Bäst i test (ulvlek)

Ser att det mesta av denna diskussionen är utreds nu, men man ska ju med minnas att det inte var allt för länge sen en nyare spelare var ängel och inte visste om ”regeln” att ängeln skyddar sig själv första natten..

Jag kan absolut övertänka, men undrar om du förstod vad jag menade. Jag menade just att för en ulv så kan det vara skönt att vara först med en teori om en potentiell god som många håller med om. Att det skulle kunna bidra till att man själv ser god ut?
Men asså varför skulle det vara bra och bidra till att nån ser god ut? Jag fattar faktiskt inte. Ulvarna vet ju åtminstone vilka som inte är i lyan.
 
Jag har skummat igenom de sista sidorna nu och känner att jag hänger med på ungefär 10% av vad som sägs 😵‍💫

Ska sätta mig och läsa igenom allt från början nu så får vi se om jag kanske fattar något mer...
 
Jag har skummat igenom de sista sidorna nu och känner att jag hänger med på ungefär 10% av vad som sägs 😵‍💫

Ska sätta mig och läsa igenom allt från början nu så får vi se om jag kanske fattar något mer...
Fåret är ju dött men nu blir jag nojig att du försöker skapa nån koppling till mig och dra med mig i fallet 😅. Först rösten på mig igår, och idag skriver jag att jag inte hänger med alls och strax efter skriver du också det.
 
Känner att det mesta av det jag tänker redan skrivits av andra, så risk för att det blir lite upprepningar här nu.

Med vetskapen om att BSF var svarta fåret och att hon även la gårdagens första andraröst på Harrysen, när det fanns 5 andra som också hade en röst, så känns Harrysen minst ond för mig just nu. Just eftersom jag inte ser varför hon skulle lägga upp en ulv till lottning med henne, om det kunnat undvikas. Men också för att jag håller med om att det borde vara 5 onda (5 onda namngivna roller i listan, 6 onda känns för mycket för då kan leken i teorin ta slut redan lynch 2), dvs helt omöjligt att samtliga med en röst spelar för onda sidan. Vad jag kunnat läsa mig till så hade svarta fåret visserligen inte kännedom om den onda spiontvillingen, men det känns ändå som betydligt mindre sannolikt.

Angående vinkningar utefter obligatoriska frågan vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Att BSF inte vinkade till någon genom obligatoriska frågan känns i alla fall troligt eftersom hon var först med att besvara den obligatoriska frågan. Men även om det inte hade varit så så tycker jag ofta att det letas vinkningar genom obligatoriska frågan trots att det sällan finns någon vinkning i obligatoriska frågan.
 
Fåret är ju dött men nu blir jag nojig att du försöker skapa nån koppling till mig och dra med mig i fallet 😅. Först rösten på mig igår, och idag skriver jag att jag inte hänger med alls och strax efter skriver du också det.
Nej, jag försöker inte koppla ihop oss på något sätt. Ser inte vad jag skulle vinna på det eller vad poängen med det skulle vara?

Det är mycket möjligt att jag formulerade mig likt eller kanske till och med identiskt till vad du skrivit tidigare idag, men det är bara ett sammanträffande. Jag har inget minne av att ha läst dig skriva att du inte hänger med idag. Men då har jag bara skummat igenom dagens inlägg och håller just nu på att läsa om/ikapp allt noggrannare.
 
Fio kändes först skum men tror jag lägger henne åt sidan just nu. Avd lite för skum. Typ. Men inget jag vet vill jag vara tydlig med att skriva

Hedinn vete fasen.
Oavsett självmordsbombare så tycker jag ändå det är konstigt resonerat att den onda spionen skulle vara mer för onda sidan än den goda spionen är för goda sidan. Eller så är det jag som tänker galet

Hedinn skriver mycket som känns vettigt och jag håller med om i övrigt. Hållet dock inte med om hennes resonemang ang onda siaren.


Lobelia och Elo tänker som mig. Borde vara ett gott tecken :confused::rofl: eller tvärsom ? Båda de två kan ha varit i duell i går. Liksom jag och @LenaH då vi var de fyra utan röster i gårdagens Lynch.


ceta väldigt anonym. Verkade vilja godförklara
sig för att hon la första rösten på BSF.
Tycker att fio och LenaH borde granskas men harrysen borde vara god ?
Vet inte riktigt vad jag tycker här

LenaH ? Ingen susning ??:confused: Men håller låg profil minst sagt. Hoppas se mer av henne nu ikväll.

Cirkus. Håller också låg profil. Ändå kommit med några inlägg men har också sällat sig till skaran med feltänk -sjukt svår att placera som alltid

Niyama känns lite off ? Och skriver att det kan vara pga irl så tänker inte misstänka henne pga ”off” och feltänk just nu. Därmed inte sagt att jag håller henne åt något håll alls. Bara att jag vill se mer av henne

Heffa är också svårplacerad för mig. Inte så mycket teorier idag. Vill se mer för att kunna bilda mig en uppfattning

Harrysen Verkade säker på att finnas kvar innan dl. Tror dock mer på god än ond i just det avseendet pga att BSF la sin röst på henne igår.
Lägger henne åt sidan just nu iaf

Kilauea väldigt anonym Potentiell ulv då bsf kan ha följt hennes röst mot Harrysen ? Behöver verkligen mer tankar från henne för att kunna få en bättre bild här.

Bollen anonymast av alla Kan mycket väl vara ond. Eller god.

Typ mina 10 cent så här långt (eller inga cent 😅)
 
Sen kan jag konstatera att ängeln gjort ett gott, eller om det var en duellant som tog hem ett beskydd, jag tror inte det finns något annat sätt i leken, om nu inte ulvarna glömmer käka. Frågan är dock om duellanten skulle använda beskyddet? Och på vem i så fall? Kanske @Harrysen med tanke på röstutfallet, eller kanske vänta tills senare i leken. Eller så valdes inte skyddet alls. De som kunde fara uppe för duell är Qitis, elo, LenaH och jag.

DL 1 - 21:30
Blacksmithfarm 4
Harrysen 2
Hedinn 1
bollen__ 1
Ceta 1
Kilauea 1
cirkus 1
fio 1
Niyama 1
heffaklumpen 1
Jag förstår inte hur du får det till att det var de som inte fick några röster alls som skulle vara aktuella för duell?

Jag tolkar Myrtens inlägg i lekstarten snarare som att det är de med minst antal röster (minst antal röster som i fått röst(er) men minst antal) som skulle kunna komma upp i duell? Har markerat delen jag syftar på fetat och kursivt i citatet nedan.
De dag-DL det inte är duell kommer LL istället att kalla de två spelare som fått minst antal röster i dagens omgång till en extra utmaning i form av duell. Nu finns det fina priser. I potten ligger ett (1) exemplar av alla de specialförmågor som förekommer i leken. Så läs rollistan! :pDär står vad du kan vinna.

Om en spelare anmält i förväg att hen behöver en sekond (=inte kommer att vara inne vid DL) duellerar Artline eller jag i spelarens ställe. Om anmälan inte gjorts går vi vidare i listan. Om fler spelare med lika litet antal röster finns väljs kombattanterna baserat på 1) antal röster genom leken totat och 2) lotten.


Edit: Glömde skriva att det är jag som klippt i ditt inlägg @Lobelia.
 
Jag förstår inte hur du får det till att det var de som inte fick några röster alls som skulle vara aktuella för duell?

Jag tolkar Myrtens inlägg i lekstarten snarare som att det är de med minst antal röster (minst antal röster som i fått röst(er) men minst antal) som skulle kunna komma upp i duell? Har markerat delen jag syftar på fetat och kursivt i citatet nedan.
Jag tolkar det precis som du 😊
 
Eftersom det verkar vara flera som undrar hur det där med minst antal röster ang prisduell verkar funka så frågar jag LL @Myrten och @Artline angående detta.
Är det de som fått minst synliga röster i Lynch som deltar i duellen eller är det de som har inga.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp