Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jqg hade aldrig valt Adolf, linns det verkligen inget annat namn han kan tänka sig? jag hade inte heller valt usama eller något annat namn som enbart förknippas med någon elak person.
Så känner jag också
Jag kommer nog alltid förknippa Adolf, Usama m.f namn med hemska människor och skulle aldrig döpa mina barn till något av dessa.
Men hur långt ska man dra det
Thomas ( Quick )
Andreas ( Axelsson ) = Malexander.
Jackie ( Arklöv ) = Malexander
Kurt Niklas Lindgren ( Hagamannen )
Asch det var bara min morgonfundering! Jag tror helt enkelt att var förälder/föräldrar får avgöra själv men då ska man nog ha i åtanke att det är barnet som ska bära detta namn med allt vad det innebär
Det där är intressant.
Jag har Josef med i min namnlista. När jag tänker efter så har det funnits en väldigt hemsk Josef, nämligen Josef Stalin. Han måste ju sägas vara i samma klass som Adolf Hitler. Men hur många tänker på Stalin när de hör namnet Josef? Eller på Joseph Goebbels? En del gör det förstås, men inte jag. Adolf däremot är uteslutet för mig.
Det är lite tråkigt att det ska vara så. Men det bekräftar mina misstankar att man skulle behöva förklara/försvara sig varje gång man möter nya människor.
Jag känner till en kille som heter Adolf, han är bror till en gammal skolkamrat. Runt 20-årsåldern. Jag reagerade inte negativt alls när jag fick höra vad han hette. Visst att man vet att Hitler hette det i förnamn, men det är fortfarande bara ett namn.
Jag håller med, men just Adolf är nog ett namn som Alla som gått i skolan känner till. inte heller förknippas det med något annat, mer än möjligtvis Gustav Adolf.