Saeta
Trådstartare
Nu förlorar du mig igen. Varför i hela världen skulle detta kännas " dumt" att prata om?
Jag ser inget annat än att du har gott uppsåt i din trådstart där du vill skydda personer med annan könsidentitet än biologiskt kön från att bli fel tilltalade. Men jag tänker att du under tråden både blivit medveten om att det kanske inte är så lätt som att plötsligt " hena" alla och tro att det uppskattas av alla. Det är dessutom i det närmaste praktiskt omöjligt ( och i vissa fall djupt oartigt) att fråga alla hur de vill bli tilltalade.
När du heller inte kan erkänna att du ( i alla fall stundtals) använder fel terminologi angående kön och könsidentitet eller se problemet med att många inte vill bli kallade "hen" så försvinner även bra och viktiga saker som du skriver, i alla fall för mig. Nu har ju inte jag tolkningsföreträdet men jag blir lite ledsen för din skull när jag läser att du upplever att folk missförstår med flit. För så tror jag inte att det är utan fokus blir flyttat eftersom du inte erkänner problemen utan vägrar svara på frågan eller istället ger motfrågor, Mina 5 cent
Men jag har ju aldrig påstått att jag använder rätt ord och att det jag säger är det rätta eller "det enda som duger". Verkligen inte. Snarare tvärtom. Jag tycker själv att jag ställer mig frågande i den här diskussionen eftersom det var lite det som var poängen med tråden.
Jag erkänner att det ett problem. Många här ser inte att det är ett problem.
Jo men när jag gång på gång förklarar något och får samma svar tillbaka, eller helt andra svar, så känns det ju som att folk misstolkar med flit. Men det kanske inte är så. Det är bara min uppfattning.
Dina 5 cent?