Jag har inga vettiga råd att komma med men blev lite fundersam kring upplägget med 3 chefer på 7 anställda. Är det vanligt med så många överordnade i en så liten grupp? Har det med storleken på företag att göra?
Just det, det här skulle jag också svara på!Jag undrade också. Vad är de chefer över?
Ja, det är nog mest på grund av storleken tror jag. Eller landet. Jag vet inte, jag har bara jobbat för stora företag förut!
I det här fallet finns det dock verkligen behov för de här tre cheferna, då vi jobbar väldigt "brett och spretigt" sett till såväl produkter som projekttyper och geografiska områden. Chef B är Research Manager och främst ansvarig för att projekten blir gjorda på rätt sätt - hon strukturerar upp hur vi ska ta oss an uppgiften, delegerar och knyter ihop allting innan det går vidare för slutlig granskning hos chef D. Chef C är Sales Manager och är ansvarig för att få in nya kunder och nya projekt att jobba med - hon skriver proposals, kontrakt och har den mesta kundkontakten. Och chef D är ägaren som driver hela alltet - han är den som åker runt och presenterar projekten till våra kunder, men han skriver också de flesta artiklarna i branschtidningen vi ger ut varje månad. Samtidigt som han lägger sista handen vid alla projekt och har hand om den allmänna driften (och säkert har 540 andra arbetsuppgifter som jag inte kommer på nu).
De har helt olika bakgrund och kunskaper allihop, och kompletterar varandra på ett bra sätt tycker jag.