Spirit

Trådstartare
Någon som provat något liknande?
Otillåten länk borttagen av moderatorDet är en liten mickrofon som gör man hemma kan lyssna på barnets hjärtljud. vi blev jättesugna på att skaffa en sådan denna gången, dom är kanske inte jättedyra, men vill ändå inte kasta ut pengarna på skit.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Babysound

Ja det funkar, men jag skulle inte våga ha en sån, för tänk den dagen den inte fungerar eller man inte hittar hjärtljuden! Eller om man bara får in sina egna.

I ert fall skulle jag vara ännu osäkrare på att köpa en. Är det inte bättre om ni får gå ännu tätare på kontroll hos BM?

jag hade nog inte vagat prova, tank om man inte hittar hjartljuden och sa kanske bara bebisen har vant sig. helst hade jag velat ha CTG pa hela tiden, men det gar ju inte!

Jag får gå precis hur mycket jag vill hos min BM, var mest en hemma grej.
Sambon har frågat om man fick låna en av sjukhuset men dom sa nej, har inga att låna ut.
Nu hittade jag denna som annons på facebook & tittade på den.

Men era argument är väldigt bra, jag låter bli att skaffa en sådan. Bättre jag ringer ned & boka akuttider när det behövs, dom har sagt jag får.

Vet inte när du är beräknad, men att dricka (massa) iskallt vatten ska tydligen få fart på dem. Vet att min kompis fick dricka massor när hon var inne på förlossningen för hennes bebis bara sov när de skulle kolla henne ;)

2 augusti är den beräknad till men blir manuellt utplockad tidigare.

Än så länge tror jag inte jag ska dricka kallt vatten, är väldigt lättad när knytt sover, är ett riktigt hålligång i magen trots jag "bara" är i vecka 22+1 idag.

Babysounden var mest en kul grej, är jag orolig så åker jag in & blir kollad.

Ja det kan sakert vara jattekul nar det funkar. Jag forstar hur du tanker... helst hade man velat ha ett fonster in sa man kunde kolla helst varje sekund eller hur!

Skont att de ar sa forstaende att du far aka in nar du vill, det lugnar ju lite!

hej! jag hade planer på att skaffa en sådan apparat, men efter mycket övervägande och läsande så valde ja att inte skaffa det eftersom det kan påvärka barnet negativt, har läst att de kan bli väldigt stressade m.m nog för att barnet kan bli de av BM apparater åxå men de görs juh inte lika ofta, skulle ja ha apparaten så skulle ja ligga med den hela tiden :D
de är väl inte vetenskapligt bevisat (? vad ja vet), men de sägs att ultraljud kan påverka barnet negativt och med en sådan apparat så sänder man juh ett slags "eko" som när man gör ultraljud... eller vad man kallar det...

men iaf så köpte ja inte de, får juh höra hjärtat varje gång ja är hos BM :)

Ja det kan sakert vara jattekul nar det funkar. Jag forstar hur du tanker... helst hade man velat ha ett fonster in sa man kunde kolla helst varje sekund eller hur!

Skont att de ar sa forstaende att du far aka in nar du vill, det lugnar ju lite!

Helst skulle bebisen legat i en artificiell übersteril kuvös med ett helt privat läkarteam som övervakat dygnet runt med alla åtgärder som finns för det skall bli perfekt.
Om jag fått bestämma ;) Nu är verkligheten inte alls så, utan den får nöja sig med det näst bästa, min fluffiga mage :D

Sambon blev iallfall eld & lågor över denna manick, men vi köper ingen, bättre proffsen sköter det åt oss, dom kan även höra om det skulle vara några problem. Det kan inte vi.

Rasmus hatade doplern, han låg över 180 slag när hon satt den på min mage och sen fick hon hålla den så löst så den knappt fick kontakt för att han skulle lugna ner sig till normal puls!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 248
Senast: lirco11
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 924
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V