Sv: Barn på dagis pga att dom blir rastlösa hemma?
Jag ser egentligen enbart fördelar med att ha dom små på förskolan.
På dotterns dagis har dom hela tiden olika teman.
Dom har gått igenom grundfärgerna, dom målar med dem, kletar in kroppen med färgen, dekorerar avdelningen med aktuella färgtemat.
Dom går igenom dom olika formerna.
Undersöker vatten & dess egenskaper, vad som händer om man släpper något ihåligt i vattenbaljan eller någonting solid.
Dom går ut i skogen & studerar småkryp just nu, lämnade imorse av en förväntansfull 2½ åring som ville hitta en myra.
Dom har olika sorters grupper som kommer till förskolan & uppträder för barnen.
Även jag som förälder som arbetar deltid hemifrån & har världens chans att visa henne världen själv, jag hajjar till ibland över vilken kunskap hon egentligen har. Och hur en liten 2½ årig liten hjärna kan snurra på en så pass mycket högre nivå.
Jag älskar allt pyssel hon kommer hem med som dom gjort på dagis. Mycket utav det är sådant jag själv inte haft en tanke på att låta henne utföra hemma för jag personligen tyckt det varit lite väl avancerat.
Jag tycker man ska tänka på barnens bästa, har dom någonting i utbyte av att gå på dagis?
Blir deras fantasi stimulerad på bästa sätt?
Kan jag som förälder utveckla & utmana mitt barn på ett sätt som gagnar barnet?
Jag ser inte dagis som en förvaringsanstalt för minderåriga fångar, utan en plats för dom små att vara just små under erfaren personals uppsikt.