Även jag undrar varför du så snabbt vill avskriva dig själv som potentiell ulv som kunnat rösta på BSF? Jag har inte i huvudet om du brukat alibirösta i tidigare lekar eller inte, men oavsett så var ju BSF svart får utanför lyan så sitter man i lyan har man väl mest troligt inte vetskap om vem som är det svarta fåret. Dvs alla som inte sitter i lyan är potentiella onda utanför lyan, men mest troligast inte (pga fler goda än onda utanför lyan).Lobelia gör det första teoriinlägget efter förmiddagens uppdateringen. Ser inga konstigheter i teorierna, men känns samtidigt som ganska enkla slutsatser att dra, både som ond och god, när man är först ut. Funderar på om godförklaringen av Harryssen kan vara ett sätt att själv verka god genom att vara först som nämner det, eller om det finns andra anledningar..
jag tror absolut att någon ulv kan gömmas bland rösterna på BSF, för att som du säger ”rösta på någon som ser ut att åka”. Men förstår inte riktigt hur du menar att jag passar in i den listan i så fall, då jag la en första röst och det inte då fanns något särskilt uppseendeväckande misstag som antydde på att det så skulle bli ett drev eller liknande mot BSF?
Men håller med om att fio och LenaH skulle kunna vara intressanta att titta vidare på
Det går ju också att se det som att du är en ulv som inte vill göra så stort väsen av dig, så du lägger en förstaröst på någon som inte ser ut att riskera åka och som med stor sannolikhet är god. Dessutom i DL1 då det inte brukar bli lika starka drev just pga hur lite info man har. Sedan råkade det bli så att det trillade in fler röster på BSF och hon åkte - i ett scenario av att BSF skulle visats vara god så hade jag nog varit mer villig att knuffa dig lite åt det godare hållet, och istället misstänkte de som la de sista rösterna (som då skulle varit de som avgjorde BSFs öde).
Men nej, som det ser ut nu så ser jag faktiskt inte varför just du skulle vara godare än någon av de andra tre som röstade på BSF.