Bäst i test (ulvlek)

Fast man får en extra förmåga, man snor den inte. Så ulvarna kan väl käka ändå?
Nu måste jag varit otydlig. Jag har inte på något vis menat att man kan sno käket. Jag skrev om extrakäket.
Jag vill inte att ulvarna ska få chansen på det och kunna käka 2 gånger.
 
Så vi har det lite färskt
Tror denna är bättre ?
Färglägger lite

DL 1 - 21:30
14:45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

BSF lynchas. Svart får
 
Bara att hindra ulvarna att använda det kan vara värt att ta käket. Jag tror jag satsat på spioninfon också, särskilt så tidigt i leken.
Men man hindrar ju inte ulvarna från att käka? Den som vinner priset stjäl det ju inte från någon annan utan det är ju mer som ett paket.

Edit: 45:a på bollen...
 
Måste erkänna att jag inte alls hänger med på allt "om-snack" /duellanter/spioner och så vidare som diskuterats tidigare - det är jag nog helt enkelt för oerfaren - eller osmart - för att hänga med på :D Så det får jag sätta lite åt sidan. Får försöka fokusera på vad för annat som skrivits.

I och med att jag vet min egen roll och vilken roll som åkte ut så tycker jag nog att jag har mer koll än vanligt på DL1, och kan fundera lite mer på BSFs inlägg och vad andra tycker om det.

Heffaklumpen brukar ha kloka inlägg om deltagarna, men idag saknar jag hennes tankar om deltagarna. Hon har också varit god i de lekar vi lekt tillsammans, och därav funderar jag lite över om hennes roll skulle kunna se annorlunda ut i den här leken.

LenaH skulle återkomma, jag har alltid lite svårt att tyda henne och hoppas på att hon skriver lite mer innan DL :).

Kilauea är jag också osäker på, eventuellt följer BSF henne som ulv... Eller så är det exakt tvärtom??

Läser vidare och återkommer......
 
Om duellen valt sian så finns det ju två sior ute. Man kan ju anta att det varit på goda då kanske? Alternativt att duellen var en ulv och ville veta för egen del.

Killihemlig?har fått en röst och jag ser inget speciellt skumt med henne, men hon brukar ju få röster tidigt.

Cirkus känns lite lam hittills men inget som jag känner är skumt

Elo röstar på LenaH för att jhon röstade på BSF elo var en av de som kunde varit i duell.

Q känns för en gång skull som hon spelar för den goda sidan, vet inte om det är bra eller dåligt att jag har den känslan🤣

Läser vidare
 
Efter ha vänt och vridit lite på denna tanken idag så skulle det ju faktiskt vara intressant att höra vad @Niyama och @heffaklumpen själva tycker om dels tanken från cirkus och dels vad de tycker om varandra
Jag förstår inte riktigt den tanken, varför jag och Niyama, om vi vore spionerna, skulle rösta på varandra i DL1. Absolut att vi båda uppenbarligen missförstod det där med rösterna och att vi skulle kunnat rösta på varandra för att få vara med i lottningen om duellerna. Fast vet i tusan ändå om det skulle överväga nackdelarna? Vi var ju ändå ett gäng med en röst var, så chansen att bli dragen var ju inte jättestor (nu med facit var den ju till och med noll 😂). Jag kan förstå att goda spionen, som då de facto har vetskap om en ond, röstar på den enda den vet är ond - dvs onda spionen. Men skulle onda spionen göra det? Jag vet inte, men jag tänker att det nog finnas andra sätt för den onda spionen att hinta till lyan om vem den goda spionen är (tänker främst genom text). Alltså, att hämndrösta på varandra brukar ju dra åt sig uppmärkssamhet och jag är tveksam till om man som spiontvillingar skulle riskera outa sig så redan innan DL1.

Vad jag tycker om Niyama? Jag tycker att det är kul att hon är med och leker igen. Har dock ingen uppfattning om hennes roll i denna leken och minns inte röstmotiveringen ordagrant, men minns att jag tyckte att den var lite rolig. Tycker förklaringen om tidsbrist var rimlig och någon var hon ju tvungen att rösta på och igår råkade det bli på mig.
 
Ok, stressad och svårt hänga på i allt som skrivs.
Mina tankar såhär långt:
Harrysen känns inte ond, baserat på att BSF röstade där. Ja jag röstade också där, men jag vill ponera att det var DL1, dvs ingen info fanns i omlopp.
Kilauea är jag också osäker på, eventuellt följer BSF henne som ulv... Eller så är det exakt tvärtom??

Läser vidare och återkommer......
Vad menar du här? Följer jag Bsf?
 
Ok, stressad och svårt hänga på i allt som skrivs.
Mina tankar såhär långt:
Harrysen känns inte ond, baserat på att BSF röstade där. Ja jag röstade också där, men jag vill ponera att det var DL1, dvs ingen info fanns i omlopp.

Vad menar du här? Följer jag Bsf?
Naej, tänkte tvärtom? Men väldigt osäker på om BSF skulle spela så!
 
@heffaklumpen min tanke om att ni i händelse av tvillingsr röstat på varandra var för att ni inte skulle vara med i duell och på så vis att en av er fått fördel av ett pris.

Det har ju senare visat sig att Niyama inte trodde de med 0 röster var i riskzonen för duell så då faller den teorin dubbelt.
 
Jag förstår inte riktigt den tanken, varför jag och Niyama, om vi vore spionerna, skulle rösta på varandra i DL1. Absolut att vi båda uppenbarligen missförstod det där med rösterna och att vi skulle kunnat rösta på varandra för att få vara med i lottningen om duellerna. Fast vet i tusan ändå om det skulle överväga nackdelarna? Vi var ju ändå ett gäng med en röst var, så chansen att bli dragen var ju inte jättestor (nu med facit var den ju till och med noll 😂). Jag kan förstå att goda spionen, som då de facto har vetskap om en ond, röstar på den enda den vet är ond - dvs onda spionen. Men skulle onda spionen göra det? Jag vet inte, men jag tänker att det nog finnas andra sätt för den onda spionen att hinta till lyan om vem den goda spionen är (tänker främst genom text). Alltså, att hämndrösta på varandra brukar ju dra åt sig uppmärkssamhet och jag är tveksam till om man som spiontvillingar skulle riskera outa sig så redan innan DL1.

Vad jag tycker om Niyama? Jag tycker att det är kul att hon är med och leker igen. Har dock ingen uppfattning om hennes roll i denna leken och minns inte röstmotiveringen ordagrant, men minns att jag tyckte att den var lite rolig. Tycker förklaringen om tidsbrist var rimlig och någon var hon ju tvungen att rösta på och igår råkade det bli på mig.
Tack. Då tror jag inte ni två är
tvillingspionerna i denna leken då ingen av er verkar försöka få ut den andra idag.

Ni är inte avskrivna att vara ulvar dock
Ffa med att ni båda samt bollen (och någon mer ?) inte hängde med på hur prisduellerna skulle kunna äga rum?
 
Jag tycker att det är väldigt mycket skrivet i tråden MEN - det är ju mest en massa lektekniskt snack och väldigt lite om vad DL1 gav och hur vi kan hitta länkar mellan Bsf och lyan vilket gör att de med en massa inlägg egentligen inte profilerat sig så mycket som vissa vill ge sken av och att de (vi) som inte hunnit producera en massa inlägg är anonyma eller "tysta".

Måste läsa om igen för att se om det faktiskt sägs något matnyttigt.
 
Jag tycker att det är väldigt mycket skrivet i tråden MEN - det är ju mest en massa lektekniskt snack och väldigt lite om vad DL1 gav och hur vi kan hitta länkar mellan Bsf och lyan vilket gör att de med en massa inlägg egentligen inte profilerat sig så mycket som vissa vill ge sken av och att de (vi) som inte hunnit producera en massa inlägg är anonyma eller "tysta".

Måste läsa om igen för att se om det faktiskt sägs något matnyttigt.
Jag håller med, få har röstat trots en kvart till DL hade hoppats på att få lite vägledning med hjälp av rösterna.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp