Att hava, eller icke hava gardiner?

Nu är jag ju ingen gardinmänniska men där skulle jag nog ha en 'gardin'. För mig skulle det kännas mest naturligt att täcka den korta väggen till vänster och gå runt hörnet fram till fönstret. Till höger blir det nog i vägen.

Jag fattar nog inte hur du menar, runt hörnet fram till fönstret? Kan du rita hur gardinstången ska sitta?

Vet inte om det är ok att printscreena från pinterest, så jag frågar först om du har pinterest? Sök i så fall på "dressing bay window" så får du upp massor med tips hur man kan ha gardiner i burspråk. Borde ju iofs gå att googla bilder också :p

Bra tips, tack! Visste inte att det hette bay Window :up:

Jag fattar nog inte hur du menar, runt hörnet fram till fönstret? Kan du rita hur gardinstången ska sitta?
Vet inte ens om det finns sådana gardinstänger men borde väl gå med två korta som sitter tätt ihop vid nittiograderskröken
Mycket dålig bild på hur jag tänkte
28029

Vi har tunga mörkläggningsgardiner i vardagsrummet, en enkel kappa i köket, inga gardiner alls (förutom rullgardiner) i stora sovrummet och i dotterns rum har det ena fönstret vanliga längder och det andra en kappa.

Vi kör med andra ord på alla varianter. :D

Jag älskar gardiner!!! De utgör liksom hela mitt hem😀 Inreder neutralt just för att kunna byta och växla tyger efter årstid och humör.
Har oftast längder mellan golv och tak, med rejäl bredd så de kan veckas. Största delen hänger bredvid fönstren, och någon dm framför.
Har gärna två par gardiner framför varje fönster, en tunnare och en mönstrad 😂

Snart är det dags att vårshoppa till alla fönster 😍

Bilden är på vardagsrummets vinterutstyrsel...

Bifogade filer

• IMG_20190411_210112.webp
    IMG_20190411_210112.webp
    131,6 KB · Visningar: 8
Vet inte ens om det finns sådana gardinstänger men borde väl gå med två korta som sitter tätt ihop vid nittiograderskröken
Mycket dålig bild på hur jag tänkte
Visa bifogad fil 28029

Det får bli väldigt korta gardinstänger, den korta delen invid fönstret där ”runt hörnet” är bara en decimeter lång! 😅 Men då tänker du ingen gardin på andra sidan?

Det får bli väldigt korta gardinstänger, den korta delen invid fönstret där ”runt hörnet” är bara en decimeter lång! 😅 Men då tänker du ingen gardin på andra sidan?
Nej som jag skrev så ser det ut som om den skulle bli i vägen men jag är ju ingen gardinmänniska. Det finns dock alltid plats för en stor kruka med en krukväxt i :angel:
28037

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar