Bäst i test (ulvlek)

Jag har läst leken lite baklänges men tankar så här långt: Första dygnet kunde inte ha gått bättre. En ond (iofs utanför lyan) ute och inget käk. Det borde också ha utspelats en duell mellan två av Qitis, Lobelia, LenaH och mig själv. Och att en av de möjliga förmågorna är vald och ev använd.

De flesta rösterna hamnade på BSF och Harrysen där de också röstar på varandra (av oklar anledning? Kan vara en hint från BSF till lyan, om Harrysen är ulv, men det kan också vara så enkelt att BSF valde Harrysen i ett försök att rädda sig sjäv - helt enkelt). Osäker på om detta god eller ondförklarar Harrysen men lutar kanske åt god?

Jag tror dock att iaf någon av rösterna på BSF gömmer en ulv. Tycker att de brukar gilla att rösta på någon som ser ut att åka i DL 1. I så fall handlar de om Ceta, fio och LenaH (förutom den tidigare nämda Harrysen). Håller nog alla dessa åt det håriga hållet idag, tills mer info inkommit.

Det var alldelles för längesedan jag spelade. Så himla rostig. Återkommer med mer tankar senare när de fått perkolera lite.


Jag är helt inne på att BSF följde en ulvs röst för att visa sig för lyan.

Blacksmithfarm skrev:
Eftersom jag har en röst så vill jag förbättra mins chanser till överlevnad.

Med ovanstående teori om att LenaH möjligen är ond utanför lyan och vinkar till ulven Harrysen. Och för att Harrysen redan har en röst så:

Blacksmithfarm röstar på Harrysen

Funderar också på om ovanstående av bsf är ett försök att rikta ulv misstankar mot två goda, alternativt vink till Kilauea och Lena H i lyan genom rösten på mig. Hade väl inte varit så uppenbart om bsf nu inte råkat åka ut.



(Hoppar in från utflykt och försvinner igen)
 
INFORMATION FRÅN PROGRAMLEDARNA
Om rollen självmordsbombarulv.

Vi har fått frågor om rollen och dess DL.

Självmordsbombaren kan i princip välja att bomba när som helst. Dock är timmen före dag-DL samt tiden mellan DL och uppdateringen fredade.

Observera att deadline en timme före DL kan innebära att uppdateringen att bombningen har skett kommer närmare.

Om bombning sker inför lynch går lynchen vidare. De döda spelarna stryks liksom deras röster och ställningen justeras. Den som röstat på en död spelare lägger en ny röst. LLs kan, om vi anser att det behövs, flytta/förlänga DL. Det vanliga är dock att majoriteten av rösterna läggs inom en timme före DL= inget problem.
 
Lobelia gör det första teoriinlägget efter förmiddagens uppdateringen. Ser inga konstigheter i teorierna, men känns samtidigt som ganska enkla slutsatser att dra, både som ond och god, när man är först ut. Funderar på om godförklaringen av Harryssen kan vara ett sätt att själv verka god genom att vara först som nämner det, eller om det finns andra anledningar..
Fast ingen utom den som siat kan väl veta om någon är god? Och siaren lär ju inte outa sig så.
Och varför skulle man verka god bara för att man håller en annan som god?
 
Fast det är ju mer värt för den goda att rösta ut den onda än tvärtom 🤔 det går ju fler goda på en ond.
Och tror fortfarande inte någon av spionerna ville att nån av dem skulle riskera att lynchas i första DL.
Eftersom då får ingen av dem spioninfo alls i leken. Nu har de fått en spioninfo båda två iom ingen av dem lynchades igår eller blev käk inatt.

Så de kan absolut velat rösta på varandra igår. För att minimera risken att någon av dem kunde duellera om priset om ingen duell skedde med de som hade mest röster igår.
Men då helst utan att någon riskerade åka. ( så spioninfon skulle komma till dem)

Idag är det en annan femma i min bok.
Tror båda kommer vilja ha ut den andra om möjligt framför allt den onda.
Om den goda lynchas/käkas detta dygnet så lär den onda kunna hamna under lupp tycker jag beroende på vad den goda kunnat skriva och ffa röstat på.
I så fall kan den onda ju bli lynchad imorgon(fokus kommer hamna på den ) och då börjar det osa hett för goda iom självmordsbombaren bland ulvarna om ingen ulv rykt innan dl 3 rent matematiskt
Tillägg Det är ändå ulvarna som kan käka
 
Framför allt tror jag att om en god spion skulle dö att den på något sätt skulle vara tydlig att peka ut den onda spionen. Det borde inte kunna missas nu när det börjar komma teorier mer efter första DL
Hur skulle den kunna veta vem som är den onda spionen? Den onda spionen vets om av sin tvilling men hur ska den goda veta? Är det nåt jag missat eller inte fattat bland rollerna?
 
Jag reagerar lite på både @Hedinn och även @Niyama som båda verkar tycka att den onda spionen är mer värdefull för onda sidan än vad den goda spionen skulle vara för den goda.
 
Hur skulle den kunna veta vem som är den onda spionen? Den onda spionen vets om av sin tvilling men hur ska den goda veta? Är det nåt jag missat eller inte fattat bland rollerna?
Tvillingarna är ju god och ond spion ? Såklart båda spionerna vet om varandra ? Eller har jag missat något :eek:
 
Hur tänker du med det som @Hedinn så mycket riktigt påpekade att ingen av spionerna skulle vilja att den andra inte hade någon röst iom chans att vinna pris i duell ?
Måste läsa vad Hedinn skrev för det fattar jag inte alls. Varför skulle ena tvillingen vilja att dennes motståndare vann priset?!
 
Måste läsa vad Hedinn skrev för det fattar jag inte alls. Varför skulle ena tvillingen vilja att dennes motståndare vann priset?!
Tvärtom menade jag. Såg att det kunde tydas annorlunda om man inte hängde med med alla ”inte ”
Men följer du vad som skrivits idag så framgår det med all tydlighet

De borde båda velat undvika att det skulle hända. Dvs se till att de hade minst en röst vardera. (De kan ha lagt den själva eller sett att någon annan lagt röst där )

Edit. Förtydligade lite
 
Tvärtom menade jag. Såg att det kunde tydas annorlunda om man inte hängde med med alla ”inte ”
Men följer du vad som skrivits idag så framgår det med all tydlighet

De borde båda velat undvika att det skulle hända. Dvs se till att de hade minst en röst vardera. (De kan ha lagt den själva eller sett att någon annan lagt röst där )

Edit. Förtydligade lite
Hittar inte vad Hedinn skrivit om priset? Men det är väl bättre med 0 röster än 1 röst i så fall?
 
Hittar inte vad Hedinn skrivit om priset? Men det är väl bättre med 0 röster än 1 röst i så fall?
Jag skrev att den goda lär inte vilja att den onda ska kunna vinna pris, och tvärtom. Därav bör båda rimligtvis haft intresse av att den andra ska ha fått åtminstone en röst, för att inte hamna i prisduell.
 
Jag skrev att den goda lär inte vilja att den onda ska kunna vinna pris, och tvärtom. Därav bör båda rimligtvis haft intresse av att den andra ska ha fått åtminstone en röst, för att inte hamna i prisduell.
Det går bra nu. Jag läste:
De dag-DL det inte är duell kommer LL istället att kalla de två spelare som fått minst antal röster i dagens omgång till en extra utmaning i form av duell.
Som att man måste ha fått en röst för att hamna i duell. Alltså minst antal av de som fått röster.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 303
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp