Bäst i test (ulvlek)

Förstår fortfarande inte hur du menar ? :confused:

Varför skulle ängeln skyddat just siaren ?
Som jag fattar fio menar hon att om ängeln skyddar nån annan för att inte avslöja sig, och så skyddar ängeln siaren istället så onda spionen (och potentiellt ulvarna efter missat käk) tror att siaren är ängel istället pga beskyddet så har ju ändå en specialroll avslöjats, så att säga. Även om det är ”fel” roll.
 
Det finns en självmordsbombare också…
Ja den har jag inte glömt

Tänker dock att ulvarna inte vill använda det vapnet just nu i leken om då inte just ulven med bomben är uppe för Lynch idag.
Senare absolut när det börjar stå lika och mer ulv (ar ) än självmordsbombaren finns kvar i lyan
Helst då en godförklarad ulv ?

Oavsett så bidrar goda spionen till att hjälpa andra goda än bara spion , siare och ängel (vilka generellt hittar varandra först när dessa roller är med ) att hitta varandra ?
Alla andra famlar ju i mörkret (om de inte vunnit ett pris som kan ge klarhet )
 
Som jag fattar fio menar hon att om ängeln skyddar nån annan för att inte avslöja sig, och så skyddar ängeln siaren istället så onda spionen (och potentiellt ulvarna efter missat käk) tror att siaren är ängel istället pga beskyddet så har ju ändå en specialroll avslöjats, så att säga. Även om det är ”fel” roll.
Fine. Men det kan ju lika gärna vara en annan god eller för den delen även ond som ängeln i så fall skulle ha skyddat ? Hängde inte med på att det skulle vara just siaren faktiskt.
 
Förstår fortfarande inte hur du menar ? :confused:

Varför skulle ängeln skyddat just siaren ?

@Hedinn skrev att ängeln kanske inte valde att skydda sig själv första natten pga det finns en ond spion.

Jag svarade att det vore taskigt om ängeln valde någon annan för att lura spionen och så råkar den personen vara siare.

Alltså utifrån det scenariot om duellen och ängelns beskydd och uteblivet käk första natten menar jag.
 
@Hedinn skrev att ängeln kanske inte valde att skydda sig själv första natten pga det finns en ond spion.

Jag svarade att det vore taskigt om ängeln valde någon annan för att lura spionen och så råkar den personen vara siare.

Alltså utifrån det scenariot om duellen och ängelns beskydd och uteblivet käk första natten menar jag.
Ok :)
 
Fine. Men det kan ju lika gärna vara en annan god eller för den delen även ond som ängeln i så fall skulle ha skyddat ? Hängde inte med på att det skulle vara just siaren faktiskt.
Nä, det var väl bara ett skämtsamt exempel på hur det skulle kunna gå fel om ängeln valde att skydda någon annan för att inte visa sig? Inget påstående om att det sannolikt hände? :confused:
 
  • Gilla
Reactions: fio
Sen ska man väl inte se det som en självklarhet att ängeln skyddar sig själv första natten när det är en ond spion inblandad heller.
Ser att det mesta av denna diskussionen är utreds nu, men man ska ju med minnas att det inte var allt för länge sen en nyare spelare var ängel och inte visste om ”regeln” att ängeln skyddar sig själv första natten..
Övertänker du inte nu, det är en ganska självklar slutsats, ingen kan väl ha för ambition att själva verka god genom att påpeka det självklara? Lyan kan väl rimligen inte hoppas på att det inte noterats? Sen är jag inte 100% säker på att Harryson är god, men jag tror det tillsvidare.
Jag kan absolut övertänka, men undrar om du förstod vad jag menade. Jag menade just att för en ulv så kan det vara skönt att vara först med en teori om en potentiell god som många håller med om. Att det skulle kunna bidra till att man själv ser god ut?
 
Efter ha vänt och vridit lite på denna tanken idag så skulle det ju faktiskt vara intressant att höra vad @Niyama och @heffaklumpen själva tycker om dels tanken från cirkus och dels vad de tycker om varandra
Jag gillar heffaklumpen ;)

Har ingen uppfattning alls om henne, vaknade kanske 10 min innan dl och drog iväg en panikröst på vad som helst och det var lättast att hitta på nåt mot henne för att hon röstat på mig. Hade velat rösta på Hedinn pga tradition :p. Sen när jag såg röstlistan kändes det dåligt att bsf hade majoritet och sen så jämnt bakom men det blev ju uppenbarligen bra.
 
Jag kan absolut övertänka, men undrar om du förstod vad jag menade. Jag menade just att för en ulv så kan det vara skönt att vara först med en teori om en potentiell god som många håller med om. Att det skulle kunna bidra till att man själv ser god ut?
Då är det nog du som missförstår mig. Det jag menar konstatera självklarheter brukar aldrig få någon godförklarad eller ens ses som lite god. För mig krävs det att man gräver djupare.


Om man däremot pekar på något som är svårare att hitta, kan det mycket väl godförklara eller i vart fall peka åt det hållet, i synnerhet om det eder till att någon ulv lynchas
 
Nu finns det fina priser. I potten ligger ett (1) exemplar av alla de specialförmågor som förekommer i leken. Så läs rollistan! :pDär står vad du kan vinna.
Snor den förmågan från den som har den egentligen eller blir det en extra förmåga i leken? Ursäkta om det är utrett, snurrig.
 
Färglägger lite

DL 1 - 21:30
14:45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

BSF lynchas. Svart får
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 303
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp