Ja alltså nu när jag läser era svar här i tråden så inser jag ju att sonens problematik och min egen är väldigt lika. Han beskriver också att han har svårt att sätta gränser kring sig själv, med kompisar osv. Jag är lite likadan, får gärna energi-iglar efter mig som jag sedan är alldeles för dålig att sätta gränser för. Och sen går jag, precis som sonen direkt till självanklagelse när saker går fel. Så jag har väl inte varit den bästa förebilden. "Barn gör inte som du säger" osv. Det är väl just det som jag upplever som så himla svårt, och svårare ju äldre han blir. Ett skådespel genomskådas mycket lättare nu än när han var, säg 5.
Jag har såklart anklagat mig själv för att han mår såhär också. Och det är ju inte som att han mår konstant dåligt, han har dagar när det mesta är toppen också. Men nu på sista tiden har det varit mycket konflikter hemma, och jag upplever att han söker dom medvetet för att liksom kunna distansera sig från oss. Typ "vi är dumma och det är så synd om honom". Jag låter ju honom tycka det såklart, men när man fått höra att man är hatad av sin egen avkomma fler dagar i rad än vad jag kan räkna till så blir man ju till slut lite ledsen. För jag försöker faktiskt, jag jobbar jättemycket med mitt eget föräldraskap, har gått online-utbildningar och läst böcker osv. Jag försöker vara duktig, och ändå får jag all skit känns det som