barn, nu, med detta jobbet?

Sv: barn, nu, med detta jobbet?

Vad bra. Då hoppas jag att dina närstående tar reda på om mannen vid intervjun har tänkt skaffa barn eller har barn på väg. Annars får de ju problem. Det vore ju beklagligt.

Det behöver inte handla om oförstånd. Det kan handla om att se saker i ett annat perspektiv. Om du enbart ser det ur arbetsgivarens perspektiv är det naturligtvis opraktiskt att anställa någon som är gravid. Men fortfarande är graviditet en del av livet. Att arbetsgivaren får problem förstår nog alla, men med företagande kommer problem. (Kom inte dragandes med skitsnack om okunskap. Jag är uppväxt med en småföretagare.)

Jag skriver ju att man frågar om den sökandens planer oavsett kön. Även män tillfrågas om sina planer precis som jag skrev i inlägget som du citerar.
Ibland är det ju helt ok att någon kommer att vara borta en längre tid oavsett anledningen, ibland inte. Det är inte svartvitt.
Vi anställde en kille vars fru väntade tvillingar. Då visste vi att han kommer att vara föräldraledig längre än vanligt och att det troligen blir mer vabbande.
Vad jag tycker är att man kan vara ärlig mot varandra vid intervjun och det gäller naturligtvis arbetsgivaren också, som berättar om sina planer för tjänsten och för företaget. Att vara 5 månaders gravid (även medgravid man) vid interjun utan att säga något är inte ok enligt min åsikt.

Det var inte riktat till dig om okunskap om småföretagande utan allmänt. Tråkigt att du kallar mina åsikter är skitsnack för jag trodde att diskussionen låg på en högre nivå, men det detta är ju ett forum som ska klara sånt.

Detta är alltså också allmänt riktat: Här på buke finns massa olika bakgrunder på folk och jag får ofta den uppfattningen om att de flesta se en arbetsgivare som en som bara har skyldigheter och aldrig se hur en ofta det är en hård ekonomisk bakgrund till beslutens som tas - ibland har det med företagets rena överlevnad att göra.

Jag kallar inte dina åsikter för skitsnack, utan ditt uttalande om okunskap.

jaha? Ser inte att den diskussionen leder någonstans. Låter dig gärna få sista ordet om du vill.

Det var inte sista ordet jag var ute efter, utan att klargöra att jag inte kallar ditt åsiktspaket för skitsnack, utan din bedömning om att alla som inte enbart ser arbetsgivarens perspektiv är okunniga.
Dina åsikter håller jag inte med om, eftersom arbetsgivarens perspektiv bara är en apsekt i det hela, men dina åsikter är inte mindre legitima än mina, därför skulle jag inte kalla dem för skitsnack.

Alla kan inte bli gravida, en del blir gravida så fort de har sex oskyddat. Andra blir gravida trots skydd och för en del tar det lååång tid (läs år) innan de blir gravida. + alla varianter där mellan.

Sök jobb på precis samma sätt som du skulle gjort om du inte planerade barn.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 996
Senast: Bapelsin
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 119
Senast: alazzi
·
Småbarn Hej Buke! Hoppas att ni har lite klok input att komma med, jag känner att jag nog bara måste stöta och blöta det här ett par varv och få...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 063
Senast: Sofie_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar