Mynta2

Trådstartare
Ni har säkert läst om baby p som blev torterad tills han dog, endast 17 månader gammal. saken är denna att. JAG kan inte sluta älta hans fall. Han dog 2007, men jag läser och läser och läser ALLT om honom...och kan inte sluta. Jag lider något så fruktansvärt över hans öde och tankarna bara snurrar. Han är död nu, MEN så fort jag tittar på våran dotter, nu 11 månader blir jag alldeles gråtfärdig över hur 3 vuxna människor överhuvudtaget kunnat utsätta något så litet för sådan tortyr. Läser man dessutom engelska artiklar hittar man ÄNNU värre information. Man kan bl a läsa om den 15 åriga flickvännen till den som var inneboende som faktiskt HÖRDE när baby p: s ryggrad gick av. MEN hon valde att hålla för öronen och gå ut i trädgården. Nuförtiden har hon försökt ta livet av sig flera gånger pga av dessa händelser..och jag hoppas verkligen hon lyckas, men inte fullt ut. BARA så hon blir ett jävla kollo eller annat....Jag vill hon ska lida.

Jag önskar aldrig ont om folk, men jag hoppas varje dag att NÅGON verkligen dödar dessa 3 människor..långsamt. I bland blir jag rädd för mina tankar. Jag läser ju titt som tätt om elände. Men baby P vette tusan, han etsade sig fast i min hjärna och jag kan inte få bort honom. I bland undrar jag om jag är knäpp ?!!! Jag kan INTE rädda honom, han är död. Men ibland känns han så verklig..som att jag kan rädda honom..men han är ju död ! VARFÖR har jag dessa tankar ?

Sv: Baby P

Jag är också berörd av händelsen, det är helt ofattbart hur man kan göra en liten försvarslös människa så illa. Det går inte att förstå.... det säger liksom stopp i varenda molekyl i kroppen bara att tänka på att skada ett barn än värre döda det, tortera det.... jag hoppas inte de som är skyldiga eller stått medvetet bredvid ska dö, jag önskar dom plågas, torteras.... länge.... jag önskar dom fysisk och psykisk smärta som är outhärdlig. Visst är det hemskt hur arg och upprörd man kan bli men ändå absolut inget göra... :cry:

Ja, inget går att göra. Hur kan man som vuxen träna sin Rottweiler till att attackera en baby ? Hur kan man som styvpappa hugga av fingertopparna med machete, dra ut naglarna med en tång ??

De 2 sista dagarna i hans liv sa 15 åringen att: Vi var ute i skogen med honom, han kunde inte gå eller stå..han styvpappa blev arg och slängde ner honom i barnvagnen. Givetvis kunde han varken gå eller stå, han hade bruten rygg !!!!!!!

Alltså, VAD fattas sådana människor ? Det måste ju vara något genetiskt fel när man inte har en spärr ?!

Jag är lite sån också, dras till sånt jag inte borde läsa. Jag vet inte varför och det är jättehemskt. Men just detta fallet är så otroligt rått och genomruttet elakt att dessa människor borde få brinna långsamt till döds. Speciellt berörd blir man ju såklart för att man själv har en bebis. Och för att det snörper sig i magen bara man tänker "hur kan de göra så" eller "tänk om någon skulle göra så mot min bebis". För oss normala är det ju så totalt ofattbart hur man skulle vilja skada ett barn (eller vuxen eller djur för den delen) över huvud taget.

Jag kommer ihåg att jag blev jätteberörd av en hemsk film som visades här på buke i början av året. Jättelång tid efteråt blev jag arg och bestött av filmen. Enda som hjälpte var att sluta titta på den.

I förrgår såg jag en påkörd hund på gatan. Sen dess kan jag inte titta på min hund utan att se den döda hunden framför mig. Och det snörper sig när jag tänker på att det skulle kunna vara hon!

Ja det är så sjukt, det är så ofattbart.... alltså... jag känner att jag hade dödat dom om jag sett eller varit i närheten av det som skett. Så arg blir jag. De som stod bredvid utan att stoppa tycker jag värst om. De som utfört tortyren måste ju vara sjuka, allvarligt sjuka i huvudet men de som stod bredvid vad var deras problem, svaga jävla idiotiska människor? Det är så satans omänskligt att det går inte att greppa.

Och som sagt har man själv barn blir det ju snabbt att man tänker "tänk om det var mitt barn" och det spär ju på ilskan... Sen drar jag det alltid ett steg längre, tänk att även idioterna har varit små söta barn. Hur kan en sån liten oskyldig varelse som ett barn bli så sjuk i huvudet som vuxen? :devil:

Andra nyheter jag berörts mkt av är flickan Madelene och bla Fritzl-historien.

Sen tänker jag, hur många barn/djur/människor far eg inte illa varje dag.... kanske någon av grannarna lever i ett helvete? Det är inte bara denna Baby P som har det sådär, kanske finns det något barn i kvartret. För SÅ ovanligt är det ju inte. Då blir jag än mer illa berörd, av hur nära MITT barn det KAN förekomma.

Rent teoretisk kan ju någon av de satans pedofilerna kommunen har ta mitt barn från förskolan. Och tänker jag längre än så går vi nog aldrig mer utanför dörren.

/fili som är väldigt mkt för dödsstraff :devil:

Det är nog svårt att INTE ha såna tankar.. Man vill så gärna att det inte ska vara för sent, att man ska kunna hjälpa. Som mamma känner man dessutom att man knappt törs släppa sina egna barn utanför dörren:cry:

Jag hade en liten flicka i min handikappgrupp som blivit misshandlad till sina skador sk shakingbaby syndrom.
Det jag kände när jag fick veta att denna underbara lilla tös föddes frisk och misshandlades till så svåra skador går inte att beskriva:cry:
Hennes biologiska föräldrar fick några år i fängelse, hon fick hela livet med sina skador:(

Det som förvånar mej är att så många väljer att inte se, att så många tittar bort istället för att ta det på allvar när föräldrar faktiskt inte har en normal relation till sina barn. Barnen har ju ingen chans att få ett normalt liv med föräldrar som inte tar dem till sig men ändå är det ingen som vågar säga ifrån, ingen som vågar fråga hur det faktiskt är.

För det handlar inte "bara" om fysiska skador, de föräldrar som inte kan ta sina barn till sitt hjärta skadar dem på så många andra sätt som inte går att laga.

Jag förstår att du är arg, men jag förstår inte att du kan önska just 15 årigen så mycket ont? Du skriver att de som utförde tortyren saknar spärrar och att de är psykiskt störda, men den 15 åriga flickan, som dessutom är ett BARN själv, är inte "ursäktad" av en psykiskt störning enligt dig. Hur tänker du? Hon har säkert inte samma störning själv som de andra, men därmed inte sagt att hon ens är kapabel till att göra något! Hon är ett psykiskt förstört barn!!! Ett offer!!! En person som jag kan tänka mig är så satans nertryckt att hon inte vågar göra något.

Jag personligen hoppas att hon antingen får den hjälp hon behöver eller att hon lyckas ta livet av sig helt.

Vad hade kunnat hända ifall hon skvallrat? Fundera på hur hon tänkte, vad hon var rädd för.

Jag tycker synd om henne, precis som jag tycker synd om pojken! De som utförde tortyren är de skyldiga och jag hoppas de aldrig får gå fria.

Om du tar så illa vid dig så sluta läs om det! Det finns inte mycket du kan göra åt det.

Nu vet inte jag något om denna "baby p", men det lät ju ja... fruktansvärt...:cry:

hur folk kan begå sådana handligar är ju helt obegripligt... stackars barn som får lida pga. vuxna människors brist på empati... hu så hemskt, jag ryser bara jag tänker på det!!!

Nå i alla fall, vill jag höja ett litet finger för föräldrarna till barnet som skadades då föräldrarna hade skakat det. Ja, jag tycker också det är hemskt, det vill jag poängtera!!!! ABSOLUT!!!

Men, har ni hört om förlossningsdeprition??? Det är förmodligen anledningen till att föräldrar gör såna här saker.
Detta är inte att leka med, jag vet, jag har själv lidit av det.
För att vara brutalt ärlig så tänkte jag, när jag var som sjukast, att jag ville ta min dotter i fötterna och slå henne hårt med huvudet mot soffbordet...

så jag vet hur det är att vara där... får man ingen hjälp så går det lätt åt skogen...

Tack gode gud så fanns det nån stanns i mig ett litet medvetande som gjorde att jag aldrig utförde de hemska saker jag tänkte...

Men det går inte att förklara.. jag mådde väldigt, väldigt dåligt, i ett helt år led jag ensam utan hjälp...

Nu är jag glad och tacksam att jag är frisk och att jag verkligen kan känna att jag älskar min dotter på riktigt.

Min egna åsikt efter att ha genomlidit detta är dock att föräldrar BEHÖVS kollas bättre! Inget barn ska behöva lida om föräldrarna inte har alla hästar hemma....

tänk så mycket bara jag och min dotter hade sluppit lida....

Det är just sådant här jag menar, det är så onödigt att vi idag har blivit så rädda för att våga ifrågasätta hur det egentligen är när man ser att något är fel.

Jag tror att i de flesta shakingbaby fall så är det just att man av någon andledning inte kan knyta an till sitt barn. Det innebär ju inte att man ska bli idiot förklarad utan det innebär att man behöver hjälp. Och den hjälpen finns men man är vanligtvis inte i skick själv att inse att man behöver hjälp utan det är omgivningen som måste våga se och göra något.

En stor eloge till dej som vågar skriva om dina erfarenheter på ett öppet forum, kanske kan det hjälpa någon att våga ta steget och våga ifrågasätta nästa gång de träffar på föräldrar som verkligen behöver hjälp.

*raderat* missförstod....

Senast ändrad av en moderator:

kalla mig dum, men ja måste ligga efter, vad har hänt, baby P ? någon som har en artikel länk att skicka ut..?

mvh//Ako

Sök på Google, du får upp många träffar ..

Jag klarar inte av att läsa mer för jag gråter hejdlöst och hamnar någon form av ångest :(

Inte jag heller, satt och grät och grät igår över det här. Jag kan inte förstå det här alls, jag kan bara inte förstå.

Jag har missat detta helt, och detta är ngt jag inte kan begripa. det går inte.. Hur kan man?? :cry:

Jag själv mår mkt dåligt å Arboga barnens öde. Vad jag anser om tyskan går inte att skriva på öppet forum.

Jag har missat detta helt, och detta är ngt jag inte kan begripa. det går inte.. Hur kan man?? :cry:

Jag själv mår mkt dåligt å Arboga barnens öde. Vad jag anser om tyskan går inte att skriva på öppet forum.

Åh, samma med mig! Jag mår RIKTIGT dåligt över Max och Sagas öde. Jag ältar och ältar VARFÖR!!!? JAg bor i samma stad och det gör saken ännu värre.

Jag kan över huvudtaget inte se eller läsa om barn som på något vis råkar illa ut. För mig finns det inte. Det existerar inte att man gör ett barn illa. Önskar man kunde göra nåt för att förhindra det. :cry:

Usch... jag kan inte heller skriva här vad jag anser om tyskan, eller andra barnmisshandlare.

Alltså, VAD fattas sådana människor ? Det måste ju vara något genetiskt fel när man inte har en spärr ?!

Jag blir oxå vansinnigt arg ibland när jag påminns om alla barn som lider, men då brukar jag tänka så här: De som torterade Baby P har varit en Baby P, men de överlevde. Baby P (och andra stackars barn som dött av vanvård) slapp i alla fall växa upp och bli helt empatistörda vuxna.

*läser*
Läkaren vägrade undrsöka honom för att han var på dåligt humör:eek::eek::eek: Vad fan?!
Hoppas verkligen han blev av med jobbet för tid och evighet.
Han hade kanske inte kunnat räddat honom men åtminstone stoppat det.
Vad finns det för sjuka jäkla människor eg?

Har läst om honom förut, tog en stund dock att koppla att det var samma.
Kom och tänka på Bobby som det stod om för några år (?) sedan.
Han som mördades av sina föräldrar. Hur KAN man göra så?!
Ens barn är ju ens allt. Fattar inte:cry:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 408
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 224
Senast: TinyWiny
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 142
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Borstning av tänder
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Att hata mat