Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Gud vad stark du ser ut! :D Och sådär djupt kan jag inte gå med mer vikter än bara stången :p Men som sagt, det är väl bara att öva! Viktplatta har jag inte testat, böjer utan skor vanligtvis. Frontböj ska jag testa! Känns spontant som att ryggen blir lite friare vilket nog borde vara bra.
 
Sv: Beach 2014 del II

Det känns som att jag spammar tråden :o Men aldrig är man väl så aktiv på Buke som i tentatider :angel:

Dagens plan är, förutom att ösa på med plugg inför tentan imorgon (:nailbiting:), att gå en promenad på runt 5 km och eventuellt köra lite yoga här hemma i eftermiddag.

Vad är er plan idag? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Oh himmel vad stark du är!! Imponerande:)

Kl
Tack för alla sympatier igår, jag tycker själv lite synd om mig;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Idag tror jag det blir gym, känns som att det kommer bli en del gym framöver eftersom det redan nu är mörkt när jag kommer hem och då vill jag inte springa/gå ute:/
 
Sv: Beach 2014 del II

Låter som en bra idé :) Jag känner också att springa/promenera utomhus får hållas till lediga dagar...

kl

Värsta mycket träningsvärk i magen, score! :D Även axlar, bröst och skuldror. Just ja, vägde mig idag också och nu är jag nere på en hyfsat vettig nivå igen, snacka om att matvanorna blir drastiskt bättre så fort jag tränar ordentligt :p 66,4 kg idag, 1,4 kg över målvikten men det är okej.
 
Sv: Beach 2014 del II

Gött med träningsvärk:D

Min plan för dagen är 30 min promenad innan frukost, plugga och fixa lite och sen 7 km löpning innan lunch. Börjar sedan jobba kl 14. Morgonpromenaden och frukosten har jag precis genomfört så nu ska ja plugga lite. Åt en riktigt god o nyttig frukost: hembakt grovbröd med 1/2 mosad avokado och skivad tomat + 1 scrambled ägg + 2 dl juice :d

Blåser fortfarande mycket ute så löpningen blir nog ingen "walk in the park" direkt menmen...
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt med träningsvärk! Min träningsvärk har reducerats till hyfsat ont istället för helt förlamande från igår så det är ju alltid behagligt ;)

Idag blir det vila för mig, spinning imorgon!
 
Sv: Beach 2014 del II

Man blir så tacksam när man kan röra sig som en normal person igen, haha :D
Har fortfarande träningsvärk i ryggen och baksida lår... snark.

Magen mår bättre, är tillbaka på jobbet imorgon. Så tänkte ta ett bröst/triceps pass sen vid 13-14.00. Kommer lägga bänkpressen åt sidan, senast orkade jag ju inte lyfta upp sista repetitionen, piiiiiiinsamt!! Kommer köra den i nån maskin istället tills jag är starkare...
 
Sv: Beach 2014 del II

Här är en gammal film från vintern 2011 när jag kör frivändning följt av frontböj. Djupet är OK men inte max :).

http://www.youtube.com/watch?v=lts91QYVp6k

Grym vikt! Själv kan jag inte frivända tyngre än 30 kg utan att få ont i armbåge, ska nog köra lite imorgon. Blev sugen på stöt! Har frivänt som mest på 45 kg.

Angående frontböjsdelen, ser ut som att du fäller in knäna när du lyfter. Kan sitta bra med ganska bred fotisättning för att träna på att trycka ut knäna och få mer muskler runt höftlederna.

KL

Jag kan lägga upp ett par filmer/bilder på mina böj men gör inte det gärna för att inte "trycka upp" det i ansiktet på er. Jag upplever nämligen lite blandad känslor i responsen från folk när jag aktivt visar dem det istället för att de själva ska hitta det i t.ex mitt konto på Instagram.

Ass to grass behöver det inte vara, även om jag strävar efter det upp till 70 kg, sen försöker jag bryta av böjen när höften gått ner under parallellt med knät. Jag gör dock ändå djupare än så av ren vana.

Men sen har jag jobbat en del på rörligheten, för min del är det ländryggen som är tajt samt höften. Men i många fall är det vaderna som är hindret när man ska böja djupt. Att ha bottenläge när knäna är i 90 graders vinkel däremot ökar belastningen i knän och kan skapa problem. Så försök gå så djupt ni kan när ni böjer. Mobilitetsträning är A och O om man vill bli rörligare.
 
Sv: Beach 2014 del II

Gud vad stark du ser ut! :D Och sådär djupt kan jag inte gå med mer vikter än bara stången :p Men som sagt, det är väl bara att öva! Viktplatta har jag inte testat, böjer utan skor vanligtvis. Frontböj ska jag testa! Känns spontant som att ryggen blir lite friare vilket nog borde vara bra.

Men tyvärr är man ofta svagare i frontböj jämfört med vanliga böj eftersom dels för man går på maxdjup men också för det tar mer på framsida lår än hela bakdelen som i vanliga böj. Jag tycker att det är bäst att kombinera :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Gym igår, träningsvärk i magen idag :D
Har blivit helt frälst när det gäller övningar på matta. Speciellt när jag är snurrig pga för dåligt matintag, ingen risk att svimma och ramla olämpligt när man redan ligger ner ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ser hemskt gärna filmer! Tycker det är jättenyttigt att se andra köra :) önskar jag hade nån som kunde filma mig!
 
Sv: Beach 2014 del II

Och så glömde jag ju få med det bästa:
Tidigare på dagen, på jobbet, blev jag tvungen att springa ca 100m - vilket jag inte gjort sedan knät började göra ont igen. Och det gick hur bra som helst!
Så väl på gymmet testade jag att springa 3-400 meter på löpband efter att ha gått 700m. Märker att jag gärna stoppar in vänsterbenet längre in under kroppen jämfört med höger, så jag liksom "välter" åt vänster. Men det gjorde i alla fall inte ont! Vågade inte testa en längre sträcka än så, vill inte provocera fram några smärtor nu
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ser hemskt gärna filmer! Tycker det är jättenyttigt att se andra köra :) önskar jag hade nån som kunde filma mig!

http://distilleryimage0.s3.amazonaws.com/32f129603a6a11e38c3f22000ae800af_101.mp4

Där var djupet egentligen för djupt för SL-djup, dvs ingen risk för mig att missa om det skulle vara tävling.

(Jag irriterar mig lite på bilringen men det är nog bara för jag har bälte där :D)

Men jämför med min frontböj

http://distilleryimage9.s3.amazonaws.com/1cfd3c682d2011e3843f22000a9e0722_6.jpg där mitt djup är på max.


(att jag inte tänkte på att jag kunde slänga in länkar istället för bilder... hej disträ!)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

zassoo: grymt jobbat med armhävningarna! :)

ninnurur: "bara 14kg"?!? Det är ju ASBRA ju! o det måste kännas så himla skönt att känna att du orkar mer, det tycker iaf jag är den bästa känslan!

snow+ muppia: jag tycker att det är kul med filmer, så lägg gärna in dem!
 
Sv: Beach 2014 del II

Min träningsvecka blir nog "lätt" eftersom jag gör ett avsteg från programmet. Kör 5x5 den här veckan. Måste göra en sammanställning, min coach är iallafall riktigt nöjd med min utveckling. Dock går det rätt trögt i bänken vilket är enerverande för mig.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Gym igår, träningsvärk i magen idag :D
Har blivit helt frälst när det gäller övningar på matta. Speciellt när jag är snurrig pga för dåligt matintag, ingen risk att svimma och ramla olämpligt när man redan ligger ner ;)

Haha ååh vilken underbart positiv attityd! :D (dock så vill jag ändå påpeka att maten är viiiiiktig, så försök att komma ihåg/orka äta! :)) Vad gjorde du för övningar? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Kul att se! Det är ju sådär djupt jag vill kunna gå, men ja, rom byggdes väl inte på en dag :D
Kul med coach, har inte riktigt hängt med, men du tävlar? Eller?
 
Sv: Beach 2014 del II

Igår kväll så körde jag bodyboom (spinning med hantlar) igen. Förra veckan så fick jag nån slags blodsockerdipp eller nåt i sista intervallen i passet, blev snurrig o mådde illa, och jag tror att det berodde på att jag inte ätit middag innan, utan bara mellis 4h tidigare och sen lite nötter. Så igår så åt jag middag innan och det gick såååååå mycket bättre! :) Hade grymt med energi hela passet och körde på ordentligt! Känns faktiskt asbra då jag verkligen behöver bättra på min kondition (som tar slut långt innan jag hinner få jobbigt ont i benen :p).

Min plan för idag är att köra ett grupp-träningspass ikväll i gymmets crossfit-bur. Har bara varit på ett sånt tidigare för en annan instruktör så det ska bli spännande, passen är nämligen i princip alltid olika. Men nån slags cirkelträning kombinerad styrka och kondition är det nog som gäller, jag är taggad!
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad är SL-djup? Jag tycker iaf att det ser grymt ut! :)

Jag vågar inte riktigt göra knäböj eller några övningar alls med skivstång faktiskt, skulle vilja gå igenom med någon för rätt teknik eller så först, är lite rädd för att göra fel och skada mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
275
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp