Bäst i test (ulvlek)

Jag skulle så här i efterhand inte dra så stora växlar på det. Om det varit en plan från Lyan så hade jag haft extrarösten (i den mån den fanns).

Jag hade en tanke om att Ceta kunde vara god, det var mest bara en idé. Nu blir jag tveksam. Om lyan verkligen satsade på att få ut mig så skulle jag haft extrarösten. Däremot hade Ceta 3 röster ganska sent och så seglade elo upp och blev lynchad. Det var rätt kort tid för att hinna med en duell efter att röstlistan slutligen blev godkänd, men vem vet.
Ja, det har du rätt i. Att det finns möjlighet till extraröst för de onda. Ceta hade ju dock 3 röster, men iom Niyamas röständring till dig fick Ceta 2 röster och du 3 röster. Så utan i alla fall den röständringen så skulle du och Ceta max haft lika många röster, även med en dold röst på dig, om jag räknat rätt? Extrarösten förutsätter ju även att ulven med den förmågan var online vid DL. Men om jag inte missat något så borde det inte gått att få ut dig utan lottning (duell) utan röständringen från Niyama.

Eller så missförstår jag hur du menar?
 
Vaa, sist det diskuterades tror jag det skrevs att moderatorer inte heller kunde se om den ändrades inom nåt visst antal minuter?
Det står inte på inlägget att det ändrats då, men vi kan gå in och se historik på ett ändrat inlägg och då se tid och tidigare version(/er).

Vilket jag kan tillägga att jag såklart aldrig gör under en ulvlek, så ingen får för sig det. :)
 
Ja, det har du rätt i. Att det finns möjlighet till extraröst för de onda. Ceta hade ju dock 3 röster, men iom Niyamas röständring till dig fick Ceta 2 röster och du 3 röster. Så utan i alla fall den röständringen så skulle du och Ceta max haft lika många röster, även med en dold röst på dig, om jag räknat rätt? Extrarösten förutsätter ju även att ulven med den förmågan var online vid DL. Men om jag inte missat något så borde det inte gått att få ut dig utan lottning (duell) utan röständringen från Niyama.

Eller så missförstår jag hur du menar?
Röständringen kom så sent att det kan ha varit för sent att ändra sig, jag han i vart fall inte reagera.
 
Det står inte på inlägget att det ändrats då, men vi kan gå in och se historik på ett ändrat inlägg och då se tid och tidigare version(/er).

Vilket jag kan tillägga att jag såklart aldrig gör under en ulvlek, så ingen får för sig det. :)

Aha, argumentet för att det ska vara ok att lägga till kanske var att moderator inte alltid kan vara tillgänglig 🤔

Guldläge för dig om nån felpostar under en lek, nåt som skulle till lyan och sen ändrar 😄
 
Röständringen kom så sent att det kan ha varit för sent att ändra sig, jag han i vart fall inte reagera.
Aha, nu tror jag att jag fattar :idea: Så du menar att om det varit en plan från lyan att få ut dig hade den ulven med förmågan extraröst lagt in extrarösten i förväg, så att det enda som saknades var rösterna i tråden för att få upp dig på 4 röster. Har jag uppfattat dig rätt nu?

Sorry, hjärnan är inte riktigt med mig så jag fattade inte först :banghead: Men om jag fattat rätt nu så har du helt klart en poäng i att de kunnat lägga extrarösten i förväg om det var planerat!
 
Guldläge för dig om nån felpostar under en lek, nåt som skulle till lyan och sen ändrar 😄
(Min klippning i citatet)
Det har faktiskt hänt mig en gång, fast tvärt om, när jag var LL :rofl: :bag:


Det var första gången jag var LL. Jag minns inte vad jag skulle skriva, men antar att det var i en uppdatering där jag skulle göra den lite "spännande/rolig" (i brist på bättre ord). Men det gick inte helt som tänkt pga allmänt grön på ulvlekar och framför allt i rollen som LL, så jag skrev något som relativt lätt kunde koppla en deltagare till en ond roll (vilket även råkade vara helt korrekt).

Som tur var såg @Hedinn (:love:) det väldigt snabbt, så hon tog bort den delen av inlägget och meddelade mig det på PM och jag fick ta på mig "the cone of shame" :D :angel:
 
Jaja :sorry: lyncha mig.

Inte pga ett tankemisstag. Det gör vi oss alla skyldiga till ibland :)

Qitis röstar på niyama

Jag vet inte om jag går på det där med att inte fatta vilka som kan vara troliga kan ha fått vinns pris igår? Hon är i gott sällskap men jag väljer henne för hon brukar ha koll (förlåt om du inte kunnat denna gången )

Det är lite konstigt att du sen röstar på mig med den motiveringen när du för inte så längesen skrev det ovan?
@qitis jag undrar fortfarande vad det var som fick dig att svänga totalt, jag skulle inte lynchas pga en tankemiss och sen röstade du på mig just för det? Tycker det är superskumt faktiskt.
 
@qitis jag undrar fortfarande vad det var som fick dig att svänga totalt, jag skulle inte lynchas pga en tankemiss och sen röstade du på mig just för det? Tycker det är superskumt faktiskt.
Typ man tager vad man haver? Lite som i dl 1 men också efter förtvivlade försök att läsa leken
 
Typ man tager vad man haver? Lite som i dl 1 men också efter förtvivlade försök att läsa leken
Det hade ju hänt ganska mycket när du röstade så det känns skumt att du då använder just det du skrivit att jag inte skulle lynchas för. Det känns inte alls som en god Q.
 
Onda lär väl försöka se till att så många goda som möjligt har röster, så det blir större chans att nån ond hamnar i en eventuell duell om pris? Eller tänker jag fel igen?
 
Men idag blev det ingen duell om pris? För Elo hamnade i duell? Eftersom LL inte skrev om nån annan duell som igår?
Bra notering! Det har jag faktiskt inte tänkt på än (kanske för att jag inte läst om sedan innan DL ännu 😅), men är nog beredd att hålla med. Det borde inte blivit någon prisduell idag (igår, lördag, kl är efter 00 nu) eftersom det är som du säger. LL inte la ut något meddelande om det i tråden i anslutning till uppdateringen.

Känns även rimligt att det blev lottning mellan Lobelia med tanke på resultatet av röstlistan här i tråden. Vilket innebär att onda röstfifflaren inte heller borde varit i farten med en extra röst på någon av Elo eller Lobelia.

Visst kunde den lagt rösten på någon annan, men det känns onödigt av onda röstfifflaren att slösa extraröster på någon som ändå inte riskerar att ryka, så jag tänker förutsätta att den inte gör/gjort det.
 
Men idag blev det ingen duell om pris? För Elo hamnade i duell? Eftersom LL inte skrev om nån annan duell som igår?

Jag fattar inte. När är det duell och inte? Vilka fick minst röster? Dom skulle ju ha duell om priser. Varför skulle vi få reda på det om det blir duell eller ej? Känns inte som jag hänger med i detta.
 
Bra notering! Det har jag faktiskt inte tänkt på än (kanske för att jag inte läst om sedan innan DL ännu 😅), men är nog beredd att hålla med. Det borde inte blivit någon prisduell idag (igår, lördag, kl är efter 00 nu) eftersom det är som du säger. LL inte la ut något meddelande om det i tråden i anslutning till uppdateringen.

Känns även rimligt att det blev lottning mellan Lobelia med tanke på resultatet av röstlistan här i tråden. Vilket innebär att onda röstfifflaren inte heller borde varit i farten med en extra röst på någon av Elo eller Lobelia.

Visst kunde den lagt rösten på någon annan, men det känns onödigt av onda röstfifflaren att slösa extraröster på någon som ändå inte riskerar att ryka, så jag tänker förutsätta att den inte gör/gjort det.
Förutsatt då att Ceta som länge hade flest röster inte är ulv. Är hon ulv så är det ganska rimligt att tro att det fanns en röstfifflarröst på Elo. Ulvarna vill inte lyncha de sina.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp