Bäst i test (ulvlek)

Jag känner mig stressad och vill lägga röst nu så att jag inte missar DL. Jag har ingen god kandidat men har velat kring LenaH och fio pga deras röster på BSF igår. Jag tror inte att båda är onda, men det finns en reell chans att åt minstone en av dem är det. Iom att jag är så osäker vill jag lägga en enkel och tidig röst för jag vill inte riskera att rösta ut en god.

Elo röstar på LenaH

Utifrån det som står ovan i samband med att hon varit mer anonym än fio.
Tycker du att det mest sannolika igår är att det finns en ulv just bland de som röstat på Bsf?
Som jag redan svarat någon annan så tror jag mest det handlar om hur man normalt spelar DL1 och jag lägger i princip ALDRIG uddaröster i första DL för jag tycker det är trist. :p

Och då kommer vi till att jag undrar varför du tycker att just rösterna på Bsf behöver granskas? OCh varför tycker du att det skulle stå mellan just mig och @fio ? @Harrysen kan jag hålla med om att jag också skulle lägga åt sidan, hon riskerade själv att ryka men vad gör @Ceta godare än någon annan? Ulvar lägger väl lika ofta uddaröster/förstaröster?
 
jag tolkar det som att siaren inte siat en ond idag.
Snarare en god

Goda spionen lär veta en hel del. Liksom den onda.
 
Jag vet e katten vem jag ska rösta på, jag tycker @Ceta och @Harrysen är skummast och Harrysen misstänker jag är god och ceta har jag en tanke om (absolut ingen godförklaring) så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Rösta måste jag ju.
 
Niyama röstar på Ceta
Jag tycker teorin om att BSF följde en ulv är svag, jag tror BSF är för rutinerad för att röja en ulv det första hon gör. Visst kan hon vara ett superklantigt får men njae?
 
RÖSTLISTA DL 2

19.56 bollen_ röstar på Ceta
20:08 Ceta röstar på Kilauea
21.18 Niyama röstar på Ceta



Röster

Ceta 2
Kilauea 1
 
Tiden såringer iväg och det är nu 12 min till DL. Jag tänker därför rösta för att inte missa (jag tänker dessutom inte bra i tidspress så risken finns att jag inte får ur mig några ord alls snart 😅).

Den jag tycker har stuckit ut mest hittills är Ceta. Sedan dessutom med den (i min värld) ganska enkla röstmotiveringen idag, så kommer min röst landa där idag.

Så, Heffaklumpen röstar på Ceta.
Även jag undrar varför du så snabbt vill avskriva dig själv som potentiell ulv som kunnat rösta på BSF? Jag har inte i huvudet om du brukat alibirösta i tidigare lekar eller inte, men oavsett så var ju BSF svart får utanför lyan så sitter man i lyan har man väl mest troligt inte vetskap om vem som är det svarta fåret. Dvs alla som inte sitter i lyan är potentiella onda utanför lyan, men mest troligast inte (pga fler goda än onda utanför lyan).

Det går ju också att se det som att du är en ulv som inte vill göra så stort väsen av dig, så du lägger en förstaröst på någon som inte ser ut att riskera åka och som med stor sannolikhet är god. Dessutom i DL1 då det inte brukar bli lika starka drev just pga hur lite info man har. Sedan råkade det bli så att det trillade in fler röster på BSF och hon åkte - i ett scenario av att BSF skulle visats vara god så hade jag nog varit mer villig att knuffa dig lite åt det godare hållet, och istället misstänkte de som la de sista rösterna (som då skulle varit de som avgjorde BSFs öde).

Men nej, som det ser ut nu så ser jag faktiskt inte varför just du skulle vara godare än någon av de andra tre som röstade på BSF.

Och nu ser jag att medan jag skrivit detta har det trillat in flera röster på Ceta 😆 🙈
 
Nu måste jag varit otydlig. Jag har inte på något vis menat att man kan sno käket. Jag skrev om extrakäket.
Jag vill inte att ulvarna ska få chansen på det och kunna käka 2 gånger.
Fast @LenaH ? Det är ju inte att man snor ”käket” som är det som åsyftas här? Utan mer att man ser till att ulvarna inte får käka dubbelt?
 
RÖSTLISTA DL 2
19.56 bollen_ röstar på Ceta
20:08 Ceta röstar på Kilauea
20.42 Elo röstar på LenaH
21.18 Niyama röstar på Ceta
21.21 Heffaklumpen röstar på Ceta


Ceta 3
Kilauea 1
LenaH 1
 
Jag tycker Niyama och Heffaklumpen skrivit i någon slags symbios idag, som jag inte tidigare sett. Jag har också reagerat lite på saknaden av Heffas teoriande om olika deltagare. Jag brukar läsa och reflektera över dem så därför har jag noterat särskilt att det saknas idag, det har varit mest lektekniska inlägg. Jag funderar på att lägga min röst där, men ska tänka lite till.
 
Har inte så mkt att gå på men tycker elos röst på Lena eller kunde varit på mig oxå bara för att vi röstade på BSF

fio röstar på elo
 
LenaH röstar på Elo
för att jag tycker det är lite väl enkelt att bestämma sig för att "det måste finnas en ulv bland Bsf-rösterna" och att enkelt utgå ifrån den som inte hunnit vara aktiv och skriva hela dagen är ulv. JAg har dessutom svarat två gånger varför jag röstar som jag gör och eftersom Elo inte kan ha siat mig ond så faller min röst där iom att jag tror hon försöker misstänkliggöra mig.
 
Jag känner att det riskerar lite av en hämndröst om jag röstar på Ceta. Samtidigt så gör hon en väldigt enkel röst idag.

Qitis kommer med en hel del inlägg, vet dock aldrig om hon är ond eller god för det.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp