TTouch"boken" för att hitta de finfina övningarna där i.

Vi har en rätt bra kiropraktor här uppe som hållt på i evigheters evigheter som är rätt rak på sak men ändå mjuk som jag nog ska ringa till. Hon ser rätt bra också vad som behöver göras och så gör hon "fix" men påpekar hundra gånger att man själv måste underhålla för att det ska vara någon idé.

Och jo vi har ju en "alternativvet" eller vad man ska säga som förmodligen är orsaken till att hon höll ihop under andra halvan av förra året tack vare akupunktur i sjukgymnastik men det döljde nog mest symptomen eftersom det kom tillbaka rätt fort.

Liet missuppfattning där, en häst kan inte vara roterad bogen :-), endast ryggraden kan vara roterad :-). Det var helt vanlig snedhet, diagonal sådan och inget som inte kan rättas till med god ridning.
Jag arbetar inet så som du CL, jag gör inet nått åt enskiljda grejor och manipulerar så som du utan jag försöker få igång de egentligen naturliga reflexerna så att kroppen ska läka sig själv. Tänker mig tex ryggraden som ett pärlband där det inte hjälper att rätat till en eller två pärlor utan kroppen måste förmås att själv släppa alla kotorna fria så att ryggraden kan börja användas och skicka signaler till resten av kroppen.(så som du Lill-Siss såg att Patsy var efter att du suttit på henne, när ryggraden faktiskt börjar bli elastisk igen, då poppar de felaktiga sakerna rätt av sig själv)
Svårt att förklara. CL sätt kräver massor av utbildning och kunskap, mitt sätt kräver bara sund logik och lite kunskap.
Lill-siss, du får gärna komma ner till Skåne, jag kan ha nytta av en hästskötare :-)

Hähä ja mitt huvud var ungefär lika fullt som Patsys!

Och hon var sur som ättika idag, stod still väldigt korta stunder och var tvungen(?) att trava ett varv på ridbanan mellan "pillningarna".

min häst har svårt att fatta galopp i höger varv... hon måste lixom slängtrava in i galoppen. men i vänster varv kan hon fatta från skritt och till och med halt. har ni några tips? hur får man hästen att förstå att den bara ska fatta på galoppskänkeln och inte på en kraftig "skänkling" i tex trav om man vill öka traven?
/Ewe Ewe.Has.It

De kan få träningsvärk så det är förståeligt att hon blir lite annorlunda. Tvinga dig inte på henne om hon du märker att hon är totalt ointresserad utan låt henne vara ett par dagar så brukar de själv komma fram och be om mer.

som sagt, både CL och Djurjouren: HOJTA när ni kommer till sthlms-trakten och kan kika på min prickiga dam!

:)

Det häftiga är att man kan göra så mkt med bara punkter, det verkar osannolikt men när man ser resultaten så...Folk undrar ibland....-ska du inte göra något? :confused:
:D

Lydia: Du får pm:a, ringa, maila och/eller kolla schemat på hemsidan, vill inte sabba tråden eller få den bortplockad genom att diskutera här... ;)

Jodå, jag vet vad man kan göra med punkter, det är coolt det med, men inte så effektivt i det långa loppet. Det går ju liksom tillbaka igen.

Det är kanske ett resultat av att någotn tryckt på "fel" ställen? ;)

Jobbar just nu med en veterinär här nere, han har gatt fran den kliniska mdicinen till att jobba med energi och punkter, (Alltsa saklart inga op. längre) Hans resultat med Akupunktur och Akupressur är häpnadsväckande. DEssa resultat är bade bestaende och hallbara. Att jobba med punkter är som vilken terapi som helst, har du kunskapen kan du fullfölja, om inte-sa tränar du.

Jag jobbar mer och mer med punkter sen jag sag hans resultat för nagra ar sedan, men jag är absolut inte sa duktig än...jag tränar pa.. :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka