Barn namn, vilka gillar ni?

Sv: Barn namn, vilka gillar ni?

Vi har lagt till Vera på listan också nu, förvånande nog gillade sambon det namnet också. :)

Vi kommer bara på flicknamn trots att jag länge nu trott att jag bär på en pojke!

Om du bor i Gbg så kommer dom högst troligt inte att uppge kön på RUL ( om det inte är privat? ).

Senast ändrad:

nej privat är det inte, det beror på vem man får har jag hört. Är du ifrån Gbg eller? :) Det är tydligen inte lagligt att vägra säga...

Vart ska du göra RUL ?

Ingen av de mammor jag känner har fått veta på RUL. Dom kan vägra se/leta efter kön absolut, det är ju till för att upptäcka fel med bebis. Jag tycker inte att du bör förvänta dig att få veta på RUL. :)

Om du vill veta kön så ta kontakt med Mamma Mia, det kostar runt 500:- för ett könsrul.

Nej förväntar mig ingenting men då kan dom likaväl säga tycker jag om de ser det. ;)

Mamma mia, vad är det för något? 500:- var ju ingenting :)

Som jag skrev dom kommer högst troligt inte uppge könet på RUL i Gbg, tycka vad man vill om att det är olika beroende på i vilken stad man bor i.

Mamma mia och Banrmorskegruppen är privata MVC som också finns i Gbg. Där kan du beställa tid för ett könsul. :)

Wendelin och Eden är ju jättefint, jag har aldrig reflekterat över de namnen tidigare :).

Sedan tidigare gillar jag Noa(h).

KL

Vår son (född -08) heter VILHELM Elias Emanuel. Vilhelm var det enda pojknamnet vi kunde enas om, så det fick bli det. :D

Får jag en dotter någon gång är namnet spikat, LYKKE Linn Vilhelmina, därmed basta! :angel:

Andra flicknamn jag gillar är;
Filippa
Beata
Oline
Isolde

Pojknamn har jag också en hög på lut;
Hjalmar
Gabriel
Svante
Benjamin
Cornelis
Elmer
Valter
Valentin

Jag har två namn jag gillar, fast jag som nybliven singel inte har några plnaer på barn, så funderar man ändå.

Jorun
Leonora- Nora

kl

Finns det fler Sagan om ringen fantaster som kan komma på några fina kvinnliga namn från böckerna som kan passa ihop med Maja?

Jag skrev ju att Maja skulle heta Maja Linnea, men det känns inte rätt (men har gärna den melodin). Eftersom vi inte lyckas hitta något bra släktnamn så hade jag gärna velat ha ett namn som kan ha betydelse för oss på annat sätt. Jag och min man träffades när vi köade till biljettsläppet av sagan om ringen och när vi förlovade oss valde vi att skriva in en alvisk text på våra ringar (en stjärna tändes vid stunden för vårt möte - på alviska), så det hade helt klart varit kul med ett namn från sagan om ringen!

Eowyn, Arwen, Rosie, Tenuviel, Galadriel, Eleanor är de jag kommer på nu, vilka fler finns det?

Jag är inte till någon hjälp men tycker det är jättegulligt att ni planerar att döpa henne efter hur ni träffades :love:

Eleanor tycker jag är jättefint! Det låter dessutom som ett "riktigt" namn och låter inte konstigt för folk som inte känner till Sagan om ringen.

Annars tycker jag inte att ni ska välja Arwen eftersom det börjar på samma bokstav som Maja slutar på. Maja Arwen låter väldigt konstigt när man ska uttala det, även om namnen i sig är fina :)

Vi väntar barn om ca 10 veckor

Flicknamnet var bestämt redan innan, Elli, men har mer och mer börjat fundera på namnet Ella istället.

Poknamn tycker jag är jättesvårt, men har några eventuella alternativ

vilmer
vilgot
algot
elmer
vilhelm

Har man bara något alternativ så tror jag det löser sig själv när bebisen väl är där:)

Tack för länken, jag lyckdes inte hitta något själv när jag googlade =)

Det var kul att se att Laura (som My heter) också fanns med som ett vanligt hobbitnamn! Och så var det bra att se att mitt minne svikit mig lite och att Sams dotter heter Elanor och inte Eleanor... kul att skicka in fel stavning liksom.

Det blir nog Maja Elanor :laugh:

Adrian Joakim heter vår 2 veckor unga son, Joakim efter sin pappa. :) Vi tyckte båda det var svårt med pojknamn, frågade sambon ett tag efter RUL om han inte hade några förslag och då dök Adrian upp, han har en ung kusin som heter så (stooor släkt) så det var väl därifrån han fick idén. Ett namn som jag aldrig funderat över själv men det kändes rätt direkt! Lite ovanligt, men för den sakens skull inte svårstavat eller alltför "udda".

Förlåt men jag kan inte låta bli att reagera på namnet Adolf. För mig är kopplingen till Adolf Hitler (fortfarande) alldeles för stark. Å andra sidan så är det nästan en hel generation sedan men ändå. Vore intressant (om det inte kapar tråden för mycket) att höra hur ni resonerar kring det? :)

Lilith skulle jag inte döpa ett barn till heller, det blir lite som att döpa ett barn till Belsebub i mina öron.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 113
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
762
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 894
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar