Barn runt hästar?

Sv: Barn runt hästar?

Är det din häst och ditt barn?

Lägger man ut en film/kort på nätet får man räkna med att man får kommentarer. Sedan kan jag personligen tycka att det är bra att den som nu lagt ut film/kort har en möjlighet att vara med i diskussionen.
Jag antar att filmen/korten togs för att göra hästen mer lättsåld då man visar något slags "även ett barn kan hantera den-perspektiv"?

Jag tror dock att den enda sorts förklaring jag skulle kunna köpa till varför man utsätter ett så litet barn för en sådant riskfyllt uppdrag som att leda en stor häst utan hjälm skulle vara att det inte var föräldern som lät barnet göra detta utan en slags barnvakt som inte fattade bättre.
Och då skulle jag som förälder inte anlita barnvakten mer.

Varför ska man räkna med att få komentarer bara för att man lägger ut en film/bild? Är allt på intrenet till för att komenteras & ifrågasättas eller på annat sätt "idiotförklara" folk eller liknande bara för att man har olika åsikter om saker & ting? Bilder/filmer/bloggar/hemsidor mm som inte är skyddade av lösenord mm är ju visserligen tillgängliga för allmänheten, men kanse inte riktad till allmänheten i hopp eller inte att få komentarer oavsett vilka typer av komentarer de än är?

Jag ger upp mitt budskap & önskan om att vara vänligare mot varandra & att försöka vända på saker & se de POSSETIVA istället för de motsatta, & att dra slutsater av saker & ting utan att ha någon aning, allt annat än gick fram.

Jag är nog inte ensam om att tro att det är du som är ägare/mamma till häst/barn i TS och har lagt ut filmen.

Underbar film! :love:

Skulle vara stolt om det var min häst. Har tyvärr insett att min häst är för extrem för att jag skulle låta ett så litet barn hantera honom själv :cry:

jag förstår inte detta evinnerliga tjat om en film där de inte ens händer nånting, eviga osämja om vad som kunde hända mm...att ingen reagerar på när barnet går uppför stentrappan?! TÄNK om hon hade snubblat framåt å skrapat upp hela ansiktet, slagit ut tänder eller vad som helst...ALLT kan man dra hur långt man än vill å ALLA har olika åsikter, jag själv har varit bland hästar sen jag va tre å har aldrig drabbats av nånting...

blir bara så trött på alla perfekta präktmorsor som ägnar sina dagar åt att förklara för alla andra på div forum och internet hur oansvariga alla andra är å hur perfekt dom verkar sköta sina barn, de verkar som de finns dom som anses alltid göra fel å dom som aldrig gör fel...absolut inget påhopp mot någon här bara min egna reflektion...

blir bara så trött på alla perfekta präktmorsor som ägnar sina dagar åt att förklara för alla andra på div forum och internet hur oansvariga alla andra är å hur perfekt dom verkar sköta sina barn, de verkar som de finns dom som anses alltid göra fel å dom som aldrig gör fel...absolut inget påhopp mot någon här bara min egna reflektion...

den är du inte ensam om att tycka....
preppomorsor vimlar det av.

Samma film ligger ute under gnägg-forumet och även där finns det de som tycker det är olämpligt att låta sitt lilla barn leda en häst. Inte ens alla är föräldrar där skulle jag tro så det är inte bara vi präktiga morsor som reagerar. :idea:

Samma film ligger ute under gnägg-forumet och även där finns det de som tycker det är olämpligt att låta sitt lilla barn leda en häst. Inte ens alla är föräldrar där skulle jag tro så det är inte bara vi präktiga morsor som reagerar. :idea:

Men vad menas med präktig morsa egentligen?

Man får inte laga egen mat för då är man en "duktig mamma", man får inte tycka/tänka kring barnomsorgen, man får inte anse att hjälm på barn som hanterar hästar är a-o och att små barn och djur skall hanteras med försiktighet för då är man en jäkla pretto morsa.
Man får över huvudtaget inte andas något negativt för då blir man nedbuad av en massa nya debattörer med egna åsikter ( för då helt plötsligt går det bra att vara otrevlig, gorma och uttrycka sin åsikt 511 ggr ).

( förlängning av ditt inlägg :) )..

För mig är dessa präktiga perfekta morsor de som måste verkligen klanka ner på ALLT som andra skriver om/frågar om/lättar sitt hjärta om...det är så väldans svårt att förklara i ord..

jag menar verkligen inte dom som lagar egen mat å är en typisk "bullmamma" eller vise versa utan som sagt dom som alltid överallt ska lägga sig i å verka sköta sina barn så perfekt efter alla normer som finns och måste verkligen tala om för alla andra mammor som kanske gör misstag eller tycker de e helt ok att låta sitt barn leda en häst (som nu är i detta fallet) kanske stör sitt barns nattsömn nån gång för att hämta en sambo som varit på krogen etc etc att dom mammorna är "dåliga" mammor! så funkar det iaf i mitt huvud när jag läser sånt. dessa morsor som ALDRIG gör fel..dessa morsor som sedan sitter på föräldrarmöten och ska tala om att " MINA barn är inte ute och gör sånt blaha blaha"...det är vad jag menar med präktmorsor, de som alltid ska förklara för alla andra vilka misstag de gör..blir nog säkert fel i mångas ögon de här men bättre än så kan jag nog inte förklara :cool:

de tror jag absolut att de inte bara är morsor som kan reagera på en sån film, inte alls det jag menade, utan jaa, du får läsa föregående inlägg :)

Och dom präktiga mammorna finns alltså i den här tråden menar du?

Ja menar, bara för att jag i diskussion inte är överens som förälder kan ju inte det betyda att jag ska placeras i något prettomammafack, eller hur?

Har jag påstått att du är en prettomamma?! men tar du åt dig så är det upp till dig själv!

Nej jag frågar ju, eftersom du kommer in i tråden och pratar om prettomorsor så kan man ju anta att du pratar om dom som svarat i tråden..

Men du behöver inte förklara dig, det är lugnt!

Varför ska man räkna med att få komentarer bara för att man lägger ut en film/bild? Är allt på intrenet till för att komenteras & ifrågasättas eller på annat sätt "idiotförklara" folk eller liknande bara för att man har olika åsikter om saker & ting? Bilder/filmer/bloggar/hemsidor mm som inte är skyddade av lösenord mm är ju visserligen tillgängliga för allmänheten, men kanse inte riktad till allmänheten i hopp eller inte att få komentarer oavsett vilka typer av komentarer de än är?

Jag ger upp mitt budskap & önskan om att vara vänligare mot varandra & att försöka vända på saker & se de POSSETIVA istället för de motsatta, & att dra slutsater av saker & ting utan att ha någon aning, allt annat än gick fram.

Det är nog precis vad man får förvänta sig när man lägger ut bilder och filmer.
Det är i mina ögon ytterst naivt att tro att man bara får "gullegull"-kommentarer på en sådan film.

Även om det stundtals kan göra ont att få kritik så kan man ju välja att se positivt på kommentarer så tillvida att man funderar igenom sitt egen riskanalys, ex.vis. "blev jag förblindad och inte såg riskerna för mitt barn p.g.a att jag tycker att jag har en så fantastiskt snäll häst?" "Fanns det en reell risk jag inte förutsåg?"
Svaren på frågorna (om du nu är föräldern) är något du själv får komma fram till.

En annan sak som kommentarer och diskussioner kring ett ämne ger är att det gör att även andra börjar fundera och diskutera kring (i det här fallet) sina egna barns hantering av hästar. Man tänker till helt enkelt.

Förhoppningsvis kan funderingarna leda till att färre barn blir skadade.

jag förstår inte detta evinnerliga tjat om en film där de inte ens händer nånting, eviga osämja om vad som kunde hända mm...att ingen reagerar på när barnet går uppför stentrappan?! TÄNK om hon hade snubblat framåt å skrapat upp hela ansiktet, slagit ut tänder eller vad som helst...ALLT kan man dra hur långt man än vill å ALLA har olika åsikter, jag själv har varit bland hästar sen jag va tre å har aldrig drabbats av nånting...

Tja, att gå uppför en trappa är ju sådant som är nödvändigt ibland, att leda hästar är det inte.

Och känner man sig träffad av att någon kritiserar ett handlande (som ens egna föräldrar gjort mot en själv eller som man själv gjort mot sina barn) så blir det lätt ett slags självförsvar att kalla dem "prettomorsor" eller "präktmorsor".

Om de nu verkar sköta sina barn "perfekt" (och det tror jag faktiskt att det inte finns någon som gör!) är det väl bara att ta efter, alternativt fundera igenom saken och bestämma sig för att man själv är "good enough".

Att vistats i trafiken är med farligt, men det måste man ibland för att transportera sig, att gå upp för trappor kan vara en nödvändighet. gå, snubbla och få skrapsår händer. Att leda en häst för ett litet barn måste man inte, det är en onödig risk att utsätta ett barn för, enligt mig.

Elfina: "Varför ska man räkna med att få komentarer bara för att man lägger ut en film/bild? " För att detta är ett diskussionsforum? Då får man räkna med att männikosr har olika åsikter. För övrigt så är den enda som inte haft en vänlig ton i denna tråd, du.

jag känner mig inte träffad av ett handlande om det var mig du menade, jag skrev bara att jag själv varit bland djur sen jag va liten men inte behövt bli "utsatt för nått onödigt" så det är inte därför jag kallar någon för präktmorsor...jag har inte kallat nån specifik för präktmorsa men eftersom jag inte har några egna barn men har ett på g så läser jag mycket bland forum mm och upplever vissa som ska verka så mycket bättre än andra...

men men, hur fan man än vänder sig så är arslet bak...

Nej jag frågar ju, eftersom du kommer in i tråden och pratar om prettomorsor så kan man ju anta att du pratar om dom som svarat i tråden..

Men du behöver inte förklara dig, det är lugnt!

men de finns väl fler än du i tråden?! ;)

Jag försökte lämna denna tragiska tråd men blev ombedd att återkomma & svara på frågor.
Vet inte vilka frågor jag ska svara på & jag ids verkligen inte läsa igenom alla tröttsamma inlägg igen, de gör en bara depprimerad.

Bara för att jag har åsikter om att de är tröttsamt att läsa upprepande komentarer om oansvariga föräldrar, man borde ha tänkt efter osv måste de då innebära att jag är ägare av filmen, barnet, hästen eller ens själv har barn?
Kam man inte tycka att de är trist nog att stå vid sidan om & läsa alla moralkakor som borde ha tänkts på innan?

Att se någon bli slagen på gatan & inte agera anser jag att man mer eller mindre ändå deltar, om man inte hopppar in & säger sluta. De här var ungefär samma sak. Men det är svårt att som ensam person att tackla ett helt gäng.

Ni som envist vill diskutera vidare om samma sak, tror ni filmen blir förändrad av alla era komentarer?

Å en fråga tillbaka, VARFÖR måste man räkna med komentarer bara för att man lägger ut något på internet? Ok om man väljer att lägga ut en bild/film eller va FN de må vara på ett forum eller liknande & BER om åsikter, men vad jag tror så har ägaren till innehåller INTE bett om komentarerna eller lagt ut filmen i någon tråd här för att be om era åsikter. Jag har inte häller läst någonstan att dom bett om "gulligull" komentarer häller.

Anser inte att jag haft dålig ton här från början genom att fråga varför man ska älta samma sak hela tiden, ifrågasätta & åter igen diskutera ansvaret av föräldrarna på något som inte går att förändra i en film! Jag vänade snarare om att man skulle kunna tänka sig för & använda vänligare toner, men är det att vara otrevlig & skapa bråk så vet jag inte vart man ska vända sig, inte hit i alla fall. & trots allt så är de ju många som håller med om stämningen.

Tycker de luktar mäst avundsjuka eller dåligt omdömme själv. För dom som gapar mäst & tar åt sig mäst brukar ju vara de som har "liken i garderoben", & skulle man inte ta åt sig så skulle de ju inte finnas en anledning att fortsätta säga samma sak igen, tex oansvariga föräldrar som ständigt dyker upp!

Dom som tar åt sig av mitt inlägg här är antagligen träffade, ni som inte känner er träffade behöver ju inte argumentera vidare om samma sak igen. Jag & många med mig har dedan fattat era åsikter!

Kanske detta inlägg är mindre trevligt, men jag ids inte stå till svar för att jag tycker att de är en dålig stämning här & för att jag tycker synd om de stackrae som får stå ut med alla komentarer de inte bett om FAST att de ligger på internet.

Nu ids jag INTE diskutera mera med dom som inte accepterar min åsik & kan respektera andra. Jag accepterar era men är less att läsa samma upprepningar!

Du återupprepar bara det du tidigare beskrivit, svarar inte på mina frågor som var ställda eftersom du beskyller ex mig för saker som jag inte begriper ett skvatt av. Men du lägger till lite mer glåp-kommentarer till dom som inte tycker som dig i frågan, lägger till lite mer syrligheter och tackar återigen för dig. Hur du ens kan kommentera att man inte respekterar din åsikt, men återigen du kom du bråkade du gick...

Men det är okej, du behöver inte förklara och jag ska inte be dig svara på något mer!

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 289
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 959
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
586
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama