Bäst i test (ulvlek)

Samlar alla svar på den obligatoriska frågan.



























Cirkus tog upp:
Lobelia - Blacksmithfarm och Ceta - hedinn, med Elo på ett hörn som möjliga vinkningar.
Jag ser även:
LenaH-Harrysen som båda tejpar fast sina telefoner.
Funderar på om cirkus medvetet hoppat över dem då hon vet Harrysens roll? Aka de sitter i lyan tillsammans.

En annan som sticker ut är Heffaklumpen som verkar ha erfarenhet av att gömma mobiler och väljer en strategi som typ handlar om att egentligen inte ens gömma den. Dvs stoppa den i en ficka, vilket är ett normalt ställe för en telefon att befinna sig.

Hittade inte Niyamas svar, vet inte om jag scrollade förbi det, eller om du inte svarat än @Niyama ? :)
Försöker leta lite i den enda personens vars roll jag känner till... Om jag tänker att BSF försöker vinka till ulvarna i och med detta inlägg så vet jag inte riktigt hur?
 
Det lär ju inte varit en ulv som fått priset i alla fall, för den hade väl valt käk och två käk hade inte misslyckats? Eller har jag missförstått saker igen?
 
Jag hade valt spioninfo. Säger ju mer än sia? Fast roligare att välja käk och kanske kunna äta en ulv senare.
Ja, jag tänker också att det beror på vilken roll man har. Ett beskydd kan vara mycket värt om man redan sitter på en viktig roll som får info, t.ex.
 
Jag sitter och funderar just nu på detta. Det granskas ju (väl?) mest under förutsättning att fåret faktiskt blev känt. Ska fundera lite mer på detta, vet inte riktigt vart jag står i detta än :).
Ja och det brukar ju ske förr eller senare. Nu skedde det förr och då blir det ju extra ”tydligt” om det är så.
 
Ja, såklart. Men alla skriver väl utifrån att man är bybo? Alltså det är vad alla låtsas vara?
Jag trodde vi pratade om vilken förmåga som är troligt att man väljer? Då är väl rollen relevant oavsett vad man skriver i leken? Eller vad menar du?
 
Jag trodde vi pratade om vilken förmåga som är troligt att man väljer? Då är väl rollen relevant oavsett vad man skriver i leken? Eller vad menar du?
Jag skrev vad jag hade valt. Orkade liksom inte skriva "om jag var ängel hade jag val x, om jag var siare hade jag valt y, om jag var ulv hade jag valt z" osv osv. Och vad jag är skriver jag ju såklart inte, så det blir ju generellt. Och vi vet ju inte heller vilken roll som fick priset.
 
Jag är tveksam till att fåret skulle rösta på en ulv ens om hon var själv i farozonen. Det gör att jag vågar sätta Harrysen lite mer åt det goda hållet eller åtminstone inte ulv.
Jag är mest tveksam till att fåret skulle gå på en ulv om hen är i farozonen, annars visst, om man kan få in en fin framtida alibiröst eller det bara är någon man kan komma på en teori om i DL1 men inte för att lägga upp för lynch mot sig själv. De flesta skulle offrat sig själv mot en ulv som får. Åtminstone de som varit med ett tag som BSF.
 
Jag skrev vad jag hade valt. Orkade liksom inte skriva "om jag var ängel hade jag val x, om jag var siare hade jag valt y, om jag var ulv hade jag valt z" osv osv. Och vad jag är skriver jag ju såklart inte, så det blir ju generellt. Och vi vet ju inte heller vilken roll som fick priset.
Aha ja, jag spann bara vidare generellt på diskussionen mellan dig och @LenaH , menade inte att antyda vad du hade valt utan mer ”vad som potentiellt hade kunnat väljas”.
 
Jag sitter och funderar just nu på detta. Det granskas ju (väl?) mest under förutsättning att fåret faktiskt blev känt. Ska fundera lite mer på detta, vet inte riktigt vart jag står i detta än :).
Fast när man ligger får en andra röst i det läget så vet man att risken att man blir lynchad är ganska betydande.
 
Jag känner mig stressad och vill lägga röst nu så att jag inte missar DL. Jag har ingen god kandidat men har velat kring LenaH och fio pga deras röster på BSF igår. Jag tror inte att båda är onda, men det finns en reell chans att åt minstone en av dem är det. Iom att jag är så osäker vill jag lägga en enkel och tidig röst för jag vill inte riskera att rösta ut en god.

Elo röstar på LenaH

Utifrån det som står ovan i samband med att hon varit mer anonym än fio.
 
DL 1 - 21:30
14:45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Blacksmithfarm 4
Harrysen 2
Hedinn 1
bollen__ 1
Ceta 1
Kilauea 1
cirkus 1
fio 1
Niyama 1
heffaklumpen 1
Så vi har det lite färskt
 
Jag är mest tveksam till att fåret skulle gå på en ulv om hen är i farozonen, annars visst, om man kan få in en fin framtida alibiröst eller det bara är någon man kan komma på en teori om i DL1 men inte för att lägga upp för lynch mot sig själv. De flesta skulle offrat sig själv mot en ulv som får. Åtminstone de som varit med ett tag som BSF.
Ja det var väl det jag skrev? Att jag inte tror att Harrysen är ulv
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp