Bäst i test (ulvlek)

Sen ska man väl inte se det som en självklarhet att ängeln skyddar sig själv första natten när det är en ond spion inblandad heller.
 
Spontant är det väl den onda spionen som tjänar mest på att leva länge? Den har ju möjligheten att peka ut flera goda specialroller för lyan, medan den goda spionen främst får ”egen” info men har möjlighet att peka ut en ond.
Så den goda spionen borde ju ha röstat på sin onda tvilling oavsett? Medan den onda hade kunnat valt någon annan. Samtidigt är det ju ett bra läge att peka ut en stark specialroll för lyan, speciellt om de skulle käka sin kollega tidigt.

Vet faktiskt inte riktigt om jag håller med dig i detta
@Hedinn
Ulvarna vet ju liksom redan om att alla andra är goda förutom onda spionen i denna leken (eftersom svarta fåret rök igår ) så tycker nog att goda spionen ger mer till lekarna genom att goda kan hitta varandra när de flesta inte vet något ?
Generellt är det ju så goda kan vinna ?
Tycker det är något som skaver här med hur du tänker 🧐
 
Lobelia gör det första teoriinlägget efter förmiddagens uppdateringen. Ser inga konstigheter i teorierna, men känns samtidigt som ganska enkla slutsatser att dra, både som ond och god, när man är först ut. Funderar på om godförklaringen av Harryssen kan vara ett sätt att själv verka god genom att vara först som nämner det, eller om det finns andra anledningar..
Övertänker du inte nu, det är en ganska självklar slutsats, ingen kan väl ha för ambition att själva verka god genom att påpeka det självklara? Lyan kan väl rimligen inte hoppas på att det inte noterats? Sen är jag inte 100% säker på att Harryson är god, men jag tror det tillsvidare.
 
Vet faktiskt inte riktigt om jag håller med dig i detta
@Hedinn
Ulvarna vet ju liksom redan om att alla andra är goda förutom onda spionen i denna leken (eftersom svarta fåret rök igår ) så tycker nog att goda spionen ger mer till lekarna genom att goda kan hitta varandra när de flesta inte vet något ?
Generellt är det ju så goda kan vinna ?
Tycker det är något som skaver här med hur du tänker 🧐
Du framför liknande här
Tänker väl mest att den onda spionen kan förmedla rätt känslig info till ulvarna om potentiella specialroller, så den är väl vettig att få ut om man kan innan den kan förmedla alltför mycket? Visst att det är bra om goda spionen får så mycket info som möjligt också, men spontant tänker jag att onda spionen kan göra mer skada än vad goda kan göra nytta med infon längre fram i leken.
Och jag håller som sagt inte med dig i dessa resonemangen
 
Vet faktiskt inte riktigt om jag håller med dig i detta
@Hedinn
Ulvarna vet ju liksom redan om att alla andra är goda förutom onda spionen i denns leken (eftersom svarta fåret rök igår ) så tycker nog att goda spionen ger mer till lekarna genom att goda kan hitta varandra när de flesta inte vet något ?
Generellt är det ju så goda kan vinna ?
Tycker det är något som skaver här med hur du tänker 🧐
Jo, fast inte vilka roller de har? Om onda spionen kan förmedla till lyan vem som är siare och ängel t.ex så har ju lyan en jäkla fördel… Utan de rollerna gör ju inte goda spionen så mycket nytta heller?
 
Sen ska man väl inte se det som en självklarhet att ängeln skyddar sig själv första natten när det är en ond spion inblandad heller.

Det är mkt möjligt men spionen vet ju fortfarande om det är ängelns beskydd som rykte eller duellens

Taskigt bara om ängeln råkar välja att skydda siaren istället 🤣
 
Du framför liknande här

Och jag håller som sagt inte med dig i dessa resonemangen
Nä, jag säger inte att det ÄR så. Det är ju en skitsvår avvägning, för som du säger är goda spionen också viktig. Men om den onda lyckas förmedla viktiga specialroller till ulvarna som de kan göra sig av med - då är ju inte goda spionens roll så stark längre. Dennes funktion bygger ju lite på att andra specialroller lever.
 
Jo, fast inte vilka roller de har? Om onda spionen kan förmedla till lyan vem som är siare och ängel t.ex så har ju lyan en jäkla fördel… Utan de rollerna gör ju inte goda spionen så mycket nytta heller?

Den onda spionen har väl samma hintningsförbud som den goda antar jag.
 
