Weird finns ju några skämt om män å inte märka att frugan har möblerat om/byt gardiner.Har jag undrat många gånger men alla som kommenterat är karlar (typ arbetskamrater som aldrig varit inne hos mig)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Weird finns ju några skämt om män å inte märka att frugan har möblerat om/byt gardiner.Har jag undrat många gånger men alla som kommenterat är karlar (typ arbetskamrater som aldrig varit inne hos mig)
Det gör min man. Jag hatar det också. Gardinen ska rama in fönstret, inte täcka detHatar när man sätter upp gardiner så att halva gardiner hänger för fönstret. Aldrig förstått mig på det.
Fattar inte riktigt det här med att gardiner tar bort ljus. Väljer man längdgardiner och sätter dom bredvid fönstret tar dom ju inte bort något ljus alls? Plus att de får rummet att se större ut.
Vi har gardinskens i taket så gardinen går från golv till tak bredvid fönstret utan att skymma ljusinsläppet. Ser lyxigt ut, hemtrevligt, dämpar ljud och rummet ser större ut.
Hatar när man sätter upp gardiner så att halva gardiner hänger för fönstret. Aldrig förstått mig på det.
Hos mig är det ett måste att göra så, därför jag valt gardiner i spets som släpper igenom ljuset.
Visa bifogad fil 27841
Det är väl inte Ruben på bilden? (i så fall rubbas min världsbild)
Avdelning fina saker man kan ha i hemmetHaha! Nä, det är Rubens kompis som bor hos oss ibland.
Detta är Ruben
Visa bifogad fil 27842
Sorry för ot
Nu är jag ju ingen gardinmänniska men där skulle jag nog ha en 'gardin'. För mig skulle det kännas mest naturligt att täcka den korta väggen till vänster och gå runt hörnet fram till fönstret. Till höger blir det nog i vägen.I min lägenhet har jag endast gardiner i vardagsrummet. I kök och sovrum behövs persienner eftersom det är sydvästläge och blir väldigt ljust och varmt på sommaren.
Jag flyttade nyss in i en annan, en 40-talslägenhet med svåra burspråk i varenda rum! Hur gör man här exempelvis? I vardagsrummet är det ännu värre vinklar än på det här fönstret. Man vill ju inte hänga för gardin framför hela burspråket, och på ena sidan får det ju inte ens plats gardin. Tips please!
I min lägenhet har jag endast gardiner i vardagsrummet. I kök och sovrum behövs persienner eftersom det är sydvästläge och blir väldigt ljust och varmt på sommaren.
Jag flyttade nyss in i en annan, en 40-talslägenhet med svåra burspråk i varenda rum! Hur gör man här exempelvis? I vardagsrummet är det ännu värre vinklar än på det här fönstret. Man vill ju inte hänga för gardin framför hela burspråket, och på ena sidan får det ju inte ens plats gardin. Tips please!