Bäst i test (ulvlek)

Jag fattar inte? Det är väl mellan de som fått röster inte mellan de som fått 0 röster? 🤔 Anders borde stått bland de utan röst eller?

Jag förstår inte hur du får det till att det var de som inte fick några röster alls som skulle vara aktuella för duell?

Jag tolkar Myrtens inlägg i lekstarten snarare som att det är de med minst antal röster (minst antal röster som i fått röst(er) men minst antal) som skulle kunna komma upp i duell? Har markerat delen jag syftar på fetat och kursivt i citatet nedan.



Edit: Glömde skriva att det är jag som klippt i ditt inlägg @Lobelia.
Åh det var inte bara jag som tolkat det så.

@Myrten @Artline
Är duellerna mellan de med 0 röster eller mellan de som har minst antal av de som fått?

Okej, svaret kom medan jag skrev. Men svårt att dra några slutsatser av röstningen för folk har tolkat det så olika.
 
@qitis var hittar du att Ceta vill godförklara sig pga sin förstaröst på BsF? Jag spelar på mobilen och har svårt att hitta. Oavsett är inte en förstaröst i DL1 på ett får nåt jag tycker man kan goda sig på.
 
Jag måste vara social här strax så ska försöka läsa igenom lite igen och lägga min röst. Åker hem imorgon så är jag kvar kommer jag försöka vara mer aktiv!
 
Ja, svårt att dra några slutsatser från röstningen nu om det tolkats olika. Det påverkar ju en del om huruvida man vill/inte vill rösta på någon man känner till rollen på.

Vad jag menar är att om lyan tolkat det som att det är den med minst röster (0 röster inkluderat) så lär de inte alls ha alibiröstat igår, då kan vi hitta ulvar bland de som inte fick några röster alls. Har de däremot tolkat det som att det är de som fått minst röster (1 röst och uppåt) kan de ha varit mer villiga att alibirösta på varandra för att ha chans att komma i duell (= då kan vi hitta ulvar bland de som har en röst... utan att ha röstlistan i huvudet så vet ej om detta skulle funka i praktiken). Samma gäller väl för spiontvillingarna också då, med tillägg av aspekten om att den onda spionen skulle kunna vilja visa sig för lyan.


Edit: La till en mening som jag tänkte men glömde/inte hann skriva
 
@qitis var hittar du att Ceta vill godförklara sig pga sin förstaröst på BsF? Jag spelar på mobilen och har svårt att hitta. Oavsett är inte en förstaröst i DL1 på ett får nåt jag tycker man kan goda sig på.
Här
jag tror absolut att någon ulv kan gömmas bland rösterna på BSF, för att som du säger ”rösta på någon som ser ut att åka”. Men förstår inte riktigt hur du menar att jag passar in i den listan i så fall, då jag la en första röst och det inte då fanns något särskilt uppseendeväckande misstag som antydde på att det så skulle bli ett drev eller liknande mot BSF?

Men håller med om att fio och LenaH skulle kunna vara intressanta att titta vidare på :)
 
Men det funkar inte med mina svenskakunskaper:rofl: minst röster av de som fått röster är ju inte 0 i min värld :angel:

Helt ärligt när jag läste det först så trodde jag det bara skulle användas när det blir lika i lynch. Istället för lottning. Så att de med 0 röster skulle duellera fanns inte på världskartan i min värld :bag:

EXTRA UTMANINGAR I DUELLFORM
I den här leken lottar vi inte om det blir lika i lynch, vi dueller genom PM till LL
 
Jag kommer nog också våga sortera bort Harrysen for now. Rösten från fåret borde ändå peka mot mer troligt god än ulv iallafall.

qitis kan också få vara bortsorterad ett tag inte minst för att hon reder ut en hel del på ett konstruktivt vis.

Pust det går fan inte att leka med mobilen

Tack q för citaten från ceta
 
Helt ärligt när jag läste det först så trodde jag det bara skulle användas när det blir lika i lynch. Istället för lottning. Så att de med 0 röster skulle duellera fanns inte på världskartan i min värld :bag:

EXTRA UTMANINGAR I DUELLFORM
I den här leken lottar vi inte om det blir lika i lynch, vi dueller genom PM till LL
Du glömde läsa resten antar jag ?
De dag-DL det inte är duell kommer LL istället att kalla de två spelare som fått minst antal röster i dagens omgång till en extra utmaning i form av duell. Nu finns det fina priser. I potten ligger ett (1) exemplar av alla de specialförmågor som förekommer i leken. Så läs rollistan! :pDär står vad du kan vinna.
 
Ja, svårt att dra några slutsatser från röstningen nu om det tolkats olika. Det påverkar ju en del om huruvida man vill/inte vill rösta på någon man känner till rollen på.

Vad jag menar är att om lyan tolkat det som att det är den med minst röster (0 röster inkluderat) så lär de inte alls ha alibiröstat igår, då kan vi hitta ulvar bland de som inte fick några röster alls. Har de däremot tolkat det som att det är de som fått minst röster (1 röst och uppåt) kan de ha varit mer villiga att alibirösta på varandra för att ha chans att komma i duell (= då kan vi hitta ulvar bland de som har en röst... utan att ha röstlistan i huvudet så vet ej om detta skulle funka i praktiken). Samma gäller väl för spiontvillingarna också då, med tillägg av aspekten om att den onda spionen skulle kunna vilja visa sig för lyan.


Edit: La till en mening som jag tänkte men glömde/inte hann skriva
Precis! Och då förstår jag ju den här tanken om att spionerna skulle vilja att den andre har en röst för att den då eventuellt inte kan duellerna är väl inte ofta varenda deltagare får en röst så.. Hade svårt att förstå det resonemanget tidigare men nu känns ju den tanken vettigare också
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp