Wille
Trådstartare
Jag klarar inte så mycket alls faktiskt. Ligger ofta i soffan från morgon till kväll. Kollar efter jobb ibland. Skriver en ansökan ibland, bara för att tillfredsställa af och inte för att jag har en chans att få jobbet. Matar katterna. Matar mig själv. Ibland är jag duktig och hämtar in ved.Jag tror inte det finns en enda människa som inte måste pusha och ställa krav på sig varje dag - vissa mer och vissa mindre. Mitt hem skulle vara en katastrof om jag inte gjorde det, och djur skulle jag inte kunna ha, men när det väl är gjort och även om ALLT inte blir gjort till perfektion varje gång hjälper det (för mig i alla fall) om jag kan sluta en dag då och då med att låta mig vara nöjd med att jag diskat, eller att jag bytt sängkläder, eller... Istället för att straffa mig själv för det jag Inte gjort.
Ibland mår jag skit och då blir det basic, det är okej. Ibland mår jag bättre och då får jag bli nöjd även om inte Allt som släpat efter blir gjort.
För mig är frånvaron av krav inte det snälla, utan att bejaka det en klarat av trots att det var svårt och jobbigt.
När boendestödet är här blir det mer gjort. Senast så ringde jag ett par samtal, sen bokade jag tid på bilbesiktningen. Sen städade vi min bil. Det tog längre tid än jag räknat med att få bilen städad så det var bara det vi hann.