Bäst i test (ulvlek)

UPPDATERING!

Ännu en dag av utmaningar! @Elo tyckte att det hade gått ganska bra. I tävlingen om vem som snabbast fyllde på 78 saltströare hade hon tjänat bra med poäng. Faktiskt hade hon vunnit den utmaningen. Nu väntade utmaningen om att på tid mala så mycket peppar som möjligt. Det var ju samma typ av utmaning, så det skulle nog gå bra.

Inte. Elo var totalt insvept i ett moln av peppar. Hon stapplade fram till fönstret för att få luft! Men halkade (kan hända att någon preppat med såpa) och föll ut genom fönstret! Vilken fasa! Nu var det bara 30 cm till marken, men genom att lämna utmaningen bröt Elo mot en av programmets 53 regler. Så hon fick ta sitt pick och pack och flytta till Goda lyan.

Elo var bybo.

Natt-DL kl 10.00
 
Jag tror den kom i tid, annars skulle nog tidskoden vara annorlunda.
Om man ändrar ett inlägg inom nåt visst antal minuter så står det inte att inlägget är ändrat. Därav överenskommelsen innan mitt uppehåll om att det var ok att lägga till motivering bara det hann komma med i samma inlägg.
 
UPPDATERING!

Ännu en dag av utmaningar! @Elo tyckte att det hade gått ganska bra. I tävlingen om vem som snabbast fyllde på 78 saltströare hade hon tjänat bra med poäng. Faktiskt hade hon vunnit den utmaningen. Nu väntade utmaningen om att på tid mala så mycket peppar som möjligt. Det var ju samma typ av utmaning, så det skulle nog gå bra.

Inte. Elo var totalt insvept i ett moln av peppar. Hon stapplade fram till fönstret för att få luft! Men halkade (kan hända att någon preppat med såpa) och föll ut genom fönstret! Vilken fasa! Nu var det bara 30 cm till marken, men genom att lämna utmaningen bröt Elo mot en av programmets 53 regler. Så hon fick ta sitt pick och pack och flytta till Goda lyan.

Elo var bybo.

Natt-DL kl 10.00
Hoppas det är bättre sängar där.

Trist
 
Om man ändrar ett inlägg inom nåt visst antal minuter så står det inte att inlägget är ändrat. Därav överenskommelsen innan mitt uppehåll om att det var ok att lägga till motivering bara det hann komma med i samma inlägg.
Fast man kan redigera i 10-15 minuter.....
 
Med facit i hand skulle jag väntat några minuter, jag kom inte på något bättre. Jag har inga direkt misstänkta.

Däremot är det skumt att flera röstar på mig sista minuten.
Jag tycker inte att det är konstigt när det händer om nån gör en jätteskum grej helt plötsligt.

Däremot hade jag reagerat om det kom från ingenstans
 
Lika mycket taget ur luften som alla andra som röstar på någon pga rösterna på BSF, däremot är röständingarna skumma i synnerhet Cirkus och Niyamas
Det var väl bara cirkus och Niyama som röständrade? Eller räknar du LenaHs ändring som kom försent också?
 
Fast man kan redigera i 10-15 minuter.....
Ja? Alltså jag bara berättar vad som bestämdes förut och att om man ändrar ett inlägg inom ett visst antal minuter så syns det inte, så det är omöjligt att avgöra om motiveringen är i tid eller ej. Kanske hinner inte ens den som postar se det.
 
När det diskuterades innan mitt uppehåll verkade de flesta vara överens om att det var ok så länge den hann läggas till i inlägget. Detta eftersom det är omöjligt att kontrollera om motiveringen läggs till exakt på dl eller minuten efter. Men att man inte får ändra i ett inlägg vem man röstar på, utan då måste man posta ett nytt.
Det här. Jag vet inget annat sätt att kolla om rösterna kom i tid än deras tidstämpling med Buke-klockan. Och den visar ju när rösten postades, inte när den uppdaterades.

Sen är det naturligtvis att föredra om röst och motivering kommer samtidigt. Men det går som sagt inte att kolla.
 
Okej, känns spontant som att det kan finnas en del att fundera över angående kvällens röstning och då framför allt de sista 6 rösterna som kom in 21.29-21.30. Tänker då på vad det var som gjorde att framför allt Lobelia blev så misstänkt att hon fick tre (av tre) röster prick 21.30 🤔

Även Elo fick alla sina tre röster där på slutet, dock utspritt från 21.25 och framåt.
 
DL1
14.45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Lynchas: BSF - Svart får
Käk: Alla överlevde natten

DL2
19.56 bollen_ röstar på Ceta
20.08 Ceta röstar på Kilauea
20.42 Elo röstar på LenaH
21.18 Niyama röstar på Ceta
21.21 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.25 fio röstar på Elo
21.25 Lobelia röstar på fio
21.25 LenaH röstar på Elo
21.26 cirkus röstar på Niyama
21.29 Kilauea röstar på Elo
21.29 Harrysen röstar på Heffaklumpen
21.30 Hedinn röstar på Lobelia
21.30 qitis röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Lobelia
21.30 Niyama ändrar röst till Lobelia

Lynchas: Elo - Bybo


(Fortsätter på qitis lista :))


Edit: Tog bort ordet "röstlista" innan DL2, pga ser mer enhetligt ut om det är samma
 
Senast ändrad:
nu var inte min röst på något sätt utslagsgivande och jag medger att jag skickade fetad röst fort och la till motivering raskt efteråt , dock som jag uppfattade det inom 30 sekunder
Jag tycker det är mycket mer intressant att min röst inte ska räknas är det som många anför
Men har jag gjort fel. Så har jag
 
Okej, känns spontant som att det kan finnas en del att fundera över angående kvällens röstning och då framför allt de sista 6 rösterna som kom in 21.29-21.30. Tänker då på vad det var som gjorde att framför allt Lobelia blev så misstänkt att hon fick tre (av tre) röster prick 21.30 🤔

Även Elo fick alla sina tre röster där på slutet, dock utspritt från 21.25 och framåt.
Jag skulle så här i efterhand inte dra så stora växlar på det. Om det varit en plan från Lyan så hade jag haft extrarösten (i den mån den fanns).

Jag hade en tanke om att Ceta kunde vara god, det var mest bara en idé. Nu blir jag tveksam. Om lyan verkligen satsade på att få ut mig så skulle jag haft extrarösten. Däremot hade Ceta 3 röster ganska sent och så seglade elo upp och blev lynchad. Det var rätt kort tid för att hinna med en duell efter att röstlistan slutligen blev godkänd, men vem vet.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp