Barn namn, vilka gillar ni?

Sv: Barn namn, vilka gillar ni?

Ja och Emmet i skenet bedrar är ju grym ha, ha jag gillar honom! Jag tänkte också på honom först men håller med om att det är ett fint namn även om det just låter lite brittiskt.
Skönt att du har hittat ditt namn nu i alla fall.

Nar vi anda pratar engelska namn tycker jag Evan ar jattefint. Aven Mark och Daniel pa engelska ar :love: Och Ryan ar jattepoppis har, men forsok saga det pa skanska haha. Rajan med ett riktigt grotigt R.

Oh, har inga barn ännu men namn planeras för fullt! :D

Molly är jag och sambo redan överens om att första dottern kommer heta.

På tur står Ylva och Joakim som jag tycker är fina namn.
Har lite svårt att komma på pojknamn dock, men jag gillar en del förslag i tråden! Jag vill inte döpa mina barn till namn jag associerar med "elaka" människor och tyvärr hade mina otaliga plågoandar i barndomen inte samma namn så jag har strukit en del.

Men jag älskar ju Sagan om Isfolket och där finns en del, ovanliga namn att välja på :love:

Sedan, även om det inte riktigt hör till trådens ämne, så muttrar jag lite över att sambo absolut vill att familjen ska ha hans, vanliga '-son namn istället för mitt norska som jag gillar skarpt. Han vill inte behöva förklara hur det stavas/uttalas när folk undrar och visst, det kan jag väl förstå (även om det inte är såå krångligt). Men jag gillar att ha ett mer unikt namn (kommer oavsett behålla mitt som "andranamn"). Finns bara jag i hela världen som heter det jag gör, men finns massor som heter Micks '-sson :cool:

Andranamn - Där är Emelina ett givet namn då jag själv heter det och det är lite utav en tradition i min familj. Det namnet har hängt med länge! Mathilda är fint också och Marja, efter min mormor :love:

Vi har börjat lite försiktigt att prata namn.
Det blir ett "eget" och två släktnamn, ett från hans sida och ett från min sida.

Flicknamn jag gillar:
Angelica
Angela
Alicia
Cecilia
Denise
Emilia
Matilda
Cassandra
Nellie
Nova (heter min brorsdotter, så det är uteslutet)

Pojknamn jag gillar:
Benjamin
Christoffer
Sebastian
Isak
Joakim
Liam

Finns fler pojknamn, men de finns redan nära i släkten:(
Min sambo har Antonia på listan. Antonia är ett fint namn, men tycker det kan bli lite väl.....
Han har tre barn sedan innan och äldsta heter Anton....

Hans tidigare barn heter
Anton Willi
Linda Elisabeth
Thea Helen Elisabeth

Vårt barn ska få släktnamnen Anna Elisabeth om det är en flicka och Willi Einar om det är en pojke.

Emelina är jättefint!

Himla synd att jag inte väntar fyra flickor istället för en pojke, då hade jag varit klar nu. :D
Elvira, Vera, Emma och Emelina.

Jag har fastnat för ett pojknamn till, Filip (betyder hästvän), men mitt ex heter så... Ett ex som förvisso är jättetrevlig och jag står på god fot med, men det känns ändå lite halvknepigt?

Sen använde jag en namngenerator som jag faktiskt inte var helt dum. Fick som förslag Joar ("hästkrigare") och Fingal ("blond främling"). Min sambo är så ljus en människa bara kan bli så vårt barn blir med största sannolikhet en lintott, så då passar det också.
Men är det namn som... funkar...?

Åh, Joar hade jag på min namnlista för tvåan :love: Jag tycker det är jättefint men det passade inte med namnkraven vi hade. Och det låter tyvärr illans fult när jag uttalar det på skånska dessutom.

När det gäller flicknamn gillar jag Zoe och Freja just nu och killnamn Liam och Elias. Om dessa sen är favoriterna när det väl är dags återstår och se. :)

Jag tycker att både Joar och Fingal är fina namn och att de "funkar" :) Joar känns mer bekant än Fingal, och nu när jag slog upp det såg jag just det att Fingal aldrig hade lyckats bli ett populärnamn - tydligen bara 42 personer just nu som har det som tilltalsnamn. Men jag gillar det! :laugh:

Mina barn heter Ronja Filippa och Adelina Madicken. Sonen heter Mio Oliver.
Det var svårt att hitta namn men dessa var de vi fastnade för.

Flicknamn har vi redan bestämt och det blir förmodligen

Astrid Klara Marianne

Pojke är mycket svårare. Jag har följande på min lista men sambon har redan strykt några av dem:

Tim(othy)
Gabriel
Hugo
Silas
Edvin
Ludvig
Julius
lvin
Elis
Theodor

Emelina är jättefint!

Himla synd att jag inte väntar fyra flickor istället för en pojke, då hade jag varit klar nu. :D
Elvira, Vera, Emma och Emelina.

Jag har fastnat för ett pojknamn till, Filip (betyder hästvän), men mitt ex heter så... Ett ex som förvisso är jättetrevlig och jag står på god fot med, men det känns ändå lite halvknepigt?

Sen använde jag en namngenerator som jag faktiskt inte var helt dum. Fick som förslag Joar ("hästkrigare") och Fingal ("blond främling"). Min sambo är så ljus en människa bara kan bli så vårt barn blir med största sannolikhet en lintott, så då passar det också.
Men är det namn som... funkar...?

Visst är det! :love:

Filip gillar jag, men jag hade nog inte velat döpa ett barn efter ett ex, men då har jag inga trevliga ex heller...
Joar och Fingal är också fina men då röstar jag nog på Joar i första hand då jag associerar Fingal med en katt :D

*kl*

En flicka hade nog fått heta Ronnie Sophie. Fast jag önskade Ronnie Louise, men det det låter inte alltid jättefint på tyska. Nu ser det dock ut som om vi ska få en pojke, och där velar vi mellan Julian och Leander. Eller kanske båda namnen ihop (men inte som dubbelnamn!).

Andra flicknamn som jag gillar är Judith, Michelle, Rebecca, Elisabeth, Wendy... Pojknamn är väldigt svårt tycker jag.

*kl*

Flicknamn är helt klart. Det blir en Eira Linnea. Fick inte godkänt med Aniara Linnea :P .

Pojknamn är väldigt mycket svårare. Min bror har ju lagt på i princip det enda pojknamn jag är rikitgt förtjust i till brorsonen.

Har inga egna än, men mina favvosar än så länge är

Killar:
Jack
Casper
Caspian

Tjejjer:
Idun
Minnah

Ja Casper och Caspian är fina.
Idun också.

Olivia är fint också tycker jag
Patricia
Felicia
Isolde som någon skrivit är himla fint
Irma

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 111
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
762
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 894
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar