Så vem skall göra det då tycker du?Jag tycker att det är en viktig fråga men det är inget som jag personligen skulle lägga energin på nej. Det skulle drabba mina nära och kära.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så vem skall göra det då tycker du?Jag tycker att det är en viktig fråga men det är inget som jag personligen skulle lägga energin på nej. Det skulle drabba mina nära och kära.
Håller med.Okej, jag tycker att det är ganska stor skillnad på att inte vilja "drabbas" av flyktingar eller tiggare för att dom stör och är i vägen, och att få ett hugg i hjärtat av medlidande.
Så vem skall göra det då tycker du?
Någon annan än du alltså?Det demokratiska systemet.
Någon annan än du alltså?
Så att du slipper och andra kan göra jobbet.
Det var ju konstruktivt.
Vilka är dessa då som till skillnad mot dig kan låta sina nära och kära komma i kläm av den storpolitik som du inte ids ta i?
Då är vi överens om att vi uppfattar saken olikaOkej, jag tycker att det är ganska stor skillnad på att inte vilja "drabbas" av flyktingar eller tiggare för att dom stör och är i vägen, och att få ett hugg i hjärtat av medlidande.
Den demokratiska processen bygger på att oerhört många arbetar ideellt med politik.De som arbetar med frågorna professionellt behöver inte låta nära och kära komma i kläm.
Då är vi överens om att vi uppfattar saken olika
Den demokratiska processen bygger på att oerhört många arbetar ideellt med politik.
Vilket betyder att du anser att andra skall göra det jobbet åt dig medan du tycker att du gör din del när du röstar.
Vet du på riktigt hur det fungerar?
Att sitta på ett forum och trycka åsikter i halsen på andra medan man inte själv gör ett dugg för att förbättra världen tycker jag är oerhört osmakligt.
Jag läser vad du skriver och svarar på det.Läs vad jag skriver
Jag läser vad du skriver och svarar på det.
Du vill inte lägga energi på annat än dina nära och kära och klär dig väl och uppträder trevligt för att skaffa dig fördelar.
Att göra något för någon annan är dig helt främmande om det inte direkt gagnar dig och dina nära och kära.
Den beskrivningen är vad jag får fram från den här tråden.
Och det är inte en typ av person som jag skulle vilja ha att göra med alls.
Manipulativ med andra ord.Du skulle gilla mig om du träffade mig. Jag är oerhört skicklig på att låta personen spegla sig i mig. Jag vet vilka knappar man ska trycka på.
Manipulativ med andra ord.
Jag brukar se igenom sådant.
Även om jag uppskattar ett gott uppträdande så räcker inte det för mig i det långa loppet.
Men visst även jag kan bli lurad till en början.
Nej.Agerar du aldrig "falskt" för att åstadkomma resultat på sikt?
Hur kan du hävda att du är belevad och väluppfostrad när du i nästa inlägg beskriver dig som en opålitlig typ som gör allt för egen vinning? De sakerna går inte ihop för mig.Jo, jag är machiavellisk men det är något positivt enligt mig. Agerar du aldrig "falskt" för att åstadkomma resultat på sikt?
*kl*
Hur är det på Korfu i sommar tror ni?
Jag reagerade på att flyktingfrågan över huvud taget kom upp i ts bekantskapskrets när hen hade beställt biljetter till Grekland. Av vilken anledning flyktingarna utgjorde någon typ av störningsmoment (emotionellt eller annat) i de bekantas ögon har för mig ingen betydelse.Ja, absolut.
Men tänker du alltså att du och en random typ SD-are har samma orsak till att tycka t ex att det är ledsamt med tiggeri? Bara olika sätt att uttrycka det på?
Jag skulle tänka tvärtom, att vi har väldigt olika anledningar till vad vi känner och varför.