Sv: Barfota-artikel i Ridsport
det är klart att om man har en häst med speciella skäl så ska man anpassa dess miljö efter dess behov.
men en frisk vanlig häst mår bara fint av att vara ute i luften .
våra hästar går in vid dåligt väder o är ute vid bra väder !
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Penny_Lane skrev:Jag fick en hel hög med tävlingsryttare som har sina unghästar på lösdrift. O de har jag aldrig sagt något om. Jag tror int helena hugosson har Tornecsh eller elmshorn på lösdrift. det kan jag nästan garantera att hon inte har.
Sen vad gäller min häst så tycker jag 1 att ni inte skall dömma utan att veta hela bakgrunden till hans probelm och 2 va inte så förbannat naiva.
Min häst föddes upp i Tyskland på lösdrift. han togs in som 5 åring och reds in tävlades och kvalade till scandinavian open. (hästen är 176 hög och grov som få) han skulle därefter säljas till USA men spatt i höger bakben hittades. Då blev han såld genom en mängd hästhandlare till sverige och slutligen fick jag honom för han skulle slaktas. Jag har tagit mej an honom gett honom den bästa hovvården för hans del gett honom de finaste och bästa veterinärerna. Alla som sett honom när han kom och nu tror inte det är samma häst. Inte ens hans gamla ägare känner igen honom.
Att säga att han skulle må bättre av att gå på lösdrift utan skor visar hur lite ni egentligen begriper om honom. Veterinärer har i alla dagar sedan jag köpt honom sagt Ha honom alltid skodd med ringskor runt om. Det avlastar hans ben en smula. Tro mej jag tror lätt mer på Jonas Tornell och andra veterinärer i hans klass än på ett gäng bukefalosar med skugsmullehästar..:smirk:
det är klart att om man har en häst med speciella skäl så ska man anpassa dess miljö efter dess behov.
men en frisk vanlig häst mår bara fint av att vara ute i luften .
våra hästar går in vid dåligt väder o är ute vid bra väder !
Senast ändrad: