Att sticka?

Sv: Att sticka?

Åhhh, vad fin den var den gröna tröjan :love:

Det går att göra garn av alla hundas päls bara dom har underull... jag har Tervueren ;)
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Jag håller för tillfället på att virka en pläd till sängen =) Annars har jag mest stickat mössor och halsdukar.

Har ett litet album med stickade grejer på pixbox om ni vill kika (obs! amatör som började i vintras, så var inte för hårda)

www.pliina.pixbox.se
 
Sv: Att sticka?

Det ser väl ut att vara fina saker du gör!

Lämpliga objekt att börja med. Själv är jag inte direkt comme mode, kör mitt eget rejs och skiter i alla beskvier, det blir bara fel ändå.:D

Första grejjen jag stickade var en väst med lite mönster på och då följde jag mönstret. Men hade jag valt rätt garn så hade nog resultatet blivit mer tillfredställande. Acryl uppför sig liksom inte likadant som alpaca.:p Västen blev lite liten liksom.
 
Sv: Att sticka?

Tack :)

Ja jag har gjort lite enklare saker, har inte vågat mig på tröjor och sådant ännu ;).
Jag har inte gjort något efter beskrivning, jag förstår inte dem :o Med första mössan tog det några upprepningar av objektet innan det ville passa på mitt huvud. Sen skrev jag på en lapp hur många maskor och vilka stickor garnet passade till (nr 4). Sen har jag gjort efter det mönstret, lagt till lite om en med större ska ha och tvärtom.

Det är ju urkul att handarbeta!!! :bump:

Det var modigt att börja med väst tycker jag! Bild på underverket?
 
Senast ändrad:
Sv: Att sticka?

jag gillar strumpstickor,och stickar mest just sockor och vantar. har inte riktigt lyckats lära mig läsa mönster, så jag kör min standardvariant och ändrar lite på den. det går ju att sticka en mössa fram och tllbaks och sy ihop den med en söm. även väskor går att göra på det sättet, man kan göra dem i ullgarn och filta dem i tvättmaskinen så blir de mer hållbara.
 
Sv: Att sticka?

Vilka fina saker du gjort!

*kl*

Jag håller på med en lila halsduk i angoraull. Det tar TID, speciellt eftersom jag har för mycket att göra iom att jag nyligen flyttat så stickningen kommer långt ner på prioriteringslistan. Satsar på att den ska vara klar till nästa vinter i alla fall.
 
Sv: Att sticka?

Tack!

Ibland så finns det inte tid till stickeriet. Men det ligger ju snällt kvar i någon låda och väntar tills man har lust/hinner igen.

Jag har åter kommit igång med den tuggummirosa tröjan. Men satan i gatan vad fel det blir. Fick repa upp en del igår. Gjorde framstycke nr 2 likadant som nr 1, det ska ju vara spegelvänt. Men nu verkar det vara rätt. Sista framstycket är snart klart. Sedan ska ärmarna stickas och mudd i halslinning och vid knäppningen.
 
Sv: Att sticka?

Dags att dra upp sticktråden igen.

Jag håller fortfarande på med den tuggummirosa tröjan. Och hoppas väl på att det jag har i magen är en flicka om man ska vara traditionell. Fast små killar kan allt ha gulliga rosa tröjor tycker jag.;)

Har börjat på den igen efter ett uppehåll hela sommaren. Ena ärmen är klar men jag är inte nöjd med den så jag ska nog sticka om den. Har börjat på sista ärmen och vi får väl se hur den blir, ska göra den vidare upptill. Sen ska det på mudd i kragen och i knäppningen.

Händer det nåt i er andras stickeliv då?
 
Sv: Att sticka?

Sockor! Har gett mig på att göra ett par från tån och uppåt, känns hemskt ovant men det funkar faktiskt. Men jag tror jag kommer fortsätta göra dom uppifrån och ner sen ändå. Blir mera raggsockor sen tror jag, det är det som går åt mest och är roligast att göra *inget tålamod med tröjor och sånt*
 
Sv: Att sticka?

Jag är en sådan där som har flera projekt på gång samtidigt. Det beror på att jag snabbt blir uttråkad, men också på att jag inte kan låta bli att köpa nya garner hela tiden. Nytt garn måste genast testas och voila, Maran har ett nytt projekt.:)

Jag har på gång i prioordning:
1. svart kofta - nuvarande huvudprojekt därför att jag behöver en sådan
2. sockor - ½ socka kvar
3. virkad sjal - enkelt hotellsrums- och resesällskap
4. beige kofta
5. blågrön sjal
6. blå spetssjal i tuuunt garn
7. en illrosa kofta som vägrar att sy ihop sig själv

Jag har gjort färdigt saker också - senast en sjal och ett par sockor.
 
Sv: Att sticka?

Om du har mer av det rosa garnet kvar sen, Akå, så beställer jag gärna nåt med det, om du orkar o har lust. Typ handledsvärmare eller ankelvärmare eller annat skoj. Rosa går ALLTID hem hos mig. :D
 
Sv: Att sticka?

Jag har en stickning på g sen ett tag tillbaka som jag jobbat med till o från, men inte vetat vad det ska bli av den. Ska avsluta den, tror jag, och börja på nåt annat sen.

Under tiden virkar jag ett trumstocksfodral till sambon. Ser just nu ut som en snoppvärmare. :D
 
Sv: Att sticka?

Well, har också lite olika projekt på G.

- Ett stycke dress till mammsens hund(valp) som är frusen. Sticckade först en "polotröja" och nu blir det mer "mantelstuket" :D

- En brunrosa mössa med enklare mönster.

- En halsduksmössa i olika nyanser av grått.

Sen ligger det ett antal projekt och bara ligger, som antagligen aldrig blir färdiga. Var rätt duktig ett tag på att färdigställa allt jag påbörjade, men har nu kommit fram till att jag hellre repar upp och börjar om än har en massa saker som tar plats och aldrig används.
 
Sv: Att sticka?

Jag börjar ständigt på nya projekt en del stickas klart direkt och andra blir liggande. Om de blivit liggande merän ett år eller så bestämmer jag mig för att antingen sticka klart eller dra upp.
Just nu håller jag på med
1. mörkgrå kofta i Gotlandsull ,halva bakstycket klart
2.grön/blå lintröja bara lite kvar på ärmarna
3.Kofta i blå/turkos/grön mohair ,stickas uppifrån och ner ,har precis kommmit till brösthöjd.
4.Mörkblå vantar i Regia silk ,ena mudden klar
5.Väst i ull ,stickas uppifrån ,snart klar med ärmhålen.
Nästa projekt är en födelsedagspresent till mamma som fyller 70 i december ,mössa och axelvärmare i ulloch mohair.
 
Sv: Att sticka?

Gosh, vad alla stickar koftor! Blir lite sugen.. Men mitt tålamod är så kort, här ska det produceras snabbt! Har stickat ett par västar/pull overs, dock aldrig använt dem. Den ena tog en kväll i soffan, jättetjockt och härligt garn. Som tyvärr fick mig att se jättetjock ut också, därav oanvänd :cool:
 
Sv: Att sticka?

Ja, en kofta vore häftigt att kunna sticka själv. Gärna en sån där lång variant.
Hm...
 
Senast ändrad:
Sv: Att sticka?

Måste nog sticka en när alla andra projekt är avklarade. Gälelr bara att hitta något relativt lätt garn, så att den inte blir låååååååååång ;)

De lättaste garnerna jag har är nog en uppsjö av "80-tals-mohairer" i fräsiga färger som turkos, illgrön eller rosa. Men tror inte att jag vill gå runt i en sådan kreation! :D
 
Sv: Att sticka?

*kl*

Håller på att sticka filtar. Till syrrans barn.
Till tjejen blir det en filt som är chockrosa, svart o mörklila o killen får en svart, vit, svart-grå-vit.

Det blir nog bra så småningom. Sedan har min andra syrra tvingat mig att sticka halsduk till henne, hennes man ville också ha en o så en halsduk till deras barn.
(hur långa/breda halsdukar ska barn på 3 o 5 ha? o så ett barn på 3 mån)
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 352
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 096
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp