När kvällen och mörkret kommer så är jag mer oskyddad. Får jag panik eller får svimningskänslor så kan jag inte rusa ut ur huset och få hjälp.
Jag har mediterat förut. Med Holosync. Det hjälpte mig att bli fri från ångesten, förra gången jag hade det. Men nu funkar det inte längre. Jag har gjort en massa andra meditationer också som jag lärde mig genom yogan, men de har aldrig fungerat ö.h.t. T.ex. så är det forskat en del på Kirtan Kriya och den ska vara bra, men jag går bara och väntar på att något ska hända någon gång. Och det händer aldrig något.
Jag vill inte ha panikångest. Så jag gör vad jag kan för att undvika det och ha en reträttväg om jag trots allt får en panikattack. Synd att jag bor så långt från akutpsyk bara. Och min medicin är rätt kass.
Jag menar inte en särskild metod, eller att försöka nå ett särskilt resultat. Det ska inte hända något alls. Den som jagar efter en cool upplevelse kommer jaga för alltid, det du söker kan inte komma till dig i det läget.
Jag menar att sitta ner, blunda, och lära dig att handskas med dig själv. Att bli bekväm i att ångest kan komma.
Inte behöva kunna fly. Inte leta reträttvägar.
Sitt med det.
(Och ja, jag har själv haft panikångest. Haft.)