Barn namn, vilka gillar ni?

Sv: Barn namn, vilka gillar ni?

jag tänkte Semin ;)

Såg förövrigt en brud på TV igår som hette Seeman i efternamn, inte kul varesej man tar det som sjöman eller sperma ! :D(jopp jag är medveten om hur sperma stavas på eng)

Juni heter min första dotter. Hon föddes första Juni därav namnet. Andra namnet Pauline kommer från min farmor. Andra dottern heter Alma, mjukt namn sedan heter hon Astrid, April (föddes i april vi är lite nördiga) och Gudrun pga att min kille absolut envisades med att kalla henne så i magen suck...
Jag gillar Amanda och Stella också. Pojknamn har jag inte tänkt på faktiskt... Om jag någon gång får en son får vi väl hoppas att han föds i augusti så vi kan kalla honom för August hahaha...

*kl*

Vår dotra heter Selma Anna Helena. Selma var det enda namn vi enades om, anna är mitt släktnamn och Helena efter min sambos mamma. För oss var det viktigt med ett enkelt namn som även var lätt att uttala internationellt, då halva min släkt bor på nya Zeeland och bara pratar engelska.

Selma är fint. Det heter brorsans ena dotter, Selma och Inez...

Hoppas ingen tar illa upp nu, men för mig är Elliot ett djurnamn. Är det ett engelskt/amerikanskt förnamn? Har nog aldrig hört om någon från ett engelskspråkigt namn som heter så.

Fina pojknamn på E tycker jag är Elis, Elias och Edvin (alternativt Edwin). De tycker jag nog är lite i stil med Elvira och Vera iaf :)

Annars tycker jag att Hannes är ett gulligt namn, om ni inte är allergiska mot att man har för- och efternamn med samma begynnelsebokstav. :p

Problemet är inte att det inte finns pojknamn jag tycker är fina, för det finns det. Massor!

Problemet är att jag inte för fem öre kan föreställa mig vad MIN pojke ska heta... :p Kanske för att jag alltid trott att första barnet skulle bli en flicka? Jag kan inte föreställa mig att ha en pojke och kan därför inte heller hitta namn. "Ja Edvin var fint, på någons annans son." :P Typ.

Just nu är arbetsnamnet "mini-Matti" efter sambon. Jag hoppas han blir väldigt lik honom.

Jag gillar namnet Axel skarpt, men nu har min jämnåriga kusin nyligen döpt sin förstfödda till det. Känns lite weird att då ta samma namn..?

Ett pojknamn behöver inte börja på E. :) Jag är jättetacksam för alla förslag och "smakar" så samtliga och hoppas att något ska fastna. Det är gott om tid kvar som tur är!

Vi funderade länge på namn innan sonen föddes utan att komma överrens. Något pojknamn hade vi ens inte på förslag trots att vi i v 26 fick veta att det var en pojke... På treveckorsdagen fick dock sonen sitt namn, så var inte orolig, ni hittar ett namn som passar förr eller senare. :)

Vår ena hund hette just Elliot, så jag såg det som ett hund-/djurnamn förut. Men jag skulle absolut kunna tänka mig att ge det namnet till en framtida son. :)

Hunden namngavs efter skådespelaren Elliot Gould, som är en amerikansk skådespelare.

Senast ändrad:

NU har jag hittat det PERFEKTA namnet!!! Det bara ploppade upp när jag satt och tänkte att det vore trevligt att ha ett namn med E och M i.

Emmett.

Det börjar på E, M:et finns med (:D) och dessutom som bonus ett som i barn nr 1. Dessutom är det ovanligt men lättstavat med mjukt uttal och låter som det passar en liten lugn filosof. :love:

Mina barn heter Tuva och Lowe.

Vi ville ha korta namn utan krånglig stavning. Lowe stavas visserligen med W, men annars hade han säkert fått höra love (engelska) hela uppväxten.

Andra namnförslag vi hade till barnen innan vi helt bestämde oss var Lova, Maja och Ludvig.

Vi verkar ha samma smak på namn! ;)
Dottern heter Maja.
Namn till syskonet jag har på min lista är: Tuva, Lova, Tilde eller Ludvig, Love, Charlie :love:

Gillar:) Får jag erkänna att jag direkt tänker på den sympatiske Emmet i "Skenet Bedrar" :D

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 111
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
762
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 894
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar