Med risk att bli halshuggen rakt av... så hade jag nog agerat olika beroende på om det varit en manlig eller en kvinnlig chef.
De gnissel eller problem jag haft med chefer har jag oftast löst på just det sättet. Jag har talat med berörd person. Jag hatar surdegar och vill reda ut saker på en gång. Reda ut, och sedan vill jag det ska vara ur världen.
Det har genom åren i stort sett kunnat vara totalt förutsägbart hur det skulle sluta. Manliga chefer har bemött det rakt och öppet och det har funnit rum för diskussion. Kvinnliga chefer har lyssnat och sedan huggit kniven i mig när jag gått därifrån.
Numera i den här rätt övermogna åldern ( ) så sköter jag saker olika beroende på arbetsplats och miljö.
Helt enig. Jag tycker också det är fascinerande hur många i tråden det är som har en stor tilltro till chefer. Det är alltför vanligt att det är fel person på fel plats, speciellt i små (familje)företag.
@Mineur: Jag förstår att du hamnat i en urdålig situation men i det här läget hade jag tänkt mest på mig själv (utan att vara taskig mot kollegan givetvis).