Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det var vindvissla som försökte sig på en liknelse för Nikki o Fabian, men det gick nog inte riktigt hem.
Ungefär så här: Att det är precis lika illa att säga att föräldrar som nyttjar 15h är lata som att säga att hon skulle vara arbetsskygg och skaffar barn bara för att slippa jobba.
Ojoj det kanske inte var så snällt skrivet. Har du baserat det på någon statistik?
Kan du inte bara acceptera att människor är olika, barn är olika och det finns inget mer rätt och finare sätt att leva på? Det blir bara så himla dumt att mäta alla andra efter ens egna förutsättningar.
Jag accepterar fullt ut att människor är olika och gör olika, har aldrig sagt något annat.
För egen del anser jag mig varken för lat eller mindre kapabel, och med all valfrihet i världen så skulle jag inte välja ditt alternativ. Jag gör annorlunda än du, inte på grund av att jag är sämre, eller inte har något val, utan för att jag helt enkelt tycker och tänker annorlunda.
Man måste inte märka ord, man kan försöka förstå andemeningen. Om man nu inte bara är grälsjuk förstås...
Ja det finns lata människor, inget snack om saken. Lata människor finns, precis som du skriver överallt. Men att föräldrar per automatik är lata för att dom nyttjar 15h förskola för nr ett är ungefär lika vettigt som att påstå ( utan mer information ) att du är arbetsskygg.
Äh den där nippertippan tror jag inte är intresserad av ämnet egentligen, hon är bara just grälsjuk och därför lika bra att bara ignorera, hon har ju hittills inte kommit med nått vettigt i den här tråden som hör till ämnet.
Äh den där nippertippan tror jag inte är intresserad av ämnet egentligen, hon är bara just grälsjuk och därför lika bra att bara ignorera, hon har ju hittills inte kommit med nått vettigt i den här tråden som hör till ämnet.
Tack Mitten, det värmde!Personen du refererar till är dessutom en användare som jag uppfattar som väldigt intelligent och som ofta kommer med vettiga inlägg.
Fast det har jag inte PÅSTÅTT, jag har ställt en fråga.
Nikki o Fabian skrev:I mina ögon är man lite lat som väljer att sova istället för att ha ungarna hemma, ja.
Det har jag redan skrivit om i tråden, han får välja själv sen när han kan uttrycka vad han vill.Jätteroligt att du vill vara hemma med dina barn tills de är 3 år (Betyder det att första barnet inte skall gå på fsk alls?)
Det är bara att jag till exempel inte ser något fel med alternativet heller.