Barn namn, vilka gillar ni?

Sv: Barn namn, vilka gillar ni?

Jaha ja. RUL idag och vi väntar förstås en POJKE. :D Men vi har inga pojknamn!

Pojknamn i samma stil som Emma, Elvira och Vera? Lättstavat men gärna lie ovanligt åt det äldre hållet. Ska passa ihop med finskt efternamn som börjar på H.

hjääälp.... :p

Ett hobbitnamn kanske? ;)

Hade jag fått en son skulle han fått heta Sam!

Om du gillar Elvira, så kanske Elvin kan vara ett alternativ?

Jag tänker osökt på Max, Pelle och Oskar. Eventuellt även Fredrik, Daniel och Martin. Hur vanliga de namnen är låter jag förbli osagt, det var de namnen som dök upp i huvudet på mig.

Max och Oskar funderade jag också på idag när jag satt på tåget hem från KS. :) Det är med som förslag.

Oskar har just ramlat ner från förstaplatsen på popularitetslistan. Fredrik och Daniel känns väl mer som 70-talsnamn. Jag fick mitt första barn 76 och då var dessa namn väldigt vanliga.
Jag jobbar på fritids och tycker att de där allra vanligaste namnen blir lite opersonliga.

Adrian är fint :). Uttalar ni det på engelska eller svenska?

Jag gillar också Adrian!

Fler pojknamn: Emil, Oskar, Markus, Max, Karl/Kalle, Alfons, Anton, Jesper, Jonatan, Jon, Hannes, Samuel, Rasmus, Elis, Viktor, Harry

På svenska, men det är ju ingen nackdel att namnet är gångbart/fint även med engelskt uttal :)

Vår son heter Herman Frank, med Herman som tilltalsnamn. Det tycker vi är jättegulligt :love:

Annars gillar jag Ludvig, Melker och Elliot.

Hade jag fått en tjej hade jag velat att hon skulle få heta Alma, sambon var inte överrens. Vi pratade om Nellie också.

Nej men precis, det är ju jättebra :)

Jaha ja. RUL idag och vi väntar förstås en POJKE. :D Men vi har inga pojknamn!

Pojknamn i samma stil som Emma, Elvira och Vera? Lättstavat men gärna lie ovanligt åt det äldre hållet. Ska passa ihop med finskt efternamn som börjar på H.

hjääälp.... :p

Vår grabb heter Viggo. Elvira och Vera skulle i alla fall passa bra ihop med Viggo tycker jag. Även om det kanske inte är "åt det äldre hållet" som namn.

Olle och Gunnar tycker vi är fina.

Olle har vi pratat om länge, Gunnar är en bubblare!

Vår grabb heter Viggo. Elvira och Vera skulle i alla fall passa bra ihop med Viggo tycker jag. Även om det kanske inte är "åt det äldre hållet" som namn.

Det hållet jag med om, men Viggo passar inte ihop med efternamnet. Det blir lite... marmelad på leverpastej. Typ. :D

Knapplån

Idag såg jag ett märkligt namn på facebook där en vän bad om namntips. Ett tips som denne fick var "Cemin". Och nu underar jag hur sjutton man ska uttala det? Som Kevin, alltså Kemin? Bara jag som tänker 'kemi'? Eller ska man kanske uttala det med S, så det blir, hemska tanke, Semin? :eek::eek:

Vilka konstiga idéer en del har! :crazy:

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 111
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
762
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 894
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar