Min pålle lyckades trampa sig igår när vi var ute och red och fick ett klassiskt balltramp. Det är som en liten "ficka", inte särskilt stort men tillräckligt för att jag skulle bli jättenojig. Jag tvättade det noggrant med jodopax och satte på lite pencillinsalva och satte ett galoppbandage runt eftersom hon står på torv, kände att det skulle bli skitigt med detsamma annars. Ska strax ut och släppa ut hästarna, men funderar lite på var jag ska göra av henne. Hennes egen hage är ju en enda stor geggpöl, inte jättebra att ha ute henne där väl? Tror jag ställer henne i vår sjukhage istället.
Eftersom det kom när jag red och jag inte märkte något så lär hon inte vart halt i alla fall, men bör jag ändå rida henne? Ska jag låta henne gå med galoppbandaget konstant så att det inte blir smutsigt, eller bör det luftas istället?
Jättetacksam för svar!
Eftersom det kom när jag red och jag inte märkte något så lär hon inte vart halt i alla fall, men bör jag ändå rida henne? Ska jag låta henne gå med galoppbandaget konstant så att det inte blir smutsigt, eller bör det luftas istället?
Jättetacksam för svar!