Bäst i test (ulvlek)

Förutsatt då att Ceta som länge hade flest röster inte är ulv. Är hon ulv så är det ganska rimligt att tro att det fanns en röstfifflarröst på Elo. Ulvarna vill inte lyncha de sina.
Jo, sant.

Gick tillbaka nu och kollade (@Niyama, på tal om mitt svar tidigare till dig så blir detta även ett vidare svar på mitt förra svar till dig) och det stod faktiskt inget igår om att det skulle vara en duell som ägde rum igår. I alla fall inte uttryckligen, utan det står bara "Pristävling - regler" och sedan info om hur duellerna/pristävlingarna kommer gå till - inte att det de facto ägde rum en duell igår. Dvs det är inte omöjligt att det även idag har varit en duell, om det inte blev någon duell mellan er som hade tre öppna röster här i tråden.

I instruktionerna står det även att duelldeltagarna inte heller får yppra att de varit i duell och att det är hemligt. Så antar att vi inte kommer få veta vilka som varit i duell (om det ens varit någon duell) förrän leken är över.
 
INFORMATION FRÅN PROGRAMLEDARNA OM DUELLER
Dueller är hemliga och får inte kommuniceras till medspelare (undantaget roller som har kontakt utanför leken, de gör som de vill). Vi beslutade därför igår att inte skriva något i uppdateringen om vi kallar spelare till prisduell. Att det fanns i första DL-uppdateringen var för att undertecknad blev lite carried away.

Denna information glömde dock någon (jag - ni kan skönja ett mönster i klantigheterna:D) att lägga ut i leken. Ber om ursäkt för detta, men nu vet ni.

Ni kan alltid utgå ifrån att en duell har genomförts, antingen för att avgöra vem som ryker i lynch eller som pristävling.

ANGÅENDE DL-TIDER
Från och med måndag kommer DL att vara kl 21. Även natt-DL kan komma att tidigareläggas jämfört med nu, men där återkommer vi med tid under dagen.
 
Med avseende på vad LL skriver ovan kan vi (som inte var potentiellt inblandade) inte veta om det blev någon form av duell. Som jag fattar det kan det varit olika möjligheter i röstningen. Antingen en duell mellan de med lika antal röster. Eller så låg en dold röst på Elo. Om det låg en dold röst på Elo så har en duell skett mellan de utan röster.

Om det finns en dold röst på Elo som Lobelia skriver kan det betyda att Ceta är ulv och att ulvarna ville rädda sin kollega. Även Lobelia är ju inte omöjlig som ulv och att den där dolda rösten räddade henne och för mig känns inget av de scenariorna omöjligt.
 
UPPDATERING!
Deltagarna hade klagat hos programledarna men de bara hänvisade till produktionsbolaget. Det var de som inrett logementet. Produktionsbolaget hävdade att det var TV-kanalen som gett dem en noll- (0) budget och de därför var hänvisade till sängarna som stått i rekvisitaförrådet sedan 1943. Tyvärr, fanns inga möjligheter att göra inköp.

Kunde inte deltagarna själva få kolla rekvisitaförrådet frågade någon i gruppen. Det hade faktiskt inte produktionsbolagets representant något emot. Deltagaren sade sig dessutom veta vad förrådet fanns och även var nyckeln hämtades ut då hen hade haft ett konsultuppdrag på kanalen för något år sedan. Alla tyckte det var toppen. Deltagaren behövde två medhjälpare. @qitis och @Harrysen utsågs och gruppen marscherade i väg.

Nog tyckte qitis och Harrysen att dörren till rummet inte så ut som de föreställt sig ett rekvisitaförråd. Efter en väldigt komplicerad upplåsningsprocess kom de in och våra vänner såg sig om – och blev helt mållösa.

room_of_hidden_things_by_ancientking-d91ru4r.jpg


Så mycket att de inte märkte att deltagaren som tagit med dem försvann. Bakom dem slog portarna igen och de var fångade!

Turligt nog hittade de sent om sidor en väg ut – men den ledde till Goda lyan. Så där är de nu (eller - väldigt snart).

Harrysen var den pryande siaren
qitis var bybo


DL 3 kl 21.00 (Obs! Jag skrev att det skulle vara fr o m imorgon men det behövs redan i kväll)
 
Okej, med tanke på vad LL skrev ovan (om prisduellerna) så är jag nog beredd att hålla med @cirkus i att det inte går att utesluta varken Ceta eller Lobelia som potentiella ulvar.

Angående morgonens uppdatering så känner jag mest :confused::confused: Hur kunde både Harrysen och Q dö? Om jag läst rollistan rätt så finns det ingen roll som orsakar att en annan roll dras med på köpet? Enda undantaget är självmordsbombaren, men då skulle det
1) inte vara två goda som ryker
2) vara fristående från de vanliga dag och natt DL uppdateringarna.

Kan det vara så att det är en ulv som kommit i prisduell och vunnit? Och att denne då valt käket, vilket ulvarna nu använt för att göra två käk? Ser ingen annan realistisk förklaring nu, men kan så klart ha missat något.
 
Då har duellen valt käket och då är det en ulv som varit i duell.

De som hade 0 röster var qitis, harrysson som var goda

Cirkus, hedinn, bollen är kvar så då är ju minst 1 av dom ulv.

Cirkus ser jag inget skumt med direkt så då kvarstår hedinn och bollen.

Om jag fattat detta rätt.

Om vi då går till röstlistan så lägger bollen en första röst på Ceta. Om nu lyan ville rädda ceta med en extra röst på Elo har bollen troligtvis alibiröstat Om hon är ulv.

Hedinn lägger sin röst på Lobelia.

Lobelia trots att hon röstade på mig så har jag inga skumvibbar där. Kändes mest som en förvirrad god igår. Niyamas och cirkus röständringar dit kändes genuina så ingen lya som var ute efter henne som hon först trodde. Dock förstår jag att hon trodde det.

Om scenariot med duellen osv stämmer så tror jag att jag ska läsa om Hedinns inlägg för jag misstänker då att det kan finnas en ulv där.
 
Kan det vara så att det är en ulv som kommit i prisduell och vunnit? Och att denne då valt käket, vilket ulvarna nu använt för att göra två käk? Ser ingen annan realistisk förklaring nu, men kan så klart ha missat något.
Jag tänker detsamma, så man skulle nog behöva kika närmare på vilka som kan ha varit i prisduell då någon då borde vara ulv och valt ett extra käk...
 
Kan det vara så att det är en ulv som kommit i prisduell och vunnit? Och att denne då valt käket, vilket ulvarna nu använt för att göra två käk? Ser ingen annan realistisk förklaring nu, men kan så klart ha missat något.
Och med detta färskt i minnet så tänker jag faktiskt att det vore intressant att studera röstlistorna lite närmare för att se vem/vilka som haft 0 röster genom leken för att se vilka som potentiellt kunnat vara i prisduell.


Med det säger jag inte att alla med 0 röster automatiskt är onda som valt käket. Även goda skulle så klart kunna välja det priset för att ulvarna inte ska kunna ta det (och då även ev använda senare i leken när man är mer säker på de respektive deltagarnas sida). Men med tanke på DL1 och att Harrysen fick BSFs röst där och att många verkade vilja placera Harrysen åt det godare hållet efter det, tänker jag att det är mindre troligt att en god valt käket och sedan valt att käka Harrysen. Så om en god haft käket och försökt käka så tror jag nog att den försökt käka Q, även om jag har lite svårt att se anledningen till det också. Känns i alla fall just nu mer troligt att ulvarna vunnit käket och haft dubbelt käk inatt?
 
Då har duellen valt käket och då är det en ulv som varit i duell.

De som hade 0 röster var qitis, harrysson som var goda

Cirkus, hedinn, bollen är kvar så då är ju minst 1 av dom ulv.

Cirkus ser jag inget skumt med direkt så då kvarstår hedinn och bollen.

Om jag fattat detta rätt.

Om vi då går till röstlistan så lägger bollen en första röst på Ceta. Om nu lyan ville rädda ceta med en extra röst på Elo har bollen troligtvis alibiröstat Om hon är ulv.

Hedinn lägger sin röst på Lobelia.

Lobelia trots att hon röstade på mig så har jag inga skumvibbar där. Kändes mest som en förvirrad god igår. Niyamas och cirkus röständringar dit kändes genuina så ingen lya som var ute efter henne som hon först trodde. Dock förstår jag att hon trodde det.

Om scenariot med duellen osv stämmer så tror jag att jag ska läsa om Hedinns inlägg för jag misstänker då att det kan finnas en ulv där.
Det kan ju också varit den duellen vi faktiskt vet skedde, den i DL1, och att vinsten sparats till i natt... I DL2 vet vi ju inte om det varit lynchduell eller prisduell :)
 
Då har duellen valt käket och då är det en ulv som varit i duell.

De som hade 0 röster var qitis, harrysson som var goda

Cirkus, hedinn, bollen är kvar så då är ju minst 1 av dom ulv.

Cirkus ser jag inget skumt med direkt så då kvarstår hedinn och bollen.

Om jag fattat detta rätt.

Om vi då går till röstlistan så lägger bollen en första röst på Ceta. Om nu lyan ville rädda ceta med en extra röst på Elo har bollen troligtvis alibiröstat Om hon är ulv.

Hedinn lägger sin röst på Lobelia.

Lobelia trots att hon röstade på mig så har jag inga skumvibbar där. Kändes mest som en förvirrad god igår. Niyamas och cirkus röständringar dit kändes genuina så ingen lya som var ute efter henne som hon först trodde. Dock förstår jag att hon trodde det.

Om scenariot med duellen osv stämmer så tror jag att jag ska läsa om Hedinns inlägg för jag misstänker då att det kan finnas en ulv där.
Nu har jag inte dubbelkollat infon här. Men om det du säger är korrekt (jag tror dig, men brukar ändå dubbelkolla innan jag kommenterar pga allmänt nojjig, men nu sitter jag med mobilen och orkar inte riktigt gå tillbaka och leta upp osv)

Så känns nog Hedinn klart mest misstänkt av cirkus, Hedinn och bollen__, även för mig.

Kom nu även att tänka på hennes kommentar från igår (tror jag det var) om den goda och onda spionen, som Q kommenterade och reagerade på. Det var något om att den ena spionen skulle tjäna mer på att leva länge medan den andra inte gjorde det.

Jag får inte ihop tankarna just nu så jag behöver nog gå tillbaka och läsa om den delen igen. Men nu har jag i alla fall skrivit ner det så är chansen större att jag kommer ihåg det sen 😅
 
Det kan ju också varit den duellen vi faktiskt vet skedde, den i DL1, och att vinsten sparats till i natt... I DL2 vet vi ju inte om det varit lynchduell eller prisduell :)

Jag fattar inte ett skit om duellerna. Lynch eller pris? Skulle det inte vara de med minst röster?
Iom att det blev 2 käk kan det ju inte vara en lynch duell, eller?
 
Själv funderar jag på vad som egentligen hände igår. Såg ju inledningsvis ut som att jag var på väg att ryka, sen la @Lobelia en sämre röstmotivering än mig (och vände helt kring min sida i spelet, det förstår jag heller inte riktigt varför om jag ska vara ärlig 😅 ) och drog röster på sig.

Men förstår inte båda mini-dreven som blev mot Elo och Lobelia med så få minuter kvar till DL. Känns lite desperat "rädda sista ulven"-försök, från senare DL i lekar, men i så fall skulle ju Elo-drevet vara för att rädda mig, och jag förstår inte varför lyan skulle vilja göra det. Alternativt om de som röstade på Lobelia är goda och vet om att Elo är god, och Lobelia ond, men då borde de lagt rösterna tidigare och inte så sent inpå? Nej, blir inte klokare, så får kolla tillbaka i leken och se om något blir tydligare.
 
Nu har jag inte dubbelkollat infon här. Men om det du säger är korrekt (jag tror dig, men brukar ändå dubbelkolla innan jag kommenterar pga allmänt nojjig, men nu sitter jag med mobilen och orkar inte riktigt gå tillbaka och leta upp osv)

Jag vet inte om det är korrekt. Jag fattar inte dessa dueller 🤣 men om det är det scenariot med minst röster som utspelat sig känns hedinn mest misstänkt.
 
Jag fattar inte ett skit om duellerna. Lynch eller pris? Skulle det inte vara de med minst röster?
Iom att det blev 2 käk kan det ju inte vara en lynch duell, eller?
Det är väl duell om det står jämnt mellan två i lynch och utöver det så är det prisduell mellan de som fått minst antal röster i lynch.
 
Jag fattar inte ett skit om duellerna. Lynch eller pris? Skulle det inte vara de med minst röster?
Iom att det blev 2 käk kan det ju inte vara en lynch duell, eller?
Det sker en duell på dagDL. Om två spelare fått lika många röster och ligger uppe för lynch då blir det duell mellan dem för att avgöra vem som lynchas. Om det inte blir duell för lynchen så blir det istället en lynch om vinst. Det vet vi hände i DL1, men då röstlistorna i DL2 antyder att det kan ha skett en duell för att avgöra vem som lynchas så vet vi inte vilken typ av duell som skett DL2. Vinsterna går att spara, så i teorin kan det absolut vara ett käk som vunnits i DL1 som använts inatt.

Om jag färstått reglerna rätt, vill säga 😂
 
Det gjorde ont.

Det ser ut som en ulv vunnit duellen, antingen förra eller denna eller förra gången. Det är omöjligt att veta vilket men jag gissar och förutsätter här att det är senaste gången och att det verkligen blev en. Då har vi följande utan röster (rätta mig om jag missat någon). Här är det bara LenaH och Cirkus som inte fått röster varken denna eller förra DL och lever en av dem, bör i så fall vara ulv.

Cirkus
Qitis
Hedin
Harrysen

LenaH
Bollen

Jag håller med fio om att Niyama och Cirkus gjorde genuina röständringar och får inga ondvibbar. Då kvarstår @LenaH, hon fällde också en kommentar direkt efter omröstningen. Det finns många om och men, inte minst att jag missuppfattat reglerna.
Om fler spelare med lika litet antal röster finns väljs kombattanterna baserat på 1) antal röster genom leken totat och 2) lotten.
Tyvärr är det lite många om men men det är min spontana reaktion.
 
Det gjorde ont.

Det ser ut som en ulv vunnit duellen, antingen förra eller denna eller förra gången. Det är omöjligt att veta vilket men jag gissar och förutsätter här att det är senaste gången och att det verkligen blev en. Då har vi följande utan röster (rätta mig om jag missat någon). Här är det bara LenaH och Cirkus som inte fått röster varken denna eller förra DL och lever en av dem, bör i så fall vara ulv.

Cirkus
Qitis
Hedin
Harrysen

LenaH
Bollen

Jag håller med fio om att Niyama och Cirkus gjorde genuina röständringar och får inga ondvibbar. Då kvarstår @LenaH, hon fällde också en kommentar direkt efter omröstningen. Det finns många om och men, inte minst att jag missuppfattat reglerna.

Tyvärr är det lite många om men men det är min spontana reaktion.

Känns inte som jag fattar något i denna lek. @LenaH fick en röst i dl2 av elo
 
Jag fattar inte ett skit om duellerna. Lynch eller pris? Skulle det inte vara de med minst röster?
Iom att det blev 2 käk kan det ju inte vara en lynch duell, eller?
Som jag uppfattat det ska det utspelas en duell varje kväll. Beroende på lynchrrsultatet:
1) Om det blir lika antal röster i lynch så utspelas duell mellan de med lika antal röster, för att utse vem som dör. Dvs istället för lottning.
2) Om det inte blir någon duell enligt ovanstående blir det en prisduell. I prisduellen spelar de med minst antal röster i lynchen (0 röster inkluderat) och om flera efter minst antal röster genom hela leken. Här spelar man istället om ett pris och vinnaren får välja ett pris från prispotten. Varje pris kan bara väljas en gång.


Om du fortfarande tycker att det är oklart kring duellerna rekommenderar jag att du läser Myrtens två inlägg om duellerna (ska leta upp nummer på inläggen) :)


Edit: Lägger in inläggen^
Inlägg 1: #111
Inlägg 2: #442


Edit 2: Nu tror jag att länkarna till inläggen ska funka också
 
  • Gilla
Reactions: fio
Det ser ut som en ulv vunnit duellen, antingen förra eller denna eller förra gången. Det är omöjligt att veta vilket men jag gissar och förutsätter här att det är senaste gången och att det verkligen blev en. Då har vi följande utan röster (rätta mig om jag missat någon). Här är det bara LenaH och Cirkus som inte fått röster varken denna eller förra DL och lever en av dem, bör i så fall vara ulv.

Cirkus
Qitis
Hedin
Harrysen

LenaH
Bollen
Fast nej, nu gör du en tankevurpa. Det måste inte alls vara så att @cirkus eller jag är ulv för att en ulv vunnit duell igår eller i natt. Tänk om, tänk rätt.
 
Ok, i DL 1 var två av följande uppe för duell:
Elo, Lobelia, qitis och LenaH. Denna duell vet vi skedde, och två av de där i vet vi var goda. Potentiellt kan då LenaH eller Lobelia då vunnit denna duell och sparat käket till i natt. Hade inte blivit förvånad av den typen av smart spel av LenaH.

i DL2 blev det antingen en duell mellan Lobelia, Elo (och potentiellt mig, om den dolda rösten hamnat där). Om den dolda rösten istället låg på Elo bör det ha skett en vinstduell mellan Bollen__, Harryssen, qitis, Hedinn eller Cirkus. Då blir ju Cirkus, bollen och hedinn intressanta att titta närmare på.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp