Bäst i test (ulvlek)

Lobelia gör det första teoriinlägget efter förmiddagens uppdateringen. Ser inga konstigheter i teorierna, men känns samtidigt som ganska enkla slutsatser att dra, både som ond och god, när man är först ut. Funderar på om godförklaringen av Harryssen kan vara ett sätt att själv verka god genom att vara först som nämner det, eller om det finns andra anledningar..

jag tror absolut att någon ulv kan gömmas bland rösterna på BSF, för att som du säger ”rösta på någon som ser ut att åka”. Men förstår inte riktigt hur du menar att jag passar in i den listan i så fall, då jag la en första röst och det inte då fanns något särskilt uppseendeväckande misstag som antydde på att det så skulle bli ett drev eller liknande mot BSF?

Men håller med om att fio och LenaH skulle kunna vara intressanta att titta vidare på :)
Även jag undrar varför du så snabbt vill avskriva dig själv som potentiell ulv som kunnat rösta på BSF? Jag har inte i huvudet om du brukat alibirösta i tidigare lekar eller inte, men oavsett så var ju BSF svart får utanför lyan så sitter man i lyan har man väl mest troligt inte vetskap om vem som är det svarta fåret. Dvs alla som inte sitter i lyan är potentiella onda utanför lyan, men mest troligast inte (pga fler goda än onda utanför lyan).

Det går ju också att se det som att du är en ulv som inte vill göra så stort väsen av dig, så du lägger en förstaröst på någon som inte ser ut att riskera åka och som med stor sannolikhet är god. Dessutom i DL1 då det inte brukar bli lika starka drev just pga hur lite info man har. Sedan råkade det bli så att det trillade in fler röster på BSF och hon åkte - i ett scenario av att BSF skulle visats vara god så hade jag nog varit mer villig att knuffa dig lite åt det godare hållet, och istället misstänkte de som la de sista rösterna (som då skulle varit de som avgjorde BSFs öde).

Men nej, som det ser ut nu så ser jag faktiskt inte varför just du skulle vara godare än någon av de andra tre som röstade på BSF.
 
Jag tror tvillingarna gärna ville att den andra inte skulle få duell/pris. Iom att de är på olika sida.
Det måste ju inte vara så att de röstat på varandra utan de kan ju redan ha fått röster så
de visste att ingen av dem skulle duellera OM de fattat detta med att 0 är mindre än 1 🤷‍♀️

Jag tänker fortfarande på tanken om att bsf röstade lika som en ulv för att visa sig, fast samtidigt är det ju risky eftersom det är nåt som definitivt kommer granskas
 
Även jag undrar varför du så snabbt vill avskriva dig själv som potentiell ulv som kunnat rösta på BSF? Jag har inte i huvudet om du brukat alibirösta i tidigare lekar eller inte, men oavsett så var ju BSF svart får utanför lyan så sitter man i lyan har man väl mest troligt inte vetskap om vem som är det svarta fåret. Dvs alla som inte sitter i lyan är potentiella onda utanför lyan, men mest troligast inte (pga fler goda än onda utanför lyan).

Det går ju också att se det som att du är en ulv som inte vill göra så stort väsen av dig, så du lägger en förstaröst på någon som inte ser ut att riskera åka och som med stor sannolikhet är god. Dessutom i DL1 då det inte brukar bli lika starka drev just pga hur lite info man har. Sedan råkade det bli så att det trillade in fler röster på BSF och hon åkte - i ett scenario av att BSF skulle visats vara god så hade jag nog varit mer villig att knuffa dig lite åt det godare hållet, och istället misstänkte de som la de sista rösterna (som då skulle varit de som avgjorde BSFs öde).

Men nej, som det ser ut nu så ser jag faktiskt inte varför just du skulle vara godare än någon av de andra tre som röstade på BSF.
Jag håller med @heffaklumpen i detta, förstår inte heller varför @Ceta skulle vara undantaget misstankar bara för att hon la den första rösten. Det är väl inte alls ovanligt att en ulv en första röst i dl1, tror knappast alla onda la icke första röster. Det känns som att cerat vill godförklara sig själv här och eftersom jag har stor tidsbrist idag så blir det detta jag fastnar för.
Bollen röstar på ceta
 
Sorry för frånvaro, jag håller typ på och bygger om min lägenhet (eller snarare, mina vänner gör för jag är helt ohändig...) och de ville greja idag.
Läser ikapp nu!
 

Även jag undrar varför du så snabbt vill avskriva dig själv som potentiell ulv som kunnat rösta på BSF? Jag har inte i huvudet om du brukat alibirösta i tidigare lekar eller inte, men oavsett så var ju BSF svart får utanför lyan så sitter man i lyan har man väl mest troligt inte vetskap om vem som är det svarta fåret. Dvs alla som inte sitter i lyan är potentiella onda utanför lyan, men mest troligast inte (pga fler goda än onda utanför lyan).

Det går ju också att se det som att du är en ulv som inte vill göra så stort väsen av dig, så du lägger en förstaröst på någon som inte ser ut att riskera åka och som med stor sannolikhet är god. Dessutom i DL1 då det inte brukar bli lika starka drev just pga hur lite info man har. Sedan råkade det bli så att det trillade in fler röster på BSF och hon åkte - i ett scenario av att BSF skulle visats vara god så hade jag nog varit mer villig att knuffa dig lite åt det godare hållet, och istället misstänkte de som la de sista rösterna (som då skulle varit de som avgjorde BSFs öde).

Men nej, som det ser ut nu så ser jag faktiskt inte varför just du skulle vara godare än någon av de andra tre som röstade på BSF.
Det var inte menat att godförklara mig själv, även om jag förstår att det läses så. Mitt syfte var att säga emot @Elo skrev att någon av oss som röstat alibiröstat på ”någon som såg ut att vara på väg att åka”, och det höll jag inte med om att jag skulle räknas in bland, då jag som sagt la första rösten.

——

Sen ser jag en del som frågat om min teori att en potentiellt ond @Lobelia kunnat få godhetspoäng genom att godförklara Harryssen. Jag har försökt formulera nått tydligare kring hur jag tänker, men känner bara att det skulle vara en upprepning, så inte mycket idé.
Jag tycker själv det känns ganska logiskt, men misstänker att jag gör en tankevurpa på nått sätt 😅
 
Då jag inte hittar något bättre, och vill lägga ifrån mig leken en stund och inte vet hur jag kommer kunna vara online runt DL.

Ceta röstar på Kilauea under premissen att fåret BSF följde en ulv i röstningen igår.
 
Jag har läst leken lite baklänges men tankar så här långt: Första dygnet kunde inte ha gått bättre. En ond (iofs utanför lyan) ute och inget käk. Det borde också ha utspelats en duell mellan två av Qitis, Lobelia, LenaH och mig själv. Och att en av de möjliga förmågorna är vald och ev använd.

De flesta rösterna hamnade på BSF och Harrysen där de också röstar på varandra (av oklar anledning? Kan vara en hint från BSF till lyan, om Harrysen är ulv, men det kan också vara så enkelt att BSF valde Harrysen i ett försök att rädda sig sjäv - helt enkelt). Osäker på om detta god eller ondförklarar Harrysen men lutar kanske åt god?

Jag tror dock att iaf någon av rösterna på BSF gömmer en ulv. Tycker att de brukar gilla att rösta på någon som ser ut att åka i DL 1. I så fall handlar de om Ceta, fio och LenaH (förutom den tidigare nämda Harrysen). Håller nog alla dessa åt det håriga hållet idag, tills mer info inkommit.

Det var alldelles för längesedan jag spelade. Så himla rostig. Återkommer med mer tankar senare när de fått perkolera lite.
Jag är tveksam till att fåret skulle rösta på en ulv ens om hon var själv i farozonen. Det gör att jag vågar sätta Harrysen lite mer åt det goda hållet eller åtminstone inte ulv.
 
Då jag inte hittar något bättre, och vill lägga ifrån mig leken en stund och inte vet hur jag kommer kunna vara online runt DL.

Ceta röstar på Kilauea under premissen att fåret BSF följde en ulv i röstningen igår.
Men tror du inte att fåret förstått att det skulle granskas? Det kan ju vara så enkelt iofs
 
Alltså. Jag tycker att en tyst cirkus är precis lika suspekt som en högljudd cirkus (kanske också för att hon har en tendens att vara ond i majoriteten av lekar jag spelar). Nu skyller hon på mobilspel men jag vet inte om jag går på den lätta.... ;)

Jag förstår, typ, Cetas invändning mot min kommentar, men tycker ändå att min tanke om att de fyra som röstade på BSF antagligen är minst en ulv. Bara för att hon var först ut betyder inte att hon på någon sätt har ett alibi, men min tanke dras ändå snarare åt någon av de andra två (Harrysen ser god-aktig ut härifrån iaf.

LenaH har också varit tyst idag, vilket gör det svårare då hon och fio är de som jag hade velat granska närmre.

fio har skrivit desto mer. Osäker dock på om jag kan placera henne bättre på grund av det.

Både bollen_ och Hedinn har tagit upp att BSF följde Kils* röst som om det skulle vara någon form av hint men jag tror inte riktigt det. Iaf inte till den grad att jag omedelbart vill placera Kil som ond. Det skulle kunna vara två ulvar som med gemensamma krafter försker få oss goda att rösta ut en annan god.

Jaaaaaag är inte klokare nu än vad jag var i morse. Men det närmar sig röstningsdags och vet verkligen inte vem jag ska rösta på!

*Alltså, förlåt, men jag får nästan panikkänslor av att försöka skriva ut hela namnet :o
 
Bara gripet ur luften nu men när vi spekulerar om vilken förmåga den vinnande duellanten valde så skulle jag garanterat valt en sia såhär tidigt i leken.

De andra grejerna känns mer relevanta när alla börjat göra fler avtryck.
 
Men tror du inte att fåret förstått att det skulle granskas? Det kan ju vara så enkelt iofs
Jag sitter och funderar just nu på detta. Det granskas ju (väl?) mest under förutsättning att fåret faktiskt blev känt. Ska fundera lite mer på detta, vet inte riktigt vart jag står i detta än :).
 
Jag har läst leken lite baklänges men tankar så här långt: Första dygnet kunde inte ha gått bättre. En ond (iofs utanför lyan) ute och inget käk. Det borde också ha utspelats en duell mellan två av Qitis, Lobelia, LenaH och mig själv. Och att en av de möjliga förmågorna är vald och ev använd.

De flesta rösterna hamnade på BSF och Harrysen där de också röstar på varandra (av oklar anledning? Kan vara en hint från BSF till lyan, om Harrysen är ulv, men det kan också vara så enkelt att BSF valde Harrysen i ett försök att rädda sig sjäv - helt enkelt). Osäker på om detta god eller ondförklarar Harrysen men lutar kanske åt god?

Jag tror dock att iaf någon av rösterna på BSF gömmer en ulv. Tycker att de brukar gilla att rösta på någon som ser ut att åka i DL 1. I så fall handlar de om Ceta, fio och LenaH (förutom den tidigare nämda Harrysen). Håller nog alla dessa åt det håriga hållet idag, tills mer info inkommit.

Det var alldelles för längesedan jag spelade. Så himla rostig. Återkommer med mer tankar senare när de fått perkolera lite.
Jag tycker väl iofs att ulvar ofta gömmer sig bland uddaröster eller nån enstaka andraröst?

Eller, det beror nog helt på individen faktiskt. De som brukar rösta udda i dl1 gör nog det oavsett och de som gillar att avgöra gör nog det.
 
Bara gripet ur luften nu men när vi spekulerar om vilken förmåga den vinnande duellanten valde så skulle jag garanterat valt en sia såhär tidigt i leken.

De andra grejerna känns mer relevanta när alla börjat göra fler avtryck.
Jag hade valt spioninfo. Säger ju mer än sia? Fast roligare att välja käk och kanske kunna äta en ulv senare.
 
Både bollen_ och Hedinn har tagit upp att BSF följde Kils* röst som om det skulle vara någon form av hint men jag tror inte riktigt det. Iaf inte till den grad att jag omedelbart vill placera Kil som ond. Det skulle kunna vara två ulvar som med gemensamma krafter försker få oss goda att rösta ut en annan god.
Huh, var har jag skrivit det?
 
Jag hade valt spioninfo. Säger ju mer än sia? Fast roligare att välja käk och kanske kunna äta en ulv senare.
Ja, det är ju också individuellt. Spioninfo hade nog varit det ihop med sian som varit mest attraktivt för mig.
Käk hade varit skitkul men trist om man inte hunnit nyttja det pga egen död. :grin:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 303
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp