Att plocka upp efter hunden!!

Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Ibland undrar jag vad folk har för megahundar som skiter så STORT och så mycket. Det är ju bajskorvar som en stor man inte hade klarat av liksom!! Och vilka äckliga människor som inte tar upp det. :eek: :eek: :eek:

Det är en grej om man har en chihuahua som bajsar 1 cm långt bajs i en liten plutt.....än en STOR hund som lägger en hög efter sej! :eek: :eek: :eek:

Jag hejar också på bajs-lisor!!

Ja alltså det är rent ut sagt vidrigt...:crazy:

Nu vet jag inte alls vad det är för stl på dessa hundar som lägger dessa skitkorvar som är större än en koblaja liksom,Men det skulle inte förvåna mig om det är maten hunden får som kan vara orsaken till det faktiskt...( majoriteten av "hobby" hundägarna ger ju sina hundar skitmat...)

Men om det nu bara är en Riktig mega hund så måste man hur som helst ha med sig en jäkla grep och skottkärra för att få upp en sådan skit-för i bajspåsarna får dom då Inte plats i *utan överdrift* (och nu menar jag XL påsarna):rofl:

Ja-HEJA Bajs-Lisor:idea: :banana:
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Tycker att det är Klart som F*n att man ska plocka upp efter hunden,det gör jag Alltid-med undantag om de skiter i buskarna och dyl. (där ngn varken går eller att det syns/stör ngn)..

Så tänkte jag med, med buskarna, ända till den dagen någon annan tänkt likadant och låtit hunden bajsa i busken i rabatten vid huset, det luktade baja där i veckor, var gång man gick förbi.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

jag brukar inte plocka upp, men det beror på att mina hundar aldrig sätter sig där man går. dom gömmer sig gärna i buskar eller bland högt gräs och så. skulle dom sätta sig på en stig, trotoar eller en gräsmatta skulle jag självlart plocka upp. man vet ju själv hur glad man blir om man trampar i hundskit. där jag bor tycker inte jag att det är särskilt faligt. det stör inte mig om de ligger hundskit där man inte går. något som därimot stör mig är ala jävla fimpar som ligger ÖVERALLT och burkar å flaskor efter att ungdommarna varit ute å supit.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

I Stockholms stad råder koppeltvång överallt utom på Gärdet eller i hundrastgårdar.
Själv följer jag det inte. Har mött polisen flera gånger som upplyst om koppeltvånget, men ändå berömt mig för mina lydiga hundar. Har aldrig fått böter. Det är värre när hundar springer lösa hur som helst. Men för mig handlar det om lydnad, inte kopplets vara eller icke-vara.


PIRU: Stockholm är en av Europas renaste städer.
:rofl:

Självklart tar man upp efter sina hundar!
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

"I en undersökning som gjorts i Europa hamnade Stockholm på delad andra plats om att vara Europas renaste storstad. Helsingfors vann, Stockholm, Oslo och Zürich kom tvåa."

Ja, det är nog inte en alltför vacker syn...:crazy:

Men i Paris har de som sugbilar som åker runt på gatorna och suger upp all hundskit.. Haha. Man får hoppas att det aldrig ska behövas i Stockholm.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Så tänkte jag med, med buskarna, ända till den dagen någon annan tänkt likadant och låtit hunden bajsa i busken i rabatten vid huset, det luktade baja där i veckor, var gång man gick förbi.

ja vilken Tur att vi då inte har ngr rabatter/buskar vid Några hus (lägenheter) som kan störa någon,och OM det nu skulle göra det så skulle det vara ganska svårt för tex mig att gå in där å försöka leta rätt på en pekingesens eller yorksens 3-5 cm långa korvar bland ca 15 m långt och ca 5 m brett buskage:smirk:

hur som helst,mina hundars korvar varken stör eller luktar där "inne";)
 
Senast ändrad:
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Klart att jag är seriös!

bra då är jag också lika seriös med att din valps bajs du inte plockat upp 2 gånger flera mil hemifrån stört ngn..Lätt att strunta i att plocka upp efter sin hund när man inte är på hemma plan va:devil:

Tillägg: Oj arma alla stackars skogsvandrare som har en massa hundbajs liggandes där (för att inte tala om vildjurens skitkorvar :eek: )
KONSTIGT att du inte klagade på dem som lämnade skiten i skogen utan bara på mig som lämnar skiten i ett par buskar som INGEN går i och ännu mindre vet om att de finns där.....:cool: :smirk:








:devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

bra då är jag också lika seriös med att din valps bajs du inte plockat upp 2 gånger flera mil hemifrån stört ngn..Lätt att strunta i att plocka upp efter sin hund när man inte är på hemma plan va:devil:

Nä, men lätt att vara för lat för att inte la upp det ur buskarna eller, man ska väl visa andra hundar som kan trampa i denna busken samma respekt som människan som kan trampa i bajsen på trottoaren:smirk:
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Nä, men lätt att vara för lat för att inte la upp det ur buskarna eller, man ska väl visa andra hundar som kan trampa i denna busken samma respekt som människan som kan trampa i bajsen på trottoaren:smirk:

alltså om jag ska vara ärlig så skiter jag i andra å deras hundar när det gäller detta...isynnerlighet när Jag är en av de få människorna häromkring som verkligen plockar upp efter mina hundar (bortsett från buskarna) medans andra bara låter skiten ligga kvar på gatan-vilket är bra mkt värre än bajset i buskarna..så jag HOPPAS verkligen att deras hundar trampar i mina hundars skit i buskarna och att deras jyckar sedan hoppar upp i mattes/husses säng med bajs på tassarna:devil: ,då kanske dom tänker efter lite och börjar plocka upp efter sin/a hund/ar!

Hmm..jag ska nog hämta hit schäfern nån dag å låta han bajsa i buskarna-DÅ djälvar blir de fart på människorna som trampar i den skiten!!!:idea: :devil: :devil: :devil: :devil: :rofl:
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Delvis KL

Bajsar hunden där det bor folk inärheten tar man helt enkelt upp, så är det bara. Inte bara hundar som kan springa in i buskar, även barn tycker det är roligt. Har man nu sådana problem med sin buskskitare för man väll helt enkelt hålla den kopplad tills den bajat, svårare behöver det inte vara :idea:

Sen förstår jag inte de som menar på att det är värre med stora blajjor än små tollar, de stora har man i alla fall en chans att se, de små känner man oftast lukten av, helt ovetande om att man trampat i skiten.

För övrigt tillhör jag de som tar upp bajs i skogen med, skogen här vid mig är omtyckt av allmänheten, och de ska väl kunna gå på promenadstigarna och våga sig ut för att leta bär utan att trampa i bajs?

Däremot om hundarna är med när jag är hos hästen vid Tomelilla får de bajsa fritt, den skogen går ingen i, det är bara vi som kör och rider där
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Bajsar hunden där det bor folk inärheten tar man helt enkelt upp, så är det bara. Inte bara hundar som kan springa in i buskar, även barn tycker det är roligt. Har man nu sådana problem med sin buskskitare för man väll helt enkelt hålla den kopplad tills den bajat, svårare behöver det inte vara :idea:
Mina hundar går lösa och bajsar vart de vill,jag plockar ändå alltid upp efter dem,såvida det inte är i buskarna,och så kommer jag fortsätta att ha det..för jag Vet (efter att ha bott här i närmare 14 år nu) att det varken går barn,hundar,eller andra människor i dom buskarna;)
Dom är helet enkelt för täta och "taggigga" för det-men perfekt för mina småhundar som lätt kan krypa in dit.

Sen förstår jag inte de som menar på att det är värre med stora blajjor än små tollar, de stora har man i alla fall en chans att se, de små känner man oftast lukten av, helt ovetande om att man trampat i skiten.
Haha då har du verkligen inte stött på de riktigt stora blajorna,för nog 17 luktar dom Mer och starkare än de små-även om de små Kan lukta,så är de större korvarna bra mkt värre på alla sätt och vis ä de små:D


//Nikkis-som Både haft/har stora och små hundar hela livet...
 
Senast ändrad:
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Det jag menar är att en stor en, den ser man i alla fall, så att man kan undvika den, men min Ladys plyttebajsar kamoflueras ju i omgvningen!
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Det är nog vi som bor åt hållet Tomelilla/Ystad med omnejd spm plockar upp bajs ur buskarna också:)
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

KL är det inte böter på att inte plocka upp efter hunden? Räknas inte det som nedskräpning, undantaget då man inte kan få upp allt p.g.a. diarre och liknande.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Det är väl tur att någon är det:smirk:
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

För jag Vet (efter att ha bott här i närmare 14 år nu) att det varken går barn,hundar,eller andra människor i dom buskarna;)
Dom är helet enkelt för täta och "taggigga"

För det första är det bara du som har småhundar som får plats i buskarna? För det andra är du inte rädd för att släppa in dina hundar i taggbuskar, jag menar de är för taggiga för andra hundar och måste nästan ratas av andra småhundar eftersom det bara är dina som vistas där:crazy:

:smirk: :smirk:
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

För det första är det bara du som har småhundar som får plats i buskarna? För det andra är du inte rädd för att släppa in dina hundar i taggbuskar, jag menar de är för taggiga för andra hundar och måste nästan ratas av andra småhundar eftersom det bara är dina som vistas där:crazy:

:smirk: :smirk:

för det första: lägg ner med smirkarna-blir lite väl mkt nu!

för det andra: nej jag är inte den enda m småhundar,det är 2 grannar till som har chihuahuor (alltså ytterligare 3 SMÅ hundar utöver mina 2 egna.)-men dom är alltid kopplade och går inte in där.
Nej jag är inte orolig över taggarna då buskarna växer UPPÅT-inte neråt,alltså går mina hundar precis vid marken/rötterna på buskarna och därmed så finns det gott om utrymme Nära marken och ca 40-50 cm uppåt-Om ens så mkt?! Hur som helst,mina hundar kommer lätt in där utan att ena vara i Närheten av taggarna.
och hur jag vet det? Jo för att jag undersökt det hela.;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
878
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp