Förstår fortfarande inte hur du menar ?Ja det skulle väl vara jättetråkigt om den personen råkar ha den rollen så den blir käk.
Varför skulle ängeln skyddat just siaren ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår fortfarande inte hur du menar ?Ja det skulle väl vara jättetråkigt om den personen råkar ha den rollen så den blir käk.
Som jag fattar fio menar hon att om ängeln skyddar nån annan för att inte avslöja sig, och så skyddar ängeln siaren istället så onda spionen (och potentiellt ulvarna efter missat käk) tror att siaren är ängel istället pga beskyddet så har ju ändå en specialroll avslöjats, så att säga. Även om det är ”fel” roll.Förstår fortfarande inte hur du menar ?
Ja den har jag inte glömtDet finns en självmordsbombare också…
Fine. Men det kan ju lika gärna vara en annan god eller för den delen även ond som ängeln i så fall skulle ha skyddat ? Hängde inte med på att det skulle vara just siaren faktiskt.Som jag fattar fio menar hon att om ängeln skyddar nån annan för att inte avslöja sig, och så skyddar ängeln siaren istället så onda spionen (och potentiellt ulvarna efter missat käk) tror att siaren är ängel istället pga beskyddet så har ju ändå en specialroll avslöjats, så att säga. Även om det är ”fel” roll.
Förstår fortfarande inte hur du menar ?
Ok@Hedinn skrev att ängeln kanske inte valde att skydda sig själv första natten pga det finns en ond spion.
Jag svarade att det vore taskigt om ängeln valde någon annan för att lura spionen och så råkar den personen vara siare.
Alltså utifrån det scenariot om duellen och ängelns beskydd och uteblivet käk första natten menar jag.
Nä, det var väl bara ett skämtsamt exempel på hur det skulle kunna gå fel om ängeln valde att skydda någon annan för att inte visa sig? Inget påstående om att det sannolikt hände?Fine. Men det kan ju lika gärna vara en annan god eller för den delen även ond som ängeln i så fall skulle ha skyddat ? Hängde inte med på att det skulle vara just siaren faktiskt.
Hon har förtydligat det till migNä, det var väl bara ett skämtsamt exempel på hur det skulle kunna gå fel om ängeln valde att skydda någon annan för att inte visa sig? Inget påstående om att det sannolikt hände?
Jo, men det hann jag inte se innan jag postade.Hon har förtydligat det till mig
Ser att det mesta av denna diskussionen är utreds nu, men man ska ju med minnas att det inte var allt för länge sen en nyare spelare var ängel och inte visste om ”regeln” att ängeln skyddar sig själv första natten..Sen ska man väl inte se det som en självklarhet att ängeln skyddar sig själv första natten när det är en ond spion inblandad heller.
Jag kan absolut övertänka, men undrar om du förstod vad jag menade. Jag menade just att för en ulv så kan det vara skönt att vara först med en teori om en potentiell god som många håller med om. Att det skulle kunna bidra till att man själv ser god ut?Övertänker du inte nu, det är en ganska självklar slutsats, ingen kan väl ha för ambition att själva verka god genom att påpeka det självklara? Lyan kan väl rimligen inte hoppas på att det inte noterats? Sen är jag inte 100% säker på att Harryson är god, men jag tror det tillsvidare.
Efter ha vänt och vridit lite på denna tanken idag så skulle det ju faktiskt vara intressant att höra vad @Niyama och @heffaklumpen själva tycker om dels tanken från cirkus och dels vad de tycker om varandraEn annan tanke så här är Heffa och Niyama som röstar på varandra, kan det vara tvillingarna?
Jag gillar heffaklumpenEfter ha vänt och vridit lite på denna tanken idag så skulle det ju faktiskt vara intressant att höra vad @Niyama och @heffaklumpen själva tycker om dels tanken från cirkus och dels vad de tycker om varandra
Då är det nog du som missförstår mig. Det jag menar konstatera självklarheter brukar aldrig få någon godförklarad eller ens ses som lite god. För mig krävs det att man gräver djupare.Jag kan absolut övertänka, men undrar om du förstod vad jag menade. Jag menade just att för en ulv så kan det vara skönt att vara först med en teori om en potentiell god som många håller med om. Att det skulle kunna bidra till att man själv ser god ut?
Snor den förmågan från den som har den egentligen eller blir det en extra förmåga i leken? Ursäkta om det är utrett, snurrig.Nu finns det fina priser. I potten ligger ett (1) exemplar av alla de specialförmågor som förekommer i leken. Så läs rollistan! Där står vad du kan vinna.
Extra förmågaSnor den förmågan från den som har den egentligen eller blir det en extra förmåga i leken? Ursäkta om det är utrett, snurrig.
Känner mig skärpt. Var helt inne på att uteblivet käk berodde på att en god snott käket och fattade inte varför ingen annan verkade tro detExtra förmåga
Är förmågan permanent? Eller bara för en gång?Extra förmåga
Det har t.o.m. jag koll på:Är förmågan permanent? Eller bara för en gång?
Och så stod det att det får sparas så länge spelaren lever.I potten ligger ett (1) exemplar av alla de specialförmågor som förekommer i leken.
Det är en extra förmåga. Tänk brevbärare/paket fast i lite annan form.Snor den förmågan från den som har den egentligen eller blir det en extra förmåga i leken? Ursäkta om det är utrett, snurrig.