Jag har läst leken lite baklänges men tankar så här långt: Första dygnet kunde inte ha gått bättre. En ond (iofs utanför lyan) ute och inget käk. Det borde också ha utspelats en duell mellan två av Qitis, Lobelia, LenaH och mig själv. Och att en av de möjliga förmågorna är vald och ev använd.
De flesta rösterna hamnade på BSF och Harrysen där de också röstar på varandra (av oklar anledning? Kan vara en hint från BSF till lyan, om Harrysen är ulv, men det kan också vara så enkelt att BSF valde Harrysen i ett försök att rädda sig sjäv - helt enkelt). Osäker på om detta god eller ondförklarar Harrysen men lutar kanske åt god?
Jag tror dock att iaf någon av rösterna på BSF gömmer en ulv. Tycker att de brukar gilla att rösta på någon som ser ut att åka i DL 1. I så fall handlar de om Ceta, fio och LenaH (förutom den tidigare nämda Harrysen). Håller nog alla dessa åt det håriga hållet idag, tills mer info inkommit.
Det var alldelles för längesedan jag spelade. Så himla rostig. Återkommer med mer tankar senare när de fått perkolera lite.
Jag är helt inne på att BSF följde en ulvs röst för att visa sig för lyan.
Blacksmithfarm skrev:
Eftersom jag har en röst så vill jag förbättra mins chanser till överlevnad.
Med ovanstående teori om att LenaH möjligen är ond utanför lyan och vinkar till ulven Harrysen. Och för att Harrysen redan har en röst så:
Blacksmithfarm röstar på Harrysen
Funderar också på om ovanstående av bsf är ett försök att rikta ulv misstankar mot två goda, alternativt vink till Kilauea och Lena H i lyan genom rösten på mig. Hade väl inte varit så uppenbart om bsf nu inte råkat åka ut.
(Hoppar in från utflykt och försvinner igen)