Jo, fast inte vilka roller de har? Om onda spionen kan förmedla till lyan vem som är siare och ängel t.ex så har ju lyan en jäkla fördel… Utan de rollerna gör ju inte goda spionen så mycket nytta heller?
Det är möjligt att den onda spionen kan förmedla det, men allt måste ske genom leken- dvs med risk för att de goda snappar upp infon (och att ulvarna har noll koll) , det är liksom inte så att spionen skickar en lista till de goda i hemlighet under bordet eller med ett PM.

Edit: Skicka en lista till lyan menar jag. Den goda spionen har liknande problem att förmedla infon till de goda.
 
Senast ändrad:
Jo, fast inte vilka roller de har? Om onda spionen kan förmedla till lyan vem som är siare och ängel t.ex så har ju lyan en jäkla fördel… Utan de rollerna gör ju inte goda spionen så mycket nytta heller?
Hittills har ju ingen av de goda rollerna rykt?

Så tänker att goda spionen kan göra mycket nytta bara genom att förmedla det den kan just nu även om det kanske inte blir uppenbart förrän den själv är död eller att det bevisas genom att dens teorier är uppenbart är uppenbart goda iom teoriande och röster utefter hur leken går ?
Det brukar ju funka i ”vanliga lekar ”.
Framför allt tror jag att om en god spion skulle dö att den på något sätt skulle vara tydlig att peka ut den onda spionen. Det borde inte kunna missas nu när det börjar komma teorier mer efter första DL
 
Vad är det som är oklart med anledningen till att de röstar på varandra? Det här är deras respektive röstinlägg:



Dvs Harrysens anledning till röst på BSF bör ju vara solklar. BSF röstade också för att öka sina chanser till överlevnad, men hade fler att välja på till skillnad från Harrysen.

Det kan ju finnas mer bakom en röst än vad som framkommer av respektive persons inlägg om varför man gör rösten.
 
Det är möjligt att den onda spionen kan förmedla det, men allt måste ske genom leken- dvs med risk för att de goda snappar upp infon (och att ulvarna har noll koll) , det är liksom inte så att spionen skickar en lista till de goda i hemlighet under bordet eller med ett PM.
Antar att du menar till de onda ? Se min fetning
 
Det är mkt möjligt men spionen vet ju fortfarande om det är ängelns beskydd som rykte eller duellens

Taskigt bara om ängeln råkar välja att skydda siaren istället 🤣
Varför skulle det vara taskigt ? :confused:Det är ju en jättebra roll att skydda.
Förklara gärna hur du tänkte här ?
 
Jag menar om ängeln nu inte väljer att skydda sig själv utan väljer någon annan för att lura den onda spionen
Är det inte viktigare att visa sig för den goda spionen ? Skulle någon av spionerna blivit käkad inatt så skulle dessutom ingen info komma till den som lever. Jag tror inte ängeln låtit bli att skydda sig själv inatt
Skulle ju bli protester från goda spionen dessutom om ängeln skulle bli uppe till Lynch idag om båda spionerna överlevde natten
Ulvar brukar vara försiktiga att driva mot en ängel (eller den de tror är ängel iom uteblivet käk ) i Lynch när goda spionen lever. Däremot väldigt förtjusta i om goda röstar på ängeln så de går ”fria ” från misstankar sedan
den onda spionen ingår ju inte i lyan och kan såvitt jag läst mig till inte heller komma in i den.
Räknas förvisso in i vinstvillkoren men tror inte ulvarna drar sig för att offra den utan ögonblink
 
Är det inte viktigare att visa sig för den goda spionen ? Skulle någon av spionerna blivit käkad inatt så skulle dessutom ingen info komma till den som lever. Jag tror inte ängeln låtit bli att skydda sig själv inatt
Skulle ju bli protester från goda spionen dessutom om ängeln skulle bli uppe till Lynch idag om båda spionerna överlevde natten
Ulvar brukar vara försiktiga att driva mot en ängel (eller den de tror är ängel iom uteblivet käk ) i Lynch när goda spionen lever. Däremot väldigt förtjusta i om goda röstar på ängeln så de går ”fria ” från misstankar sedan
den onda spionen ingår ju inte i lyan och kan såvitt jag läst mig till inte heller komma in i den.
Räknas förvisso in i vinstvillkoren men tror inte ulvarna drar sig för att offra den utan ögonblink
Det finns en självmordsbombare också…
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 302
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp