Båtflyktingar och Greklandssemester

Alla medborgare i demokratiska länder är en del av det demokratiska systemet så du har fel. Ja, jag röstar.

De som arbetar med frågorna professionellt behöver inte låta nära och kära komma i kläm.
Öh... jo faktiskt. Det är ganska stor risk att nära och kära till de som arbetar politiskt kommer i kläm.

Så bra att du oroar dig för dem. Det kommer alltid i alla yrkesgrupper att finnas dysfunktionella människor som förbiser sina närmaste.
Dem och dem... Nu råkar det vara så att jag är en sådan där nära och kär som ibland kommer i kläm. Kan vara allt från småsaker till mordhot. Den mesta skiten får ju min politiska arbetare själv ta men ibland rinner det över på oss andra. Inte kul alls men om alla alltid tänker att någon annan får göra skitjobbet så blir ju inget skitjobb någonsin gjort. Eller menar du kanske att endast personer utan familj och vänner ska jobba politiskt?

Dem och dem... Nu råkar det vara så att jag är en sådan där nära och kär som ibland kommer i kläm. Kan vara allt från småsaker till mordhot. Den mesta skiten får ju min politiska arbetare själv ta men ibland rinner det över på oss andra. Inte kul alls men om alla alltid tänker att någon annan får göra skitjobbet så blir ju inget skitjobb någonsin gjort. Eller menar du kanske att endast personer utan familj och vänner ska jobba politiskt?

Du plockar russinen ur kakan som du behagar. Att ha släktingar och vänner som är högt uppsatta är definitivt en fördel i stort; om nu den uppsatte bryr sig om sina närmaste vill säga.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar på ett företag som har totalt 7 anställda, men bara 5 av oss sitter på samma kontor. Av de här 5 är 3 chefer, och jag samt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 905
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 364
Senast: Petruska
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar