Sv: Barfota-artikel i Ridsport
Jag tycker nog att hästbakgrund har en stor betydelse. Speciellt som OVe Lind ger sig ut o predikar sina läror runt om i sverige.
Likaså Cecilia Sand. Tycker inte att hon borde få sko om det inte går att visa vad hennes tvååriga utbildning innebär.
Hade ni tyckt det var lika okey om det visar sej att Cecilia Sand varit 2 år på Tenneriffa och när hon kommit hem "påstått" att hon gått en kurs. Det verkar ju inte som att det går att bevisa att hon verkligen gått en kurs lika lite som det går att bevisa vad kursen egentligen går ut på.
Jag vet oxå att det finns många klantiga hovslagare i krokarna. Kan namnge ett dussintal som inte borde få sko. Men de e därför som SHF finns. Om man nte är nöjd borde de vara att bara anmäla dit. Dessutom har de flesta hovslagare en ansvarsförsäkring.
Ove Lind får inte lov att annonsera i Ridsport-tidningen, men redaktionen ägnar sig gärna åt att hänga ut honom och svartmåla honom.
Obs att jag inte är just hans största fan, har inte ens träffat karln, men rätt ska vara rätt i en tidningsartikel som får så pass stora konsekvenser
Personligen tror jag inte att de e många som tidigare varit positiva som blir negativa av den artikeln. Det är väl bra att det diskuteras eller är era läror så "untouchable" (stavas)
att ingen någonsin har rätt att ifråga sätta dom?
Jag vet inte om Ridsport förbjuder Ove Sand att annonsera men efter att ha sett annonser som han har haft är jag glad att han inte får annonsera.
Jag förstår fortfarande inte hur någon som inte har någon som helst hästbakgrund kan bli guru trots sin brist på kunskap.
Hurvida du har någon kunskap eller ej låter jag vara osagt. Men jag kan säga att du med alldra största sannolikhet aldrig kommit innan för dörrarna i mitt stall utan en fullständig utbildning och en gedigen hästbakgrund. Tyvärr det är som dom säger.. Ingen hov..ingen häst...