Att plocka upp efter hunden!!

Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Jag plockar alltid upp, jag ser det som en självklarhet.
Dock har folk kommenterat och undrat varför jag plocker upp efter "den lilla hunden"(dvärgpinscher), det är ju inte större än en kattbajs. Jag har tom med mig en liten ficklampa när det är mörkt så att jag inte ska missa något.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Klart att jag gör, men kolla vem det var som började med :smirk:, jag bara hoppade på!
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

svarar båda:
hahah ja det blev lite som en kedje reaktion det dära smirkandet:angel: :rofl:




:)
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

:smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :smirk:

Jag vill vara med:bump:
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Förstår mig inte på folk. Bor mitt i stan, och plockar självfallet upp efter min hund. Alltid! Men vad hjälper det när så många andra låter sina hundar leka gödselspridare. Seriöst - sätter hunden sig mitt framför en port, plockar man inte upp då?? Tydligen inte.. Snusk!

Jag har gjort det lite till min "grej" att alltid ha udda färger på bajspåsarna, så klagar någon är det lätt att kontrollera att jag visst plockat upp. Tråkigt att det ska behövas bara.

Höjdaren för min del var dock häromveckan när det kom upp en sur lapp i trappen om att någon låtit sin hund utföra sina behov på vinden. Jag bor alldeles brevid vinden, är för tillfället ensam på översta våningen och har ju då hund. Kul koppling det där. Och nä - det var självfallet inte min hund, men jag kände mig inte så lite paranoid ett tag. Undrar vad grannarna tror egentligen...?
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Ibland undrar jag vad folk har för megahundar som skiter så STORT och så mycket. Det är ju bajskorvar som en stor man inte hade klarat av liksom!! Och vilka äckliga människor som inte tar upp det. :eek: :eek: :eek:

Det är en grej om man har en chihuahua som bajsar 1 cm långt bajs i en liten plutt.....än en STOR hund som lägger en hög efter sej! :eek: :eek: :eek:

Jag hejar också på bajs-lisor!!

Fast jag tycker nästan det är värre när de är små, för då är det större risk att man inte ser dem och råkar trampa i dem:angel:
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Jag plockar alltid upp, jag ser det som en självklarhet./.../Jag har tom med mig en liten ficklampa när det är mörkt så att jag inte ska missa något.
Ära och heder till dej som till och med har ficklampa med dej när mörkret faller på!! :bow:

Här runt omkring är det alltid fullt av bajs, men jag måste faktiskt säga att det är mycket glest mellan papperskorgarna också! Det är säkerligen många människor som inte går förbi en papperskorg på sin promenad med hunden, så de "orkar" helt enkelt inte plocka upp och slänga bajset någon annanstans.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Ibland undrar man hur folk tänker. Jag har väl kanske fördel att bo i utkanten av en liten håla och max 500 m ut till öppna fält. Dessutom trycker den älsta vovven in häcken i buskarna när han ska skita. Den lilla däremot kan sätta sig var som helst och då är man så illa tvungen att plocka upp. Det västa är att vi har en hel del grannar med terrier som INTE plockar upp. Det värsta är nog att jag mötte en av dem häromdagen och hunden satt och sket. även om jag gick förbo plockade han inte upp. Då får man ju vara lite spydig och jag var beredd att ge honom en utskällning men sket i det.

/Jenny
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

*kl*

När jag var i Budapest såg jag att de har bajspåsar på rulle i parkerna, gratis bajspåsar för invånarna alltså. Det tycker jag var kanon! Vid varje papperskorg jag såg i parkerna i stan satt en bajspåsrulle monterad.

:idea:
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Vad bra!! :)
I vissa kommuner i Sverige kan man gå in på miljökontoret och hämta påsar gratis. Men det spelar ju ingen roll, när det som i mitt kvarter inte finns så många papperskorgar.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

Bajsar hundarna efter gångbanor, i bostadsområden eller på stigar där det går mycket folk plockar jag men i skogen låter jag det ligga.
 
Sv: Att plocka upp efter hunden!!

klart alla ska göra det!!:crazy:

man ska sköta sin hund även att plocka upp skiten:banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
878
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp