Bäst i test (ulvlek)

Ok, i DL 1 var två av följande uppe för duell:
Elo, Lobelia, qitis och LenaH. Denna duell vet vi skedde, och två av de där i vet vi var goda. Potentiellt kan då LenaH eller Lobelia då vunnit denna duell och sparat käket till i natt. Hade inte blivit förvånad av den typen av smart spel av LenaH.

i DL2 blev det antingen en duell mellan Lobelia, Elo (och potentiellt mig, om den dolda rösten hamnat där). Om den dolda rösten istället låg på Elo bör det ha skett en vinstduell mellan Bollen__, Harryssen, qitis, Hedinn eller Cirkus. Då blir ju Cirkus, bollen och hedinn intressanta att titta närmare på.
Tack, det där var en mer korrekt analys. :)

Sen rent generellt hade jag inte vågat vänta med att utnyttja ett käk pga kunde ha dött själv innan dess och när jag är ulv tror jag alltid att jag ska bli genomskådad pronto och lynchad. :D Men fattar att vad jag säger kanske inte har nån bäring heller. :D
 
ag håller med fio om att Niyama och Cirkus gjorde genuina röständringar och får inga ondvibbar. Då kvarstår @LenaH, hon fällde också en kommentar direkt efter omröstningen. Det finns många om och men, inte minst att jag missuppfattat reglerna.
Hade jag varit snabbare så hade jag också ändrat till dig för jag tyckte din röst på @fio kom alldeles utan förvarning och jag upplever inte det skumma med fio men jag ifrågasatte i tråden istället för att röständra och hann inte.
 
Alternativt om de som röstade på Lobelia är goda och vet om att Elo är god, och Lobelia ond, men då borde de lagt rösterna tidigare och inte så sent inpå? Nej, blir inte klokare, så får kolla tillbaka i leken och se om något blir tydligare.
Nu klipper jag i citatet.

Lobelia fick 3 röster på sig. Hur tänker du att tre goda spelare skulle veta att Lobelia är ond och Elo är god? Det kräver ju typ 6 sior för det och mig veterligen finns det bara en siare som får sia en person per natt och en sia i prispotten. Dvs som mest två sior i omlopp innan igår kväll. Sedan kanske spionen kan lägga ihop 1+1 men känns fortfarande som att det saknas en del för att tre spelare skulle kunna vara så säkra på två personers roller (utan att sitta i lyan).
 
Men förstår inte båda mini-dreven som blev mot Elo och Lobelia med så få minuter kvar till DL. Känns lite desperat "rädda sista ulven"-försök, från senare DL i lekar, men i så fall skulle ju Elo-drevet vara för att rädda mig, och jag förstår inte varför lyan skulle vilja göra det. Alternativt om de som röstade på Lobelia är goda och vet om att Elo är god, och Lobelia ond, men då borde de lagt rösterna tidigare och inte så sent inpå? Nej, blir inte klokare, så får kolla tillbaka i leken och se om något blir tydligare.
Jag tyckte inte det var några drev egentligen, jag var sen att rösta för jag tyckte trots många skrivna sidor att det inte framkommit så mycket matnyttigt och jag tror mer det var en slump att det blev tre röster på Elo i slutet. Att det blev flera på @Lobelia är ju för att hennes fioröst var skum. :p

Eller så försökte alla rädda.... Dig? :angel:
 
Nu klipper jag i citatet.

Lobelia fick 3 röster på sig. Hur tänker du att tre goda spelare skulle veta att Lobelia är ond och Elo är god? Det kräver ju typ 6 sior för det och mig veterligen finns det bara en siare som får sia en person per natt och en sia i prispotten. Dvs som mest två sior i omlopp innan igår kväll. Sedan kanske spionen kan lägga ihop 1+1 men känns fortfarande som att det saknas en del för att tre spelare skulle kunna vara så säkra på två personers roller (utan att sitta i lyan).
Tror inte alls det är sannolikt, utan skrev det bara för att reda ut mina egna tankar då jag verkligen inte förstod vad som hände där. Blir alltid förvånad över hur specialrollerna "hittar varandra" i dessa lekar, men har aldrig heller haft en sådan roll, så kanske fattar när jag får erfarenhet av det 😂
 
Jag tyckte inte det var några drev egentligen, jag var sen att rösta för jag tyckte trots många skrivna sidor att det inte framkommit så mycket matnyttigt och jag tror mer det var en slump att det blev tre röster på Elo i slutet. Att det blev flera på @Lobelia är ju för att hennes fioröst var skum. :p

Eller så försökte alla rädda.... Dig? :angel:
precis, därav att jag kallade det "mini-drev" :D Och ja, jag ser ju att det ser ut som att det kunde vara en potentiell räddningsaktion för mig, och det skrev jag ju med. Men jag står kvar vid att jag inte förstår varför i så fall 😂
 
Ok, i DL 1 var två av följande uppe för duell:
Elo, Lobelia, qitis och LenaH. Denna duell vet vi skedde, och två av de där i vet vi var goda. Potentiellt kan då LenaH eller Lobelia då vunnit denna duell och sparat käket till i natt. Hade inte blivit förvånad av den typen av smart spel av LenaH.

i DL2 blev det antingen en duell mellan Lobelia, Elo (och potentiellt mig, om den dolda rösten hamnat där). Om den dolda rösten istället låg på Elo bör det ha skett en vinstduell mellan Bollen__, Harryssen, qitis, Hedinn eller Cirkus. Då blir ju Cirkus, bollen och hedinn intressanta att titta närmare på.
Fortfarande utan att ha kollat närmare på röstlistorna själv…

Resultatet från DL1 håller jag med dig om och är så jag minns det från diskussionerna under gårdagen.

DL2 låter rimligt. Men var det inte så att någon av dem utan röster i DL2 hade röst(er) i DL1? I så fall är du den personen utesluten ur ekvationen pga har mer röster totalt än de andra.
 
Tror inte alls det är sannolikt, utan skrev det bara för att reda ut mina egna tankar då jag verkligen inte förstod vad som hände där. Blir alltid förvånad över hur specialrollerna "hittar varandra" i dessa lekar, men har aldrig heller haft en sådan roll, så kanske fattar när jag får erfarenhet av det 😂
Ah, då är jag med! Misstänkte att det var en ren hypotetisk tanke, men kunde också varit jag som missat något så kände att det var lika bra att fråga 🤣
 
Ok, i DL 1 var två av följande uppe för duell:
Elo, Lobelia, qitis och LenaH. Denna duell vet vi skedde, och två av de där i vet vi var goda. Potentiellt kan då LenaH eller Lobelia då vunnit denna duell och sparat käket till i natt. Hade inte blivit förvånad av den typen av smart spel av LenaH.

i DL2 blev det antingen en duell mellan Lobelia, Elo (och potentiellt mig, om den dolda rösten hamnat där). Om den dolda rösten istället låg på Elo bör det ha skett en vinstduell mellan Bollen__, Harryssen, qitis, Hedinn eller Cirkus. Då blir ju Cirkus, bollen och hedinn intressanta att titta närmare på.

Ja det var det jag skrev. Alltså det sista stycket. Så då har jag inte fattat det fel iallafall om det var det som skedde.
 
Tack, det där var en mer korrekt analys. :)

Sen rent generellt hade jag inte vågat vänta med att utnyttja ett käk pga kunde ha dött själv innan dess och när jag är ulv tror jag alltid att jag ska bli genomskådad pronto och lynchad. :D Men fattar att vad jag säger kanske inte har nån bäring heller. :D
Vi som har mörkt läge ser ju inte vad det ståååår
 
Fortfarande utan att ha kollat närmare på röstlistorna själv…

Resultatet från DL1 håller jag med dig om och är så jag minns det från diskussionerna under gårdagen.

DL2 låter rimligt. Men var det inte så att någon av dem utan röster i DL2 hade röst(er) i DL1? I så fall är du den personen utesluten ur ekvationen pga har mer röster totalt än de andra.
Okej, rättar mig själv.

Enligt röstlistan från DL1 hade bollen__, Hedinn och cirkus en röst var i DL1 och 0 röster i DL2.

Så en röst totalt genom hela leken.

Då borde det blivit lottning om vilka som fick vara med i prisduellen (om det blev någon igår).


Allt detta förutsätter dock att ingen av de ovan nämnda har haft någon av onda röstfifflarens extraröst i denna leken.
 
Ok, i DL 1 var två av följande uppe för duell:
Elo, Lobelia, qitis och LenaH. Denna duell vet vi skedde, och två av de där i vet vi var goda. Potentiellt kan då LenaH eller Lobelia då vunnit denna duell och sparat käket till i natt. Hade inte blivit förvånad av den typen av smart spel av LenaH.

i DL2 blev det antingen en duell mellan Lobelia, Elo (och potentiellt mig, om den dolda rösten hamnat där). Om den dolda rösten istället låg på Elo bör det ha skett en vinstduell mellan Bollen__, Harryssen, qitis, Hedinn eller Cirkus. Då blir ju Cirkus, bollen och hedinn intressanta att titta närmare på.

Fortfarande utan att ha kollat närmare på röstlistorna själv…

Resultatet från DL1 håller jag med dig om och är så jag minns det från diskussionerna under gårdagen.

DL2 låter rimligt. Men var det inte så att någon av dem utan röster i DL2 hade röst(er) i DL1? I så fall är du den personen utesluten ur ekvationen pga har mer röster totalt än de andra.

Okej, rättar mig själv.

Enligt röstlistan från DL1 hade bollen__, Hedinn och cirkus en röst var i DL1 och 0 röster i DL2.

Så en röst totalt genom hela leken.

Då borde det blivit lottning om vilka som fick vara med i prisduellen (om det blev någon igår).


Allt detta förutsätter dock att ingen av de ovan nämnda har haft någon av onda röstfifflarens extraröst i denna leken.
Snyggt Heffa! Det betyder väl dock att det måste varit Harryssen och qitis som var i vinstduellen igår, om det varit någon (om inte någon av dem haft en dold röst i leken, vilket jag inte tar som så sannolikt). Och varför de skulle välja ett käk och käka den andre kan jag heller inte se någon större poäng i. Så då borde det vara i DL1 som käket vunnits ändå?

Tillagt: Nej, nu förenklade jag för mycket :( Glömde att Harrysen hade röster i DL1...
 
Det gjorde ont.

Det ser ut som en ulv vunnit duellen, antingen förra eller denna eller förra gången. Det är omöjligt att veta vilket men jag gissar och förutsätter här att det är senaste gången och att det verkligen blev en. Då har vi följande utan röster (rätta mig om jag missat någon). Här är det bara LenaH och Cirkus som inte fått röster varken denna eller förra DL och lever en av dem, bör i så fall vara ulv.

Cirkus
Qitis
Hedin
Harrysen

LenaH
Bollen

Jag håller med fio om att Niyama och Cirkus gjorde genuina röständringar och får inga ondvibbar. Då kvarstår @LenaH, hon fällde också en kommentar direkt efter omröstningen. Det finns många om och men, inte minst att jag missuppfattat reglerna.

Tyvärr är det lite många om men men det är min spontana reaktion.

Fortfarande utan att ha kollat närmare på röstlistorna själv…

Resultatet från DL1 håller jag med dig om och är så jag minns det från diskussionerna under gårdagen.

DL2 låter rimligt. Men var det inte så att någon av dem utan röster i DL2 hade röst(er) i DL1? I så fall är du den personen utesluten ur ekvationen pga har mer röster totalt än de andra.
Men det gäller väl antalet röster i den aktuella lynchen, inte totalt genom leken?

Från ursprungsinlägget:
De dag-DL det inte är duell kommer LL istället att kalla de två spelare som fått minst antal röster i dagens omgång till en extra utmaning i form av duell.
 
Men det gäller väl antalet röster i den aktuella lynchen, inte totalt genom leken?

Från ursprungsinlägget:
Ja, i första hand. I andra hand så blir det den med minst antal röster totalt genom leken och i tredje hand lottning. Det står i stycket efter det du citerade.


(Har fetat i citatet)
De dag-DL det inte är duell kommer LL istället att kalla de två spelare som fått minst antal röster i dagens omgång till en extra utmaning i form av duell. Nu finns det fina priser. I potten ligger ett (1) exemplar av alla de specialförmågor som förekommer i leken. Så läs rollistan! :pDär står vad du kan vinna.

Om en spelare anmält i förväg att hen behöver en sekond (=inte kommer att vara inne vid DL) duellerar Artline eller jag i spelarens ställe. Om anmälan inte gjorts går vi vidare i listan. Om fler spelare med lika litet antal röster finns väljs kombattanterna baserat på 1) antal röster genom leken totat och 2) lotten.

Eller så är det jag som har missuppfattat det här med antal röster igen 🤣🤦🏻‍♀️
 
Ja, i första hand. I andra hand så blir det den med minst antal röster totalt genom leken och i tredje hand lottning. Det står i stycket efter det du citerade.


(Har fetat i citatet)


Eller så är det jag som har missuppfattat det här med antal röster igen 🤣🤦🏻‍♀️
Nä, verkar ha varit den här besserwissern som missat den här gången!
 
Snyggt Heffa! Det betyder väl dock att det måste varit Harryssen och qitis som var i vinstduellen igår, om det varit någon (om inte någon av dem haft en dold röst i leken, vilket jag inte tar som så sannolikt). Och varför de skulle välja ett käk och käka den andre kan jag heller inte se någon större poäng i. Så då borde det vara i DL1 som käket vunnits ändå?

Tillagt: Nej, nu förenklade jag för mycket :( Glömde att Harrysen hade röster i DL1...
Q hade ingen röst i DL1 eller DL2 vad jag kan läsa mig till, så hon hade potentiellt kunnat vara med i en duell igår. Men i så fall har hon inte valt käket.

Min teori är att ulvarna käkade Harrysen iom resultatet från DL1 och att vi var ett gäng som sa att vi inte tänkte rösta på henne efter det. Ulvarna brukar ju ofta försöka käka någon som de är minst troliga att få ut i lynch. Vill även minnas att Q var en av dem som kom fram till det, så att hon vunnit ett käk och sedan käkat Harrysen ser jag som högst osannolikt. Att hon vunnit ett käk och käkat sig själv känns ännu mer osannolikt 😅😆

Sen kan hon givetvis varit i duell ändå och vunnit något annat. Men just käket tror jag inte att hon hade.

Harrysen hade, som du själv kom fram till, röster i DL1, så hon borde inte varit i någon duell :)
 
Precis! Och då förstår jag ju den här tanken om att spionerna skulle vilja att den andre har en röst för att den då eventuellt inte kan duellerna är väl inte ofta varenda deltagare får en röst så.. Hade svårt att förstå det resonemanget tidigare men nu känns ju den tanken vettigare också

Jag håller med @heffaklumpen i detta, förstår inte heller varför @Ceta skulle vara undantaget misstankar bara för att hon la den första rösten. Det är väl inte alls ovanligt att en ulv en första röst i dl1, tror knappast alla onda la icke första röster. Det känns som att cerat vill godförklara sig själv här och eftersom jag har stor tidsbrist idag så blir det detta jag fastnar för.
Bollen röstar på ceta
Bollen har varit rätt anonym i leken, visserligen flaggat för tidsbrist, men utöver några inlägg om silvertejp och huruvida duellanter måste ha fått någon röst eller inte så är det de här två ovan som har innehållit mer substans och teorier.

Absolut, gårdagen var nog svår för oss alla, kändes som att de flesta mest famlade efter nåt att rösta på, typ. Här vill jag dessutom minnas att @Ceta förklarade att hon uteslöt sig från att vara delaktig i ett drev, i och med första rösten. Misstänker (inte kollat) att den förklaringen kom efter bollens röst och bollen har inte skrivit mer efter det.

Jättesvårt att säga något om bollens roll baserat på det här, men vore väl inte alls omöjligt att hon är ond.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp