jag känner för att emigrera till ett varmt land.
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja och det är skönt att vara igång :D

Men hu vad hemskt det låter! Hur mår du nu då? Hoppas det blir bättre, krya på dig :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha! :D Känner en del i vaderna nu dock, antar att det är från skippingen :)

Vaderna mår fint på mig, det är framsida och baksida lår som är absolut värst. :p

Hade tänkt fara på spinning ikväll men det blir inte av, dels på grund av träningsvärken (ska nog sätta mig på trainern en halvtimme sen), dels på grund av vädret (ösregn) och dels för att jag verkligen måste plugga...
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack hörni :)
Känns mycket bättre, fick i mig första målet mat vid 17.00! Vet inte om det kanske beror på att jag smällde i mig en hel laktosfri gräddfil igår (chips o dipp) eller vad det var?!

Zassoo: Vad är skipping?
 
Sv: Beach 2014 del II

Hm, nä. Inte än :p Skulle tränat idag, men är inte så jävla pepp på att ta mig ut i stormen och bort till Body Pumpen :p

Du däremot, jäklar vad du tränar! :)

KL

Sitter hemma i sjukt snygga brallor nu! :D Blev tyvärr ingen träning i dem, men jag glider runt i dem hemma i lägenheten istället :)

 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

idag har jag gymmat 45 min, sen skulle jag ta mig hem, detta är min nuvarande status på fb:

Note to self: Om du blir erbjuden skjuts hem när det är storm, tacka för i helvete ja!

Annars kommer cykeln tycka att diket ser trevligt ut vilket innebär att du får GÅ hem med en bångstyrig cykel.

Du måste även fokusera på att inte ramla när vinden tar tag i dig, känna hur skorna blir blötare och tyngre, känna hur byxorna blivit så tunga att du tappar dem. Regnet kommer piska dig i ansiktet och när du väl kommer hem kommer du finna löv innanför jackan.

Och pricken över i:et, det är mörkt ute och din cykellampa funkar inte så du får cykla den upplysta, men längre, vägen hem. FML
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh fy faaan! Det låter inte kul alls hörru :(
Tur du tog dig hem iaf!

Här i Växjö blåser det som fan men jag har knappt varit ute som tur väl är...

Och tack :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
275
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp