R
Raderad medlem 6459
Ja, jag skulle mer än gärna åka till Istanbul men jag törs faktiskt inte.Det tror inte jag. Jag tror att det är terrorskräcken som är orsaken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag skulle mer än gärna åka till Istanbul men jag törs faktiskt inte.Det tror inte jag. Jag tror att det är terrorskräcken som är orsaken.
Aha, från Luleå? Ja då är väl utbudet mer begränsat.Hade gärna åkt dit men är lite bekväm och tycker det är skönt när jag kan flyga direkt.
Sant. Det jag menade var nog ansarare att kan man undvika det? Reser man inom Europa stöter man nog på människor på flykt överrallt tänker jag? Men de ställen jag jobbat med flyktingar på har varit ganska bra på att gömma undan dem, antingen i läger, eller i egna områden....Givetvis är det upp till var och en var man väljer att semestra. Om jag har två veckor ett år som jag kan resa bort på så står det mig ju väldigt fritt att avstå från att resa någonstans där jag kommer att må dåligt av att vara.
Jag har rest mycket och sett mycket som skär i hjärtat men jag dömer ingen som inte vill åka dit där jag har varit. Jag känner många som inte skulle stå ut i min favoritstad och jag förstår dem och tycker att det är helt naturligt och mer än okej att de helt enkelt väljer ett annat resmål. Ja - turism gör mycket gott men man ska inte se sig själv som messias som räddar världen bara för att man väljer att åka på semester till ett fattigt land eller ett område som kämpar med problem.
Tycker nog att det är du som tjafsar ganska ofta i trådar. Men visst. Som sagt, för min del var det inte självklart att alla förstod det... Var väl en båt som kantrade med 40 drunknade utanför Grekland från just Egypten här om dagen.Om du läser vidare i vad jag skrivit så mildrade jag det där till att sannolikheten är liten att det kommer nya flyktingar i sommar. Och vi talade om öarna Samos och Rhodos, dit flyktingarna kommit från Turkiet. Men du behöver verkligen inte "tjafsa" med mig, det är bara bra om du låter bli.
Ja, det där är nog tyvärr sant att man blir härdad. Jag blir dock mer illa berörd när ankomstländer inte kan eller framförallt inte VILL hantera flyktingar på ett reko sätt, de flyr från krig och de blir kastade i fängelser för att de är illigala typ?@Cambrie Nä absolut. Och kan man undvika en sorts lidande så kommer man definitivt komma i kontakt med en annan sort. Världen är ju som den är.
Jag för min del är väldigt härdad vad det gäller vissa saker men inte alls vad det gäller andra. Just specifikt flyktingar är nåt jag inte kan hantera, jag blir bara så fruktansvärt ledsen. Och ibland undrar jag om jag verkligen vill bli mer härdad egentligen? Mina vänner som bor i väldigt fattiga städer ser inte ens gatubarnen längre. De suckar och blir irriterade och har helt och hållet skärmat bort sig från verkligheten för att stå ut. De är jättefina människor men har väl skärmat av för att orka med liksom.
(ursäkta för svammel)
Ja, alltså, jag blir illa berörd av många saker. Jag tycker inte på nåt vis att hantering av flyktingfrågan är acceptabel på något vis bara för att jag OCKSÅ blir illa berörd av annat.Jag blir dock mer illa berörd när ankomstländer inte kan eller framförallt inte VILL hantera flyktingar på ett reko sätt, de flyr från krig och de blir kastade i fängelser för att de är illigala typ?
Haha ja, jag har rest ensam i länder med väldigt hög brottslighet så för mig handlar det inte alls om det. Inte alls. Men skit samma, det var ett sidospår.Hade också velat åka till Istanbul, verkligen, jag är ju inte rädd överhuvudtaget, har rest som ensam tjej tidigare i länder med relativt hög brottslighet och så i
Jag är inte normativ men jag är öppen ändå och det skrämmer andra.Är du normativ som de flesta människor är kan du vara mer öppen eftersom dina tankar inte skrämmer andra.
@Cambrie Nä absolut. Och kan man undvika en sorts lidande så kommer man definitivt komma i kontakt med en annan sort. Världen är ju som den är.
Jag för min del är väldigt härdad vad det gäller vissa saker men inte alls vad det gäller andra. Just specifikt flyktingar är nåt jag inte kan hantera, jag blir bara så fruktansvärt ledsen. Och ibland undrar jag om jag verkligen vill bli mer härdad egentligen? Mina vänner som bor i väldigt fattiga städer ser inte ens gatubarnen längre. De suckar och blir irriterade och har helt och hållet skärmat bort sig från verkligheten för att stå ut. De är jättefina människor men har väl skärmat av för att orka med liksom.
(ursäkta för svammel)
Jag är inte normativ men jag är öppen ändå och det skrämmer andra.
Men det tar jag i ärlighetens namn.
Det är ju det.Aha, från Luleå? Ja då är väl utbudet mer begränsat.
Det vet jag, jag fick bara en liten aha-upplevelse av dina inlägg ändå.@mandalaki Jag förstår . För mig var det dock ett exempel bara, har inte bara två veckor utomlands per år och åker sällan på "riktig" semester .
Många får ju det.Det vet jag, jag fick bara en liten aha-upplevelse av dina inlägg ändå